Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Q i przeniesienie napędu  
Autor Wiadomość
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-09-13, 09:04   [D2 00 4.2PB/LPG ] Q i przeniesienie napędu

Hej, dziś gadałem z kolegą o mojej ósemce i zagioł mnie pytaniem czy ten nasz napęd quattro ma przeniesienie napędu na którąś oś.
Chodzi o to czy napęd jest na stałe 50:50 czy 40:60 czy sie zmienia w zależności od potrzeb ?

Pozdrawiam.
_________________

 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-09-13, 09:43   

Z tego co wiem to jest stały 50:50. Tym właśnie charkteryzuje się quattro.
 
 
AudiA8 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6 Avant 3.0 TDI Quattro
Wiek: 41
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-13, 10:05   

Zeskanowałem z prospektu notkę o napędzie quattro w A8 D2 FL.
Wynika że na każde koło 25% mocy.

_________________
Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-09-13, 12:36   

Ok, super.

A w D3, D4 moc jest przekazywana ianczej czy też nie ?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-13, 12:54   

W ktoryś modelach było chyba 60%tył na 40% przód ale nie jestem pewien ktore to miały.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-09-13, 14:20   

Apophis napisał/a:
W ktoryś modelach było chyba 60%tył na 40% przód ale nie jestem pewien ktore to miały.

Z tego co kojarzę to Audi V8 miało podział mocy 50% przód , 50% tył , a w D2 już chyba było 40%/60% .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-13, 15:29   

mdamian napisał/a:
Z tego co kojarzę to Audi V8 miało podział mocy 50% przód , 50% tył , a w D2 już chyba było 40%/60% .
No mi sie tez tak wydaje bo gdyby nie taki podział to by A8 tak fajnie nie driftowała :mrgreen:
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-09-13, 15:53   

Najprawdopodobniej stosunek podzialu mocy jest 50:50 ale w warunkach szczegolnej pracy (uslizgu) Torsen przekazuje stosowna czesc mocy na os ktora ma wieksza przyczepnosc...tak ze nie jest to staly podzial mocy 50:50 ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-13, 15:55   

Czytając to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A8 rewolucja się zaczęla w D4
 
 
AudiA8 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6 Avant 3.0 TDI Quattro
Wiek: 41
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-13, 15:58   

Tu był poruszany wątek napędu quattro
http://www.a8team.pl/topics10/3400,15.htm
_________________
Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-09-13, 17:48   

Myślę że to mi wszystko wyjaśniło :

Torsen (TORque SENsing) jest takim szczwanym typem dyfra który:
- działa wyłącznie na zasadzie mechanicznych przekładni więc reakcja jest bardzo szybka
- jeżeli nie ma różnicy w prędkościach obrotowych na osiach wyjściowych
zachowuje sie jak dyfer otwarty czyli dzieli moment po połowie
- w przypadku wystąpienia takiej róznicy zachowuje się dokładnie odwrotnie
czyli dostarcza więcej momentu tam gdzie nie ma poślizgu
- gdy nie jest podawany moment na wejściu (np. podczas hamowania) pozwala każdemu z kół
obracać się z niezalezną prędkością (w odróżnieniu np. od mechanizmów opartych na VC*)

Dzięki maciu za taki wywód.

Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:

[ Dodano: 2012-09-13, 18:49 ]
AudiA8 widze że masz A6 zamiast A8 - WHY ?
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-09-13, 20:12   

Cytat:
Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:

Hehehe dobre podsumowanie :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.