Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 18:53 [D2 00 4.2PB/LPG
] Wyciek płynu chłodniczego
|
|
|
Dziś po dość mocnej jeździe spotkała mnie niemiła niespodzianka otóż po zgaszeniu auta zauważyłem, że wydobywa się z nadkola jakby mały dymek. Podniosłem maskę nic, zajrzałem pod spód nic. Zgasiłem, odczekałem chwilę i spojrzałem na dół jeszcze raz, a tu szok, leje się coś ciurkiem, sprawdziłem kolor i płyn chłodniczy. Miejsce wycieku nad wydechem, w miejscu tych plecionek w wydechu. Ubyło w ten sposób ok litra i nagle przestało. Dolałem ubytek i już więcej nie leciało, zrobiłem 15km i już się nie leje. Pany co to może być? jakiś kruciec, czy mam się już bać Najgorsze, że na święta planuję dłuższą trasę, ach... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-16, 19:00
|
|
|
Sprawdź dobrze wszelkie połączenia układu chłodzenia. Najlepiej na zimnym motorze. Bo jak się zagrzeje te płyn odparuje i nie będzie nic widać. Ręka dokładnie przeleć przewody czy nie ma płynu na nich. przed utulaniem niuni do snu upewnij się że jest płyn i zostaw na noc karton pod nią. Jeśli będzie jakiś wyciek to mniej więcej będziesz wiedział gdzie szukać.
Dodano:
Widzę że masz tlenek gazotu. Obadaj temat trójników gdzie są wpięte przewody.
Lubią pękać. Zazwyczaj stosowane są te z tworzywa sztucznego. Zamiana na metalowe załatwia sprawę. Lpg zazwyczaj są wpinane z tyłu więc mogło by się zgadzać. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 19:17
|
|
|
Właśnie, mogłoby dalej wyciekać, przynajmniej byłoby widać którędy, a tak już nie leci (na razie), trochę pojeździłem, wsio wyschło i teraz ciężko będzie dojść. Ale nic jutro rozbieranko i szukamy, mam nadzieję, że znajdę, bo jak powtórzy się to w trasie to dopiero będzie kicha Dziwne jest to, że podczas jazdy nic nie uchodziło, dopiero po zgaszeniu zaczęło się lać. Poleciał litr i spokój, dziwne...Pewnie za mocno mu dziś wstawiłem i się mści |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-16, 19:20
|
|
|
Nie chcę krakać ale jeżeli z tyłu silnika to po objawach może to być z rury wodnej łączącej obie głowice - temat niby prosty (3 oringi za łączną kwotę pewnie coś koło 60pln) ale dojście na tyle wredne że robić można kilka godzin.
Ty bardziej typowe jeżeli nie cieknie w trakcie jazdy ale na postoju przy stygnięciu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 19:31
|
|
|
No to lipa. A jak sprawdzić, że to właśnie to? Przejechałem się po tym wycieku, zgasiłem i więcej nie leciało...Damian, a Ty w ile czasu byś to opędził? |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 20:25
|
|
|
Ja to mam chyba pecha, bo zawsze jak zbliża się długa trasa to zdarzy się coś co pozbawi mnie spokojnej głowy <niewiem> z każdym samochodem było tak samo |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-16, 22:55
|
|
|
Dolej barwnika UV i wyczaisz problem. |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:38
|
|
|
Problem rozwiązany-korek zbiorniczka wyrównawczego nie upuszczał ciśnienia i wywalało płyn. Szczerze mówiąc od dłuższego czasu miałem problem z wyciekami chłodnika, węży od lpg nawymieniałem mnóstwo i zawsze pojawiało się nowe miejsce, gdzie trochę musiał go upuścić. Wystarczyło zacząć od wymiany korka <tjaa> |
|
|
|
|
|
|
|
Artur 84
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi a8 d2,audi 80 coupe 89
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: osiek k oświecim
|
Wysłany: 2014-06-26, 10:45
|
|
|
Mam pytanko, po czym poznam że korek nie upuszcza ciśnienia? |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-26, 11:08
|
|
|
Artur 84, będą bardzo puchły przewody od układu chłodzenia. Na ciepłym motorze będą bardzo twarde, może też następować rozsadzanoe przewodów, pękanie, przecieki w najbardziej delikatnych miejscach czy łączeniach.
A co się dzieję? Masz jakieś objawy? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Artur 84
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi a8 d2,audi 80 coupe 89
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: osiek k oświecim
|
Wysłany: 2014-06-26, 12:33
|
|
|
Od początku miałem problemy z ubytkiem płynu ,pęknięte węże, wyciek był spory ale wymieniłem wszytkie uszczelki i oringi i ta rurkę w chlodniczce oleju. Nie ubywa juz tyle bo wcześniej to miałem plamę pod autem. Teraz jest sucho . Korek oleju i zbiorniczka mam czyściutkie.auto się nie grzeje itd. No chyba ze poprostu stan z zbiorniczku się zmienia jak auto zimne to mniej a jak cieple to gdzieś 2 cm więcej. Na razie obserwuje czy rzeczywiście ubywa. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-26, 14:06
|
|
|
Płyn ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość. Więc na zimnym będzie się zdawało mniej niż na gorącym. Jeśli teraz jest spokój to nie ma potrzeby zmieniać korka. Obserwuj tylko poziom i czy rano pod autem nie ma żadnych wycieków. Głównie będą się pokazywać jak silnik będzie stygł.
Profilatycznie sprawdź połączenia przewodów, obejmy, trójniki. Rano naj lepiej ręką czy palcami czy nie ma na nich płynu.
Jeśli nie ubywa płynu to jest ok. Alebod czasu do czasu warto skontrolować. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-07, 15:24
|
|
|
Witam , mam podobny problem . Otóż stoję w korku temp zaczyna w pewnym momencie rosnąć 110st. staję włączam nawiew na ciepło temp. spada. Innym razem temp ok. a tu nagle wywaliło z 2L płynu i nie wiadomo skąd, dolałem i wszystko git sytuacja się powtórzyła się już parę razy. Węże mocno napięte a jak luzuje korek to mocno płyn wywala . Jak myślicie korek do wymiany ?? Gdzie go kupić ?? Dzięki z pomoc. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
kamson025
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 9 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2014-07-07, 15:59
|
|
|
Korek Kupisz w każdym motoryzacyjnym koszt 12zl. Ja miałem problem z wyrzuca niem płynu po zatrzymaniu i korek rozwiązał problem wiec śmiało możesz kupić nowy i zobaczyc czy pomoże. Zawsze to najtańsze rozwiązanie, które może pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-07, 16:14
|
|
|
Ja korek kupiłem w intercarsie za 17zł Radzę zacząc właśnie od tego, bo to najtańszy i najszybszy sposób. Ja sam nie zacząłem od tego i po drodze powymieniałem wszystkie węże od lpg i już się chciałem brac za reduktory <tjaa> bo też zaczęło wyciekac po wymianie węży. Coś mnie tknęło żeby korek wymienic. Po wymianie zero wycieków i nic już nie ubywa <hura> |
|
|
|
|
|