Autor |
Wiadomość |
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-13, 17:28 [D2 00 4.2PB/LPG
] Wymiana konwertera (sprzęgła hydrokinet
|
|
|
Witam,
W mojej A8 kończy się już konwerter, myślę więc już o jego wymianie/regeneracji, dla tego założyłem ten temat. Możecie polecić mi dobry warsztat gdzie regenerują sprzęgła? Czytałem gdzieś na forum, że dobre są sprzęgła sachs regenerowane, gdzie mogę takie kupić z pewnego źródła? jakie są ceny nowego? Dodam, że wymianę będę robił sam, mam dostęp do dobrze wyposażonego warsztatu. Czy skoro skrzynia nie łapie błędów ani trybu awaryjnego warto do niej zaglądać poza wymianą filtra, oleju i czyszczeniem płyty z zaworami?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-14, 16:21
|
|
|
A wymieniałeś olej i filtr czy w ciemno chcesz konwerter wymieniać? Jakie masz obiawy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-14, 16:33
|
|
|
Olej wymieniany z filtrem 12tys. temu. Auto szarpie na 4 biegu około 70/80 km/h i lekkim dodaniu gazu, zanim zredukuje bieg strasznie szarpie całą budą. Czytałem wiele postów tu na forum i wiele objawów pasuje do uszkodzonego konwertera. Napisz co jeszcze mogę sprawdzić.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-14, 16:45
|
|
|
A jaki olej miałeś i masz zalany?
U mnie podobne były objawy i wymiana oleju z filtrem uspokoiła sytuację, zrobię jeszcze raz pełną wymianę i spokój. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-14, 16:56
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie bo nie ja zmieniałem ale sprawdzę około 20 i podeślę nazwę. Niestety mieszkam teraz w Niemczech i nie bardzo mam czas po przyjeździe do Polski na eksperymentowanie i próby ale może uda mi się tu na miejscu dostać do podnośnika to bym sobie olej na próbę wymienił. Jaki polecasz? i jaka wymiana statyczna czy dynamiczna? Miałeś podobne objawy? Dlaczego? zły olej? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-14, 17:47
|
|
|
Tylko statyczna o olejach poczytaj na forum opisane sporo. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-14, 18:09
|
|
|
Małe porównanie co było u mnie:
Olej to mobil atf lt 71141, 10l spokojnie wystarczy. |
_________________
|
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-14, 18:12
|
|
|
Kojarzysz może gdzie są oznaczenia tylnego mostu wybite? Zajrzałem dzisiaj pod auto i okazuje się że skrzynię mam 5HP24 DTD a na wlepie w bagażniku jest ECZ Zastanawia mnie czy mechanicy przy wymianie skrzyni wymienili też tylny most (Sprzedający mówił, że skrzynia była wymieniana na używkę) |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-14, 18:28
|
|
|
Pytanie czy sterownik ASB został przełożony bo DTD ma inne oznaczenie konwertera..
Most nie ma znaczenia bo DTD ma to samo przełożenie co poprzednia skrzynia ECZ.
|
_________________
|
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-04-14, 18:30
|
|
|
Po czym poznam czy sterownik przełożyli? Mieli podobno dawcę to jest nadzieja że przełożyli. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:14
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Małe porównanie co było u mnie:
|
o kurde Krzychu whiskey i coca cola wiesz co dobre
LukaszEK_ZENER napisał/a: | Auto szarpie na 4 biegu około 70/80 km/h i lekkim dodaniu gazu, zanim zredukuje bieg strasznie szarpie całą budą. |
u mnie po kupnie było podobnie, i po wymianie spokój. Już niedługo się druga wymiana szykuje i wszystko jak trzeba, tylko zrób jak Apophis, radzi, tylko wymiane statyczną. A jesli miałes zalany inny olej niż krzychu22.p1i, podał czyli mobil atf lt 71141 i masz np. jakis czerwony zalany, Febi albo Revenol, to zrób dwie wymiany statyczne (druga po 500-700km + nowy filtr)
A czy np. na swiatłach stojąc i mając lewarek w pozycji D słyszysz takie regularne pukanie z okolic szkrzyni? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
turntablerocker
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Liw
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:20
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | A czy np. na swiatłach stojąc i mając lewarek w pozycji D słyszysz takie regularne pukanie z okolic szkrzyni? |
u mnie coś takiego jest, na d i r.A to coś złego? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:27
|
|
|
turntablerocker napisał/a: | u mnie coś takiego jest, na d i r.A to coś złego? |
no to jest dający znać o sobie konwerter jesli jest co ciche pukanie to jeszcze z Bogiem sprawa jesli nie ma innych objawów jak szarpanie podczas przyspieszania itp...U mnie też delikatnie słychać ale ja zawsze jak na swiatłach stoje to wrzucam na luz aby ASB nie chodziła niepotrzebnie pod obciążeniem. Konwerter wtedy też dłużej pożyje |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
turntablerocker
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Liw
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:35
|
|
|
martin_rs4, u mnie trzeba mocno się wsłuchać żeby to usłyszeć, a jak włączę klimę to tego dźwięku nie ma wogule. Powiem Ci szczerze, że tak już 3 lata z tym śmigam i nic się nie dzieje, a jak byłem u speców od skrzyń to mi powiedzieli, że to na bank nie od asb, żebym się nie martwił. To jakiś fachura Ci to zdiagnozował? Trochę słabo bo skrzynie mam po remoncie i kiepsko by było znów tam grzebać |
|
|
|
|
|