Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Diego G3:Jak wzbogacić mieszankę wolnych obrotów  
Autor Wiadomość
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-13, 21:32   [D2 ALL ] Diego G3:Jak wzbogacić mieszankę wolnych obrotów

Koledzy wybaczcie, że poruszam może wałkowany gdzieś już temat.
O wzbogacaniu mieszanki przy pracy LPG na sterowniku Diego G3 było już zapewne kilka odpowiedzi jednak nie znalazłem dla siebie konkretnej rady.

Jestem po zmianie sterownika z KME AKME na Diego G3, zmieniony został też mapsensor na PS-CCT5. Reszta to wtryski lpg barracuda 115NL, reduktor GOLD GT (1.15-1.2bar) Ulepiłem sobie nawet interfejs do komunikacji na bluetooth HC05.

Wszystko jest OK, nic nie szarpie na wolnych ani w trakcie jazdy, przełączanie PB <=> LPG bez zarzutu, mapki PB i LPG się idealnie pokrywają , dynamika moim zdaniem jest prawidłowa, pod butem sondy na bogato.

Jedyne co mnie martwi to zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach. Korekty LTFT są mocno na plus. Nie mam problemów z odpalaniem auta rano lub gdy jest nagrzane ale uboga mieszanka to przecież nic dobrego na LPG.

Czas PB na PB to około 3,69ms na LPG czas PB mam 3,72-3,78ms.
Sprawdzałem różne Autokalibracje dla różnych ciśnień które zwracają takie nachylenia:
1 dla ciśnienia 0,9bar
-7 dla 1.0bar
-14 dla 1.1bar
-17 dla 1.2bar

W każdej konfiguracji ciśnienia zebrane mapy LPG pokrywają się z PB w zasadzie bez dalszej kalibracji bo ten mój silnik i wtryski PB są niemal liniowe.
Załączam zdjęcie na którym widać że mieszanka na wolnych obrotach jest zbyt uboga na obu bankach natomiast w czasie jazdy jest idealnie. ECU auta nie wywala check’a bo korekty LTFT mieszczą się w granicach jego fabrycznej regulacji.

Proszę o porady:

1. Jak najprościej w G3 wzbogacić mieszankę tylko dla wolnych obrotów nie ruszając trybu jazdy?
W starym AKME można było po kalibracji dać jeszcze wzbogacenie w segmentach, wiec dla segmentu A 0-4ms oraz B 4ms-8ms dawałem sobie wzbogacenia 5-8% i było OK. Korekty LTFT zchodziły niemal do 0% jak przy jeździe na PB.
Jak to zrobić w G3?
Ktoś powiedział że dać wzbogacenie +5% w sekcji F11 korekty -> mapa korekt na Bank1 i Bank2 w okienkach, ale to jakby nie działa bo nadal LTFT są jak na zdjęciu dość wysokie. Była też informacja że nie trzeba zaznaczać wtryskiwaczy dla BANK2 bo wtedy ta korekta będzie dla obu banków.

A może przesuwać punkty modelu biegu jałowego? Chociaż większość kolegów na tym forum każe ten model biegu jałowego wyłączać i NIE UŻYWAĆ :) .
Próbowałem przesuwać punkty wykresu aby wymusić wzbogacanie ale jedyne co widzę to np niższe czasy PB na LPG np 3.40ms na wolnych czyli o wiele krócej niż PB na PB (3,69ms) ale komp G3 realizując swoje algo przelicza to po prostu na krótsze czasy wtrysków LPG a to nic nie zmienia w korektach LTFT bo nadal są na plus dla wolnych obrotów.

2. Pytanie do kolegów posiadających podobne do mojego auta V8. Jak ustawiacie wtryskiwacze dla bank2 w tej opcji korekt F11 (ptaszki dla bank2 i a bank1 to wtedy będą te niezaznaczone) ?

No bo tak:
Wtryskiwacze 1,2,3,4 to prawa strona silnika 5,6,7,8 to lewa strona silnika (podaję strony jakby siedząc w aucie) to które należą do bank1 a ktore do bank2 ?

Czy podajecie banki inaczej czyli tak jak idzie sterowanie z modułów zapłonu (auta starsze jak moje które miały jeszcze sterowanie cewek poprzez moduły brązowy i czarny a sygnał do modułów szedł z ECU) lub tak jak sterowanie idzie bezpośrednio z ECU (nowsze auta tzw poliftowe miały sterowanie cewek już bezpośrednio z ECU auta)
Zatem jak zaznaczyć odpowiednie wtryskiwacze dla banków?
Czy bank1 to 1,2,3,4 (strona prawa) czy 5,6,7,8 (strona lewa)?
Czy bank1 i bank2 to tak jak idzie sterowanie cewek z modułów:
1 modul gorny (czarne wtyczki) obsluguje cylindry 1 4 6 7
2 modul dolny (brazowe wtyczki) obsluguje cylindry 2 3 5 8

Mam jeszcze koncepcję aby pojeździć kilka dni na benzynie może te korekty LTFT będą właśnie na takich poziomach. A jakie wy macie korekty LTFT oczywiście pytam kolegów z podobnymi silnikami jak moje V8.

A8_sterownik_KME_G3_podgląd_korekt_LTFT_i_STFT_.jpg
Plik ściągnięto 248 raz(y) 145,41 KB

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-05-14, 06:30   

Zrób i wstaw screena z zakładki "Modelowanie"
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-14, 08:07   

A jak z numeracją tych wtrysków które są bank 2 ?
_________________

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-05-14, 08:36   

Bank 1 to cylindry 1-4 (strona pasazera)
Bank 2 to cylindry 5-8 (strona kierowcy)

W Vagu:
a) bank 1 to pozycja 1 w bloku 11
b) bank 2 to pozycja 2 w bloku 11
c) bank 1 to pozycj 1 i 3 w bloku 10
d) bank 2 to pozycj 2 i 4 w bloku 10

Nie znam dokładnie sterowników KME ale podniesienie dawki na wolnych możesz zrobić korektą po obrotach bo samo pokrycie czasu wtrysków w zasadzie jest tylko wstępem do strojenia lpg.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-14, 12:21   

Dzieki Bugalon za pomoc.

Załączam zdjęcia zakładek z G3.
Wzbogacanie mieszanki można zrobić poprzez korekty RPM na mapie korekt lub poprzez korekty RPM liniowe, które w moim przypadku lepiej użyć?

Narazie ustawiłem dwie korekty +5% dla RPM do 1000-RPM czyli jakby dla wolnych obrotów w korektach RPM na mapie korekt.
Nie wiem czy dobrze rozumiem tą tabelkę jeśli mam +5% ustawione w przecięciu okien 5ms TB (czas benzyny) i 1000 RPM to znaczy że G3 będzie wzbogacał o 5% przy czasach TB 2.5ms-5.0ms i RPM od 500 do 1000 tak ?
Mam też zaznaczone +5% w następnym okienku czyli będzie to wzbogacenie dla czasów TB 5.0ms-7,5ms dla tego samego zakresu RPM 500 do 1000?

Po zaznaczeniu w programie G3 dla mapy korekt wtryskiwaczy dla obu banków korekty LTFT zmniejszyły się do 3.9% dla obu banków w grupie 10 czyli jest jakaś zmiana. Ale chyba muszę jeszcze dodać aż otrzymam 0% ?

EDIT:

czym bardziej wzbogacam mieszankę to korekty LTFT dobrze idą w dół ale auto staje się coraz bardziej zamulone. Przy ruszaniu mam wrażenie że jest bardziej ociężałe. Mam aktualnie pełny zbiornik gazu.
Coś chyba jest nie tak.

g3_mapy_po_korektach_RPM_dla_mapy_korekt.jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 109,99 KB

g3_modelowanie_pscct5.jpg
Plik ściągnięto 219 raz(y) 139,25 KB

g3_korekty_mapa.jpg
Plik ściągnięto 162 raz(y) 121,71 KB

g3_korekty RPM liniowe.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 113,66 KB

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-05-15, 07:32   

Marcin, nie tutaj wbiłeś korektę. Nie wiem dokladnie jak działa diego ale na bank tak samo jak pozostale sterowniki. Faktyczny czas wtrysku liczony jest jako średnia z komórki w której stoi kropka i komórek które znajdują się po bokach. Czyli jak masz 5 w tym miejscu co wpisales t o pod uwage brane sa rowniez komorki sasiadujace w zaleznosci czy jestes blizej prawej, lewej, gornej i dolnej krawędzi tego pola w ktore wpisujesz wartosc. Nie wiem jak to lepie wytlumaczyc ale kwadracik jest od 1000 do 1500 obrotow (ten w ktory wpisales 5). Przy 1000 obrotow malo bedzie z tej korekty 5 bo obok stoi ci zer wiec bedzie to powiedzmy jakies 2 przy czasie wtrysku dokladnie 6,75.

Reasumujac - wpisales korekte nie w to pole co trzeba. Wzbogaciles sobie zakres obrotow od 1000 do 1500 (gdzie ci muli bo jest za bogato) Powinienes wpisac ją w pole 500 i zobaczyc jak waha Ci sie czas wtrysku i dostosowac wartosci w sąsiadujących komórkach. ABZ na wolnych na P ma czas od 3,5 do 4 w zaleznosci od tego jakie odbiorniki masz wlaczone. Na D ma czasy od 5 do 6 i obroty w okolicy 750 wiec operować powinienes pierwszą komórką. W zakladce widze ze masz korekte po obrotach dla dwoch bankow osobno wiec nie wiem czy nie bedziesz musial tez w drugiej zakladce wpisac korekt.

Najlepiej to robic tak - patrz na czas otwarcia wtrysku na benzynie, przerzucaj auto na gaz i wprowadzaj korektę po obrotach tak zeby czas otwarcia wtryskiwacza benzynowego przy pracy na gazie byl taki sam jak czas jego otwarcia gdy pracuje na benzynie. Wtedy korekty Ci się będą zgadzac pod warunkiem ze nie masz cos pochrzanione i na benzynie nie lapie korekt po +6-8 ze wzgledu na nieszczelny dolot na przyklad.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.