Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Stuki w drążku  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-01-04, 16:40   

U mnie tak samo jak u Marcina.. po cichaczu :) )
_________________
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-06-05, 20:02   

odkopie, czy mozliwe ze stary olej mogl zagluszac jakos zwalnianie elektromagnesu ? wczoraj wymienilem wlasnie olej w skrzyni i dopiero zaczelo pukac po naciskaniu hamulca na pozycji P, skrzyka troszke glosniej chodzi przy przerzucaniu wajchy, i delikatnie puka kiedy przechodze z R na N i na D i odwrotnie
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-06-05, 20:35   

Podstawowa zasada czy skrzynia była już remontowana, ile razy był olej wymieniany i jaki przebieg.
Pewnego czasu po forum chodziły tematy, że po wymianie oleju skrzynie padały. Ale co w tym dziwnego skoro auta miały po 300 tyś nalotu lub nawet więcej a olej nigdy nie wymieniany.
Stukanie elektromagnesu raczej raczej nie jest to tego przyczyną czy też skutkiem. Być może miałeś już tak wczesniej tylko nie przykładałeś do tego uwagi.
Najbardziej martwił bym się tym:
pioteros napisał/a:
skrzyka troszke glosniej chodzi przy przerzucaniu wajchy, i delikatnie puka kiedy przechodze z R na N i na D i odwrotnie

skoro nie miałeś tego przed wymianą to możliwe, że nowy olej wypłukał zalegający syf ze skrzyni i możliwe, że pomału będzie Cię czekał remont. Czego Ci nie życzę oczywiście. Niech sprawuje się jak najdłużej.
Olej mam rozumieć ori zalałeś ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-06-05, 22:10   

tak olej 71141, chodzić chodzi jak chodziła do tej pory - bajka
ogólnie może to tylko takie moje zboczenie ze coś jest nie tak ale chyba coś tam delikatnie inaczej jest przy zmianach tych przełożeń

ale fakt faktem, olej był zlany - czarny, specjalnie pierwszy litr poszedł do słoika żeby go obejrzeć, magnesy wiórów nie miały, były tylko oblepione tają mazią z oleju

auto nieco ponad 250tys, a remontu chyba nie miała, na starym filtrze wybita data 2001 r wiec domniemam ze od ponad 10 lat olej nie był ruszany wiec mogla zrobić ponad 100tys na jednej wymianie, a nie wierze ze po 3-4 latach ktoś ją remontował :) wymienilem tez prawy uszczelniacz półośki - i siedział oryginał

póki co jeżdżę obserwuje i staram się nie myśleć bo jak człowiek myśli to sobie zaraz coś mu nie pasuje, a generalnie auto zwija asfalt

[ Dodano: 2016-06-13, 00:26 ]
troche aktualizacji, skrzynia pracuje poprawnie jak i przed wymiana

jest jedno ale, 2 razy zdarzylo mi sie ze pozycja P mi sie przyblokowala tak dosyc mocno, mial ktos tak moze ? przed wrzuceniem na P zawsze zaciagam reczny aby auto nie naciskalo na blokade
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-05-13, 09:25   

Witam, ja mam też problem z tym selektorem .
Stoję wcisnę pedał hamulca słychać odblokowanie selektora i mogę zmienić na każde położenie jak nie wcisnę to nie mogę zrobić nic , czyli jest ok.
Jak był sprawny to stojąc i jak miałem na D puściłem hamulec i auto rusza a w momencie ruszenia było takie pstryknięcie i wszystko było ok. auto się toczy i można zmieniać położenie N,D,1,2,3.
Teraz gdy mam usterkę nie wiem czego dlatego piszę posta mając na D puszczając hamulec auto rusza już nie tak żywo jak wcześniej i nie ma tego pstryknięcia po ruszeniu auta , mogę również tocząc się do przodu wrzucić R oczywiście na sek. ale dźwignia pozwala na położenie R a wcześniej nie pozwalała również stojąc w miejscu na D silnik jest słyszalnie bardziej obciążony.
Teraz tak ile jest blokad w tym selektorze czy ta od odblokowania z P na inne położenia to ta sama co zabezpieczenie żeby nie wrzucić z d na R??
i jak się dobrać do tego mechanizmu ??
włącznik przy pedale hamulca sprawdzałem działa, bo odblokowuje z P na resztę zawsze no i miernikiem sprawdziłem go.
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-05-13, 13:26   

ta blokada co jest na P to jest mechaniczna blokada w skrzyni aby auto sie nie staczało, a ta o której mówisz jest ściśle powiązana z pedałem hamulca , uniemożliwiając wrzucenie biegu do tyłu jak jedziesz do przodu, czyli jak jedziesz do przodu to hamulec, zatrzymujesz sie i dopiero można wsteczny, jak byś puścił hamulec to za chiny nie wbijesz wstecznego, nie wiem dokładnie co tam w selektorze ale ma mój elektryczny mózg jest tam jakaś blokada z elektromagnesem
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-05-13, 21:05   

Jeśli jest uszkodzona blokada mechaniczna załączana linką która idzie do stacyjki to możesz sobie przerzucać biegi przód i tył do woli. Jeśli wszystko jest sprawne to jak to działa można zaobserwować przekręcając klucz w stacyjce w położenie między 0 a 1 ale tak żeby jeszcze nie załączyło elektryki.
A co do demontażu selektora to trzeba zrzucić tunel środkowy. Teoretycznie od góry i po bokach na upartego można go sprawdzić 'elektrycznie', ale dostęp jest taki sobie.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-05-14, 00:19   

To wszystko działa blokuje i odblokowuje . Problem jest taki że jadąc do przodu mogę wrzucić R musi tam być jeszcze jedna blokada
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.