Autor |
Wiadomość |
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2019-07-08, 19:33 [D2 00 4.2PB/LPG
] Tylne zaciski - co jest nie tak
|
|
|
Siema.
Od jakiego czasu walczę z tylnym prawym zaciskiem. Na początku roku zauważyłem że nierównomiernie ścina mi klocki na tylnej osi. Prawy zacisk zjechał całe klocki, lewy nie.
Z kumplem najprostsza diagnoza - regeneracja. No to bach, kupione wszystkie uszczelki i nowy tloczek.
Pierwsze 3 uszczelki tłoczka przycieliśmy i ciekło z niego. Za czwartym udało się. Ciężko wchodziło ale wszedł cały. Założyliśmy klocki i koniec kilku dniowej walki.
Znów zauważyłem że mocno wcięło klocki (minelo moze z 4 miechy ) chciałem dziś zmienić sam klocki i znów tloczek stoi. Korzystałem z prasek, nawet tel z lewym gwintem - skręciłem minimalnie i dupa.
WTF !! Co może być nie tak że mam taki problem ?!
Co teraz ??
wymiana zacisku mnie czeka czy co ??
Recę i cycki opadają...
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2019-07-08, 19:48
|
|
|
Hej. Przerabiałem temat.
U mnie Regeneracja zacisków pomogła ale nie za pierwszym razem he. Tzn tłoczki muszą chodzić delikatnie, ja jestem w stanie wyjąć tłoczki praktycznie "ręką" bez żadnych kluczy itp. Spr wyciągnąć jeszcze raz tłoczki z zacisków i wyczyść bardzo dokładnie miejsce uszczelnienia tłoczka, u mnie tam leżał problem.
Chodzi mi o ten uszczelniacz i to co jest pod nim.
Tłoczek musi wchodzić i wychodzić płynnie i lekko.
(Skoro jak sam napisałeś załatwiłeś 3 uszczelki i za 4 razem jakoś fuksem , na siłę się udało to na bank tu leży problem ) |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-07-08, 23:08
|
|
|
Za nierównomierne zużywanie klocków może być również odpowiedzialne zużycie prowadnic
Przykład montażu tutaj chociaż zewnętrzną uszczelkę montuję inaczej niż Chris
https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn1vfU |
_________________
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-07-09, 15:40 Re: Tylne zaciski - co jest nie tak
|
|
|
Druss napisał/a: | Siema.
Od jakiego czasu walczę z tylnym prawym zaciskiem. Na początku roku zauważyłem że nierównomiernie ścina mi klocki na tylnej osi. Prawy zacisk zjechał całe klocki, lewy nie.
Z kumplem najprostsza diagnoza - regeneracja. No to bach, kupione wszystkie uszczelki i nowy tloczek.
Pierwsze 3 uszczelki tłoczka przycieliśmy i ciekło z niego. Za czwartym udało się. Ciężko wchodziło ale wszedł cały. Założyliśmy klocki i koniec kilku dniowej walki.Znów zauważyłem że mocno wcięło klocki (minelo moze z 4 miechy ) chciałem dziś zmienić sam klocki i znów tloczek stoi. Korzystałem z prasek, nawet tel z lewym gwintem - skręciłem minimalnie i dupa.
WTF !! Co może być nie tak że mam taki problem ?!
Co teraz ??
wymiana zacisku mnie czeka czy co ??
Recę i cycki opadają...
|
Miałem tak samo 3.3 TDI 2001 . z jednej strony prawie nowe z drugiej już blach została .
2 razy zakładałem reperatuki , i było OK nie ciekło niby brało z 2 stron brało tak samo nie ściągało .... jak się okazuje te tłoczki jakoś ,,puchną ,, w zacisku i to jest problem .
Wysłałem na regenerację najpierw przód , poźniej tył i jestem bardzo zadowolony
zobacz mój wątek tu : https://www.a8team.pl/a8-...zod-vt26755.htm i polecam ich z całej mocy bo Panowie wiedza co robią !!!
Szkoda Twojego zdrowia i czasu
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2019-07-10, 10:12
|
|
|
Hej.
Niestety musiałem oddać auto do najbliższego mechanika...
Jak robił prawą stronę to powiedział że tutaj też uszczelka była przycięta ( a nie ciekło nic ), wymienił wszystkie uszczelki i założył klocki.
Zrobił też tak z lewej strony.
Mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok. Będę obserwował to.
Wziął za to 300 zł
Ehhh |
_________________
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-07-10, 11:27
|
|
|
Druss napisał/a: | Hej.
Niestety musiałem oddać auto do najbliższego mechanika...
Jak robił prawą stronę to powiedział że tutaj też uszczelka była przycięta ( a nie ciekło nic ), wymienił wszystkie uszczelki i założył klocki.
Zrobił też tak z lewej strony.
Mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok. Będę obserwował to.
Wziął za to 300 zł
Ehhh |
Niestety będę pesymistą i myślę że nic to nie da , wydane pieniądze w błoto .... . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-07-10, 12:33
|
|
|
Beretti napisał/a: | wydane pieniądze w błoto .... |
A jak wyślesz do regeneracji to oni tam niby jakieś cuda robią inne? Pomijam piękny lakier czy może nawet ocynk. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:05
|
|
|
To wrócę z reklamacją
Ukaniu - widzę że Ty też WGM |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-07-10, 22:16
|
|
|
Jeśli masz aluminiowy zacisk to niestety jest to częsta przypadłość. Korpus puchnie głównie pod uszczelką przeciwpyłową (rzadziej oringiem). Jak spuchnie to wypycha gumę a ona zaczyna blokować tłoczek. Jedyny sposób w domowych warunkach to dremel z tarczą tnącą i oczyszczenie rowka dla uszczelki a przy montażu nie żałowanie pasty. To samo zjawisko jest w D3 na łączeniu silnika z zaciskiem - puchnie zacisk i pęka obudowa silnika. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|