Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-31, 00:44 [D2 00 4.2PB/LPG
] wymiana silniczka reflekotra A8 D2 FL
|
|
|
witam wszystkich
ostatnio borykałem sie z problemem poziomowania świateł, co mi trochę zajęło...Po podłączeniu kompa okazało sie ze czujniki do śmieci! W ASO krzyknęli 350pln za sztuke...mowie 700pln <jezu> nie ma mowy...no i udało sie trafić na alledrogo te same czujniki ale od Audi A6 C5 <hura>
Co prawda używki ale dałem za nie 160pln. Nie wiem jak długo pochodzą, ale na razie jest ok. TAK WIEC SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE <brawo2> dziekuje
Po zainstalowaniu czujników, podpinam kompa i .... błędy czujników zniknęły, natomiast został jeden 01539 Headlights Not Adjusted - problem z samoregulacja. No to kompa na mache, kasuje blad i widze ze tylko prawa lampa sie poziomuje, lewa natomiast buczy, ale stoi...Od razu padło na silniczek do regulacji wysokości. I dalej żółta, migająca wiadomość na środku zegarów
Wiec zacząłem szukać takiego silniczka, nie wiedząc ze lampy po lifcie maja je zintegrowane w środku. W kocu za pomocą cioci Etki po numerze oryginału udało sie zlokalizować na alledrogo taki silniczek za 40pln, o dziwo tez od A6 C5
No to pacjent na stol i operacja potrzebne narzędzia :
- nowy silniczek winowajca
-grzechotka z nussem 10
- srubokret plaski do zdjecia metalowych zatrzaskow lampy
- srobokret torx do odkrecenia silniczka
- kombinerki
- 2 pifka
* Jak sie lampe demontuje z auta opisywal nie bede, natomiast przed rozebraniem lampy najlepiej zapamietac jej ostatnie ustawienie jesli sie nie chce jechac na ustawienie do stacji djagonstycznej....no mozna tez potem na scianie jak ja to robilem :p
* nastepnie odpinamy wszystkie zlaczki metalowe trzymajace "szklo" lampy z tylna obudowa.
* po jej zdjeciu odrwacamy tylna obudowe do siebie i zaczynamy odkrecac wewnetrzny klosz xenonu w miejscach zaznaczonych na fotkach, nalepiej grzechotka i nussem 10. Radze nie robic tego srubokretem bo latwo wyrobic ten gorny plastik w srodku (wiem z autopsji )
*silniczek natomiast o którym tu mowa znajduje sie po prawej stronie z tylu lampy na dole
* jak juz tak co najmniej polowe odkręciliśmy to trzeba jeszcze wyciągnąć ten plastikowy bolec silniczka, ktory tkwi sobie w plastiku klosza xenonu ! Najlepiej grubym płaskim śrubokrętem dodatkowo od dołu druga ręką wypychać klosz do góry!
* no to jak juz wszystko odkrecilismy, klosz wyciagamy na stol i naszym oczom ukazuje sie taki oto widok:
* widzimy silniczek to wkrętak torx w rękę i heja wykręcamy silniczek
* No i mamy porównanie tych dwóch silniczków z dwóch rożnych aut! Od razu widac ze roznia sie nie tylko producentem, ale i tym plastikowym bolcem. Poza tym to wymiarowo sa identyczne!
* Zeby ten nowy silniczek pasowal do naszego klosza musimy ten plastikowy bolec za pomoca kombinerek wyciagnac z tego druta na ktorym siedzi i wsadzic ten nasz stary grubszy bolec! Robimy to po to zeby klosz mocno byl zamontowany, a nie latał jak żyd po pustym sklepie nam w lampie! Natepnie montujemy silniczek do obudowy!
Nastepnie skrecamy wkszystko w odwortnej kolejnosci i konczymy pifko
Potem lampa do auta podpinamy okablowanie, przekrecamy kluczyk i ..... gowno dalej sie nie poziomuje. No to kompa na mache kasujemy blad i ... JEST, dziala, tzn. lampy ida obie w dol i gore... ale blad 01539 nie zniknal ;( Masakra jakach. Wiec ostatnia droga ratunku to zrobic nastawy podstawowe:
* stajemy autem na rownej powierzchni i bujamy zawieszeniem w celu prawidłowego ustawienia neutralnego.
* odpalamy Vag Com lub co kto ma i wchodzimy w:
55 - Xenon Range
04 Basic settings
Wybierz grupę 001 / Lampy ustawią się w pozycji serwisowej i należy je teraz ustawić przy pomocy odpowiednich urządzeń lub jak kto umie
dajemy OK nastepnie ponownie 04 Basic settings wybierz grupę 002 i trzeba zatwierdzic!
Błąd zostanie wymazany i przywrócona zostanie automatyczna regulacja zasięgu i od tej pory mozemy sie cieszyc dzialajacymi czujnikami poziomowania, lampami, silniczkami i w ogole to radocha ze dziala a koszt to jedynie nieco ponad 200pln razem z pifkami <hura>
Mam nadzieje ze tym postem cos innym bede mogl w przyszlosci pomoc!
Dzieki i pozdrawiam <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki>
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2014-01-05, 13:53, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-31, 01:17
|
|
|
Warto dodać, że do ustawienia świateł potrzeba pełny bak paliwa i różnica napięcia między 1 a 2 czujnikiem nie może być większa jak 0,6V. Robiłem u siebie na 1/4 zbiornika bez obciążenia i świecą teraz za nisko a ta różnica 0,6 jest o tyle istotna, że się nie zapisze ustawień. Pisałem o tym kiedyś w jednym z działów. W instrukcji nie ma wzmianki o napięciach ale się nad tym na główkowałem nieźle. BTW dobry opis
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-31, 01:20
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Warto dodać, że do ustawienia świateł potrzeba pełny bak paliwa i różnica napięcia między 1 a 2 czujnikiem nie może być większa jak 0,6V. Robiłem u siebie na 1/4 zbiornika bez obciążenia i świecą teraz za nisko a ta różnica 0,6 jest o tyle istotna, że się nie zapisze ustawień. Pisałem o tym kiedyś w jednym z działów. W instrukcji nie ma wzmianki o napięciach ale się nad tym na główkowałem nieźle. BTW dobry opis |
Krzysiek powiem Ci ze tego tez nie wiedzialem...! <niewiem> ale dzieki za uzupelnienie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-12-31, 01:27
|
|
|
A mnie zaskoczył tylko jeden fakt....
myślałem, że po-liftowe lampy wszystkie są już klejone a tu ciebie tylko na spinkach
W swojej pierwszej A8 D2 99/00 też miałem lampy soczewkowe...... chciałem tam wrzucić soczewkę bi-xenon z A6 C5 ale moje lampy były klejone i to mnie skutecznie zniechęciło od ich własnoręcznego rozbierania a tu ciebie tylko spinki
Całe życie człowiek się uczy a i tak umiera głupim <niewiem> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-12-31, 01:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-31, 01:28
|
|
|
Spoko, też nie wiedziałem. Ile włosów z głowy zdarłem ale po wielu poszukiwania znalazłem na zagranicznym forum odpowiedź na mój problem. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-31, 11:29
|
|
|
FOSS napisał/a: | myślałem, że po-liftowe lampy wszystkie są już klejone a tu ciebie tylko na spinkach |
i cale szczescie bo jak dawalem klosze do polerowania to przynajmnej zaoszczedzilem na robocie no i jest to pomocne w wielu innych sytuacjach, m.in. jak wyzej opisana |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-31, 13:55
|
|
|
Może tylko z początku były klejone a potem spinki dali bo rocznik 00/01 też na spinkach jest. Tylko ta część chromowana z odbłyśnikiem kierunkowskazu do klosza jest przyklejona. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-31, 14:49
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Tylko ta część chromowana z odbłyśnikiem kierunkowskazu do klosza jest przyklejona. |
wlasnie ta czesc jest najtrudniej wyczyscic. Probowalem woda pod cisnieniem (oczywiscie w ramacj rozsadku z tym cisnieniem) ale mimo to sa jeszcze widoczne plamy ktore musze po zimie usunac
[ Dodano: 2014-01-05, 13:42 ]
coś fotki uciekły, ale juz naprawi one i FOTOSTORY znów do wglądu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
BJ
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: S8 D2, A8D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-01-20, 21:17
|
|
|
Z własnego doświadczenia mogę dodać, że zamiast płacić 160zł za używany czujnik poziomowania z Audi z roku do 2003 można kupić używany z BMW o numerze 1093697 lub 6784696 z roku 2006-2010. Dużo mniejsze ryzyko zakupu zużytego i cena poniżej 100zł. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-24, 20:58
|
|
|
Cytat: | Z własnego doświadczenia mogę dodać, że zamiast płacić 160zł za używany czujnik poziomowania z Audi z roku do 2003 można kupić używany z BMW o numerze 1093697 lub 6784696 z roku 2006-2010. Dużo mniejsze ryzyko zakupu zużytego i cena poniżej 100zł. |
zgadzam sie, tylko ja dalem 160 zl za dwa czujniki razem z przesylka
ale dobrze jest wiedziec, ze mozna zastosowac czujniki np. z BMW !!! <okioki> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
|