Autor |
Wiadomość |
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-07-07, 18:19 [D2 00 4.2PB/LPG
] Szarpie na zimnym po załączeniu na LPG
|
|
|
Panowie mam taki problem, że na zimnym silniku (po nocnym postoju), odpalam silnik, przełącza się na gaz i w tym momencie silnik zaczyna dławic się/szarpać przez jakieś 3-4 sekundy, tak jakby wypadał zpałon, po tych 3-4sek przestaje i juz jest potem wszystko ok, gdy silnik sie nagrzeje.
Dodam że im wyzsza temperatura otoczenia, tym bardziej szarpie.
Błedy silnika to jeden związany z sondą lambda, którą wymienię na dniach (podgrzewanie padło w prawej).
Przepływkę ostatnio wymieniłęm, bo wywalało jej błędy, juz jest czysto, wczoraj zmieniłem wszystkie filtry gazu.
Któraś świeca/cewka robi robotę?
Instalację gazową mam Stag 300 premium. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-07-07, 18:42
|
|
|
Obstawiam kiepsko wywiercone wkretki od gazu. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-07-07, 19:15
|
|
|
ja tak miałem jak przez przypadek pozamieniałem wężyki które idą do wtrysków gazowych. jednocześnie dostawał gaz i bęzyne i z tąd te szarpanie było |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-07-07, 19:52
|
|
|
Zostaw przełącznik na benzynie i odpal na benzynie rano , dopiero jak się porządnie nagrzeje - np: po 10minutach przełącz na lpg . Benzyny masz powyżej połowy w zbiorniku ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-07-07, 20:18
|
|
|
teoretycznie zawsze moge tak robić, ale chcialbym zeby bylo bez tych szarpań
tak zawsze okolo pół baku mam.
Moze faktycznie ktoś wężyki pozamieniał, bede patrzyl. Dzieki za podpowiedzi |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-07, 20:28
|
|
|
wtryski zaklejone syfem |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-07-08, 20:57
|
|
|
Niech ktoś ci sprawdzi ustawienia w sterowniku lpg. Nasze silniki należą do grupy tak zwanych zimnych vagow. Dużo jest o tym na lpgforum . Poczytaj tam. Z tego co wiem stag ma z tym problem. Zresztą nie tylko on. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:07
|
|
|
najlepiej na 80 bo wyżej zimnego już brak
albo zmień sterownik i zapodaj dobry filtr |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:19
|
|
|
pepi napisał/a: | najlepiej na 80 bo wyżej zimnego już brak |
A wiesz chociaż na ile ma aktualnie ustawione?
Miałem w zimie na 20 i uwierz, że niedawno zaobserwowałem podobny objaw lekkiego jakby poszarpywania. Temperatury są teraz wyższe i krótszy jest czas nagrzewania parownika/ów. Podniosłem temperaturę w sterowniku i spokój, a mam dokładnie ten sam sterownik co autor tematu. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:25
|
|
|
ale to był |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:30
|
|
|
Ja u siebie mam oszukany czujnik temperatury silnika odpalam na Pb gdy silnik a dokładnie reduktor osiagnie 30st to przełącza się na LPG przy czym uruchamia sę automatycznie z podaniem napięcia na zawór LPG emulator własnej roboty który podaje do sterownika Pb oszukany sygnał z czujnika temperatury silnika rzędu ok 80-90st. Omijane jest w ten sposób wzbogacenie w etapie rozgrzewania silnika ,,TZW ZIMNY VAG".
Po osiągnięciu temperatury reduktora 80st emulator się wyłącza i zostają przywrócone normalne oryginalne parametry z czujnika temp silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:32
|
|
|
jakby nie było sterowników które dają radę |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:35
|
|
|
pepi napisał/a: | jakby nie było sterowników które dają radę |
Wiem że są ale na tamte czasy co miałem zakładane LPG nawet PRINS ratował się tym patentem.
Owszem są teraz sterowniki i zamierzam sobie zakupić ale nie w tym momencie. Trzeba się liczyć z kosztem ok 1000zł. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:46
|
|
|
U mnie jest 20 i też zauważyłem że teraz jak jest ciepło. Odpalam, chcę coś sprawdzić. Robię przegazówkę i przełącz się od razu na tlenek gazotu. I gaśnie.
Muszę odczekać chwilkę i potem jest ok. Chyba podjadę do jakiegoś znachora by podciągnął mi na 30 ewent 40 stopni |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|