Autor |
Wiadomość |
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-19, 19:41 [D2 00 4.2PB/LPG
] Problem z biciem kół
|
|
|
Mam mały(mozę nie mały) problem. Otóż zmieniłem koła zimowe na wieksze z 17 na 18 cali. Po załozeniu tych 18-stek niestety ale przy predkosci 120-140km/h koła dość mocno biją. Byłem wyważyc koła ale prawie nic sie nie zmieniło. Czy mozliwe ze drgania powstaja od przegóbów,wahaczy czy skrzyni??????????
Choc na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Czy mozliwe ze są zle wyważone???????(maszyna do wyważania kręci kołem niezbyt szybko a drgania są powyżej 100km/h) |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 19:47
|
|
|
Najprawdopodobniej masz pogięte/podbite te 18stki i ci nawalają
Pierścienie centrujące jeśli siedzą ciasno na piaście oraz jak nałozysz na felgę i również nie będą mieć luzu to ok, ale ja bym celował tu w krzywe felgi jeśli na 17" było wsio ok.
No i oczywiście mogą być źle wyważone
Możesz podmienić tył z przodem i zobacz jak wtedy będzie i sprawdza te pierścienie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2015-01-19, 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-19, 19:49
|
|
|
spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie??????????? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 19:55
|
|
|
Jeśli felga będzie mieć delikatne podbicie to nie wiem czy maszyna to wylapie <niewiem>
Generalnie jest tak ze jak ci nawalą mnóstwo odważnikow to felga raczej prosta nie jest. ale zanim zaczniesz porostować to podmień koła, sprawdź pierścienie, daj jeszcze raz na wyważarkę... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:09
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie |
Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"? |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:29
|
|
|
123mielony napisał/a: |
Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"? |
Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni
W sobote podmienie koła zobaczymy co będzie |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:36
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni |
No właśnie obawiam się że problem bicia leży właśnie w dystansach lub pierścieniach,skoro koła wyważałeś i wszystko było OK to ten element można wykluczyć z kręgu podejrzanych.
Jakie masz te dystanse z kołnierzem centrującym czy bez? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:43
|
|
|
On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie
Cytat: | na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- |
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:56
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie
Cytat: | na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- |
|
Tak się rozpędziłem że zobaczyłem dystansy <tjaa> |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-19, 22:35
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie??????????? |
z tymi maszynami/wulkanizatorami to naprawdę różnie bywa.też miałem problem z biciem, tylko przy hamowaniu. Bywałem u wielu wymieniaczy kół i u jednego mam proste felgi, a u innego już były krzywe. To wyważanie to też o kant można potłuc. U jednego wymieniałem opony i po dwóch dniach połowy odważników nie miałem ostatnio też wymiana na zimówki potem bicie, po 2 tyg pojechałem na wyważenie i oczywiście skopane na 3 kołach. U mnie finalnie jajowata opona była powodem bicia. Oczywiście żaden wulkanizator do tego nie doszedł tylko gość od hamulców <tjaa> |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-19, 23:02
|
|
|
A tak zapytam o te pierścienie centrujące. Z jakiego materiału są wykonane i czy po osadzeniu felgi razem z tym pierścieniem nie ma zbyt dużego luzu na piaście ? Czy ten pierścień idealnie przylega płaszczyzną do felgi ? Zrób zdjęcie jak to wygląda.
U mnie są na zimówkach pierścienie centrujące i jest spokój ale wiadomo wykonanie jednaego elementu a drugiego może być ogromna róznica. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:06
|
|
|
Pierscienie są plastikowe,dopasowane -wymiar zewnętrzny 70,3(odczytane z felgi) i wewętrzny 50,7(audi).
Podmienie koła na próbe z tyłu do przodu i zobaczymy. Ale dopiero w sobote bo pracuje do późna. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-20, 22:48
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Pierscienie są plastikowe, |
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.
Plastik to nie aluminium czy metal, podlega odkształceniu i może powodować drgania. Zmień na pierścienie z jakiegoś metalu. Plastik się nie nadaje do tego.
Raz w życiu miałem na R19 plastikowe pierścienie centrujące uległy minimalnym pęknięciom i też były podobne cuda co u Ciebie.
Skoro na wyważarce jest ok, po założeniu z pierścieniem nie to tu misi byś problem.
Zamów nowe i będzie dobrze.
Dam Ci pewien przykład. Dawno temu miałem Forda Mondeo z podobnymi objawami. Dostawałem szału, zrobiłem całe zawieszenie od góry do dołu, zbieżność, nowe felgi, opony a bicie pozostawało przy dużych prędkościach.
Pewnego razu pojechałem do kumatego gościa i powiedziałem mu o co chodzi. Ten podszedł do auta, zdemontował kołpaki i kazał mi się przejechać. Dosłownie Kaszpirowski.
Pierdoła a narobiła wydatków i nerwów. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-01-20, 22:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-20, 22:51
|
|
|
ernesto napisał/a: | kryhawrc napisał/a: | Pierscienie są plastikowe, |
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach. |
Ja tez mam plastikowe od 3 lat i nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-20, 22:52
|
|
|
Pierścienie plastykowe są sobie nierówne. Jedne trza wymieniać co sezon inne masz na lata. |
|
|
|
|
|