Autor |
Wiadomość |
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-04, 16:02 [D2 preFL ALL
] do czego służy bieg 1 2 3
|
|
|
witam jak w temacie do służą te biegi, dodam że skrzynia jest 4 biegowa auto z 97 roku. szukałem ale nie mogłem nic znaleźć. |
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-05-04, 17:52
|
|
|
Skrzynia pracuje tylko do najwyższego biegu na którym masz ustawiony lewarek, czyli np. 3 to będzie pracowała tylko do trzeciego. Ja np. zimą jak jeżdżę po mieście to ustawiam na 3 i skrzynia nie skacze po biegach tylko zmienia do 3 i to wszystko, latem to np. ustawiam na 4 i chodzi mi do 4 nigdy nie wrzucając 5. Ustawień tych używasz na przykład w trudnych warunkach żeby skrzynia niepotrzebnie nie skakała po wyższych biegach . |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-04, 21:11
|
|
|
a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego, i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-05-05, 08:32
|
|
|
sokolasty napisał/a: | a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego, |
Jadąc autem na "D" z prędkością np 50km/h możesz przełączyć sobie lewarek w pozycje "3" lub "2" wszystko zależy od prędkości przy jakiej to robisz .
Jadąc 200km/h i wrzucisz na "2" czy "1" to rozwalisz skrzynie ( za duże obroty do takich biegów )
sokolasty napisał/a: | i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód |
Tak "N" to jest tak zwany "luz" po to on jest w automatycznej skrzyni , żebyś właśnie mógł go przepchnąć , holować do 50km/h ( chyba do 50 km gdzieś coś takiego kiedyś czytałem ) , albo właśnie w tej pozycji możesz wciągnąć auto na lawetę ;-)
Nie wolno podczas jazdy na "D"(drive) przesuwać lewarka w pozycje "N" ( neutral )
Tak samo jak wrzucasz wsteczny to samochód musi być zatrzymany ( prędkość 0km/h ) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-05, 15:46
|
|
|
spoko, słyszałem już tyle różnych mitów na ten temat że nie wiedziałem w co wierzyć. czyli np zimą na jakimś placu mogę włączyć sobie 2 i wtedy nie wskoczy mi wyższy bieg i będę mógł się pobawić quattro, czy lepiej przełączyć na tip :-D |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-05, 23:16
|
|
|
mdamian napisał/a: | sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
|
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-05-06, 10:21
|
|
|
FOSS napisał/a: | mdamian napisał/a: | sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
|
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-) |
Święte słowa, na tiptronicu jeśli przekroczysz dopuszczalne obroty max to skrzynia przerzuci na wyższy bieg i tak samo w dół. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-05-06, 10:31
|
|
|
FOSS napisał/a: | mdamian napisał/a: | sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
|
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-) |
Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-05-06, 10:35
|
|
|
mdamian napisał/a: | FOSS napisał/a: | mdamian napisał/a: | sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
|
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-) |
Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D |
To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-05-06, 10:41
|
|
|
jdz1 napisał/a: | To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa. |
A przy jakich obrotach zmienia skrzynia na tipie na wyższy bieg ??
Ja z reguły przy około 5K obr/min sam zmieniam bieg na wyższy (prędkość w granicach 160-180km/h jest wystarczająca do wyprzedzenia kilku tirów :mrgreen: ).
Temu jestem zdziwiony że tip potrafi sam zmienić bieg na wyższy .
Nawet jak się bawiłem na parkingu zimą to na 2 biegu (około 2-3k obr/min) starczyło by się poślizgać . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-05-07, 08:49
|
|
|
Bieg na wyższy tip zmienia przy około 6200-6500 obr/min (u siebie nawet nie zauważyłem bo tak mi szybko wkręca się na obroty) bez względu czy jadę na LPG czy PB a poza tym jak wprzedzam TIRy czy kawalkadę osobówek nie patrzę na zegary tylko na drogę.
Poza tym właśnie kat ować to znaczy zmieniać biegi na tipe przy około 5 tys obr/min. , właśnie wówczas skrzynia ma najwięcej do roboty.
Tip tak nie potrafi tylko tip ma tak ustawione że przy max obrotach zmienia na wyższy bieg a przy możliwie najniższych obrotach zmienia na niższy bieg i nie ma w tym nic dziwnego ani inteligentnego.
2-3 tys obr/min wystarczy żeby sie poślizgac, tu z Tobą całkowicie się zgodzę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-07, 11:25
|
|
|
4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero poniżej 40km/h redukuje z 4 na niższe biegi. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-) |
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-05-08, 09:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-05-07, 13:09
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | 4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero gdy zatrzymasz auto, zredukuje do 1 biegu. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-) |
Z tego co wiem to wszystkie skrzynie tip (te nowsze, chociąby jak napisałeś 5HP czy nawet porównywalne w BMW e38/39) tak mają że same zmieniają bieg na wyższy czy niższy w zależności od obciążenia silnika czy to max obr/min czy min obr/min. Czyli wszystkie powyżej są poprostu zabawkami a jedyna służna skrzynia Tip to 4HP która już dawno poszła do lamusa. |
|
|
|
|
|