Autor |
Wiadomość |
rakpol
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogusław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 38 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 2011-08-26, 14:24 [D2 00 4.2PB/LPG
] Silnik kuleje z rana
|
|
|
Witam niedawno wymieniłem przepływomierz myślałem że już autko będzie ok a tu po miesiącu dalej coś się dzieje z rana jak zapalę dopóki chodzi na wysokich obrotach i słychać z filtra ten odkurzacz silnik jako tako pracuje jak tylko się wyłączą wysokie obroty to silnik kuleje i miga kontrolka check jak mu lekko przy gazuję w tym czasie vag pokazuje
16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
dodam że świece wymieniłem i po wymianie to samo miejscami zamieniałem cewki i dalej to samo na pb jak przełączę na lpg jest ok silnik pracuje normalnie nie kuleje.
Błędy kasuję i na lpg nic się nie dzieje a następnego dnia rano znów błędy wracają.Gdzie szukać przyczyny |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-08-26, 17:36
|
|
|
Zamień cewki miejscami np.7 z 8 i 3 z 4. i wtedy VAGuj, jeśli wyskoczy że wypada 8 i 4 to cewki do wymiany. Natomiast jeśli nawet po zamianie wyskakuje 3 i 7 to moduły znajdujące się pod zbiorniczkiem sprysków domagają się wymiany.
[ Dodano: 2011-08-26, 18:49 ]
Przekop forum za pomocą szukajki kiedyś był ten temat przerabiany ;-) |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-08-26, 18:41
|
|
|
Pompa paliwa jest ok.? Coś mi się wydaje że że się kończyć , sporo było o tym . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
rakpol
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogusław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 38 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 2011-08-26, 20:51
|
|
|
Cewki zamieniałem miejscami mam cewki z modułem bez kabelków wysokiego napięcia to jest model po lifcie myślę ze nie ma tych modułów co piszecie kopałem całe forum i wszędzie piszą do autka przed liftem a może wtryskiwacze szaleją jak to sprawdzić odłączać kolejno ???
myślę ze pompa jest ok bo potem na paliwie jedzie normalnie tylko wolne obroty są jakieś dziwne 640-680 na LPG jest ok obroty 680
Dziś rano przed uruchomieniem sprawdziłem zero błędów silnik zapalił jak dodałem gazu na zimnym to strasznie rzucało silnikiem jak się nagrzał do 50stopni to przestało trzepać na vag zero błędów nic nie wyłapał. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-08-27, 15:02
|
|
|
Jak cewki, moduły i świece przerabiałeś to może wtryskiwacze. Ja miałem wypadanie zapłonu i właśnie wtryskiwacze były winne. Po prostu zamieniłem je miejscami (tak jak to z cewkami się robi) i wypadanie pojawiło się na cylindrze na który wtryskiwać wadliwy powędrował. Kupiłem 2 i jest malina.
Tak na marginesie nie polecam środków do czyszczenia wtryskiwaczy, przerobiłem to u siebie i ku mojemu zdziwieniu, jak wyciągnąłem kosz pompy (bo znowu zaczęło śmierdzieć paliwem) to nawet uszczelka kosza była rozpuszczona. Masakra rozpuszcza wszystko na swojej drodze. |
|
|
|
|
Fuszbejns
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 25 Skąd: legnica
|
Wysłany: 2011-08-29, 14:14
|
|
|
kolego ja mam to samo wypadanie zaplonow dowolny cylinder i do tego wypadanie zaplonow cyl 3, ( wczesniej 7 - dmy) ale czasem tez 5 ty ( nie ma reguly) zrobilem wszystko co mozliwe zeby dowiedziec sie co to myslalem ze to cewki zamiana nie pomogla nastepnie zamienialem miejscami wtryski tez nie pomoglo myslalem ze moze listwa gazowa przepuszcza i jezdzielm tylko na benzynie ale nadal to samo ( na zimym silniku nie pali na wszystkie gary ale po chwili juz jest ok) nie jest to tez uszczelka pod glowica, zajalem sie wiec szczelnoscia ukladu wtryskow gazowych powyciagalem z ukladu dolotowego te krócce metalowe ktore gazownicy wwiercaja sie do dolotu no i kupilem klej do gwintów wyciagnalem z cylindra 7 mego (wczesniej wlasnie tu wypadaly zaplony tak samo jak u ciebie) zauwazylem ze latwo sie odkrecil w sumie moznabylo krecic palcem a to raczej niedopuszczalene ze wzgledu na cisnienie jakie tam jest potem ponownie to skrecilem na klej i wszystko zlozylem od tej pory nie wysakuje juz cyl7 ale za karę zaczal wyskaiwac cylinder 3 no i dowolny tzn wydaje mi sie ze te polaczenia sa nieszczelne i powoduja takie jaja bo jendak moja operacja przynisola skutek zle zrobilem ze nie dokonalem tego na wszystkich cylindrach bo podejrzewam ze jak zrobie 3 -ci to wyskoczy gdzie indziej znow bo pierwszy blad o tym juz mowi - dowolny cylinder,. Wkurza mnie to ale nie chce mi sie znow tego rozbierac moze sie okazac jednak ze to jest niewłasciwy trop bo innymi powodami moze byc jedynie uszkodzony komputer sterujacy (jak sam doczytales w naszym modelu nie ma modulów) to jest tez mozliwe no i ostatnia rzecz to slabe cisnienie na cylindrze badz na zaworach gdzies poprzepalane np ale ja po wykonaniu moejj operacji i tak jestem zadowolony bo balem sie wlasnei tego cisnienia na 7 dmym cylindrze ze traci szczelnosc ale gdy nagle 7 dmy cylinder juz nei wypada i zaczal wypadac 3 i dowolony tzn ze to nie wina sprezania wiec i glowica ok i tuleje cylindrow takze pozostaje jak mowie - komputer sterujacy badz wlasnie jeszcze raz wykrecenie wszystkich kroccy z gazu i na nowo je wkleic z pewnoscia to zrobie ale odkad uspokoilem sie ze sprezaniem to juz jakos mi sie nei chce jest troche zabawy ale nie az tak duzo jak znajde czas zrobie reswzte i tobie to rowniez polecam.
pozdrawiam |
_________________ "w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-08-29, 19:00
|
|
|
U mnie jak coś się dzieje z rozruchem, obrotami i właśnie jakby wypadaniem zapłonów przy zimnym silniku znaczy że muszę polatać dłuższy czas na Pb żeby odświeżyć wtryski i podobno "odkłamać" jakiś czujnik od gazu w układzie dolotowym.
Jak wyjeżdżę 1, 2 dwa baki czujnik ten podobno znowu sczytuję prawidłowe wartość dla Pb i wszystko wraca do normy. Nie wiem czy to prawda ale tak tłumaczy to mój mechanik i to pomaga. Zdarza się to raz w roku w okresie letnim, kiedy silnik szybko przełącza się na benzynę.
Dodam, że przed tą diagnoza z innym mechanikiem sprawdzaliśmy i eliminowaliśmy wszystkie ewentualne przyczyny - nowe świece, sondy lambada ;-) zaworek ciśnienia zwrotnego , sprawdzenie cewek itd... Dopiero rada mojego obecnego mechanika pomogła - powiedział "eee to typowe, wyjeździj 2 baki benzyny i wszystko wróci do normy" . i tak się stało :-> |
|
|
|
|
rakpol
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogusław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 38 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 2011-09-12, 15:24
|
|
|
Dziękuję wszystkim okazało się że 2 wtryskiwacze temu winne na 3 i 7 cylindrze ;-) [/quote] |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-09-12, 19:08
|
|
|
Miałem podobnie pisałem o tym troszkę wyżej. Szybko to można zdiagnozować zamieniając je miejscami. |
|
|
|
|
rakpol
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogusław
Jeżdzę: A8
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 38 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 2011-09-13, 06:42
|
|
|
właśnie dostałeś za to punkt pomógł tym się sugerowałem Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-13, 13:55
|
|
|
po skasowaniu błędów pojeździj na samym paliwie może lpg wprowadza błąd, a następnie wyczyść silniki krokowy ja miałem cały czarny. |
|
|
|
|
damian317
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-02-18, 22:50
|
|
|
Witam. Dziś podczas wymiany chłodnicy oleju ściągnąłem też kolektor ssący żeby go wyczyścić wraz z przepustnicą. Akumulator odpiąłem przed całą operacją. Gdy złożyłem wszystko niestety auto nie pracuje jak należy. Po podłączeniu vaga pokazało takie błędy:
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
wszystko podpiąłem przynajmniej tak mi się wydaje. POMOCY... |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-18, 23:11
|
|
|
damian317 napisał/a: |
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY |
W moich kodach błędów jest tak 17978 P1570 463A Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody
A co do wypadania zapłonów to czy na pewno podpiąłeś masę(jedną i drugą) przy cewkach przy składaniu :?:
[ Dodano: 2012-02-18, 23:15 ]
Chyba się trochę pośpieszyłem :oops: a czy w ogóle ruszałeś masę,odpinałeś i wyjmowałeś cewki |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
damian317
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-02-18, 23:27
|
|
|
tylko pierwszą cewkę wyciągałem ale włożyłem ją z powrotem. Podczas jazdy auto śmiga bez zarzutów ale na wolnych obrotach kuleje tarpie i wyświetla kontrolkę CAT. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. A gdybym zamienił podciśnienia w przepustnicy źle podpiął to mogłoby tak działać? |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-19, 00:26
|
|
|
Sprawdz złącze do czujnika stukowego od strony kierowcy. Brązowe przy kolektorze.
Ogólnie coś od kierowcy strony namieszałeś |
|
|
|
|
|