Autor |
Wiadomość |
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-19, 17:01
|
|
|
W każdej głowicy te kanały są pozapychane.Zawory SAI czarne jak smoła.Do tego stopnia że stają w miejscu i nie spełniają swojej funkcji.I do tego ten syf cofa się do cylindra.
[ Dodano: 2020-01-19, 17:06 ]
Tyle z tego główna pożytku |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:04
|
|
|
No nie wiem, czy w każdej. Póki co zarówno w posiadanym wcześniej V6, jak i w obecnym V8 SAS działa poprawnie. |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:12
|
|
|
krisker napisał/a: | No nie wiem, czy w każdej. Póki co zarówno w posiadanym wcześniej V6, jak i w obecnym V8 SAS działa poprawnie. |
To zdejmij te zawory i zobaczysz że są nagarem zajebane I kanały w głowicach też .A że pompa SAI chodzi to nic nie znaczy. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:27
|
|
|
Nie muszę ich zdejmować, bo działają poprawnie. I nie tylko dlatego, że pompa działa. Może nawet są zawalone nagarem (w końcu mają za sobą ponad 400 tysięcy kilometrów), ale nic to nie zmienia w kwestii ich sprawności. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-21, 21:54
|
|
|
moim zdaniem tego typu wynalazki to tylko ekologia a to nigdy nie prowadzi do niczego dobrego |
|
|
|
|
Hrabia S8
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, RAV4
Dołączył: 23 Lip 2016 Posty: 12 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2020-05-03, 16:53
|
|
|
A po co w sumie są te gruszki podciśnienia? Musiałem jedną zdemontować (lewą, stojąc frontem do silnika) i zauważyłem, że auto cały czas przez ten wężyk zasysa powietrze, jak ją przytkałem, to zaczęła działać druga grucha. Ale jak się przejechałem, to auto zyskało 100KM, jest żwawsze, od razu reaguje na gaz, wg mnie jeżdzi lepiej. A skoro jest lepiej to po co ona jest? |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-05-03, 20:53
|
|
|
Ano po to żeby łogiń był. Jedna grucha odpowiada za stage 2 a druga za stage 3. Ogólnie chodzi o to żęby był optymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów.
|
|
|
|
|
Hrabia S8
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, RAV4
Dołączył: 23 Lip 2016 Posty: 12 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2020-05-09, 15:39
|
|
|
Przyszła nowa grucha więc ją wymieniłem, pokasowałem błędy, ale znów się po chwili pojawiły: P0171 i P0174 - System too lean (bank 1 i 2), po skasowaniu tych błędów auto gaśnie. Odpalam i znów nierówno chodzi, a do tego coś jakby delikatnie syczało - okazało się, że to z okolić zaworu odmy. Jak ją przytykam palcem do silnik chce zgasnąć - zawór zasysa powietrze. Rozebrałem go i okazało się, że w środku jest dość zasyfiony, a gumowa membrama ma pęknięcie z 1 strony, więc kupie nowy - tylko jakiej firmy, bo jest jakis maxgear, topran, vaico, skv, meyle, ori nie znalazłem.
Czy to może być powodem nierównej pracy silnika? bo jak już wyskoczą błędy to silnik pracuje idealnie.
Jeszcze mam taki problem, że lewa grucha na wyłaczonym silniku jest jakby na 50% wydęta, a nie jest do końca zassana, ani na 100% wydęta - tak powinno być, taka pozycja żadna skrajna?
W poniedziałek wywalam tłumik środkowy i wkładam same rury fi 55, jakieś przeciwwskazania? |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-05-10, 17:28
|
|
|
Posprawdzaj wszystkie wężyki, czy gdzieś dziury nie masz i te elektrozawory. |
|
|
|
|
qruku
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2017 Posty: 73 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2020-05-14, 18:36
|
|
|
Koledzy podepnę się pod temat.
Pacjent S8, silnik AVP. Na wolnych obrotach wskazówka od obrotów minimalnie faluje (filmik). Czy tak ma być czy powinna stać totalnie nieruchomo i trzeba szukać przyczyny?
https://www.youtube.com/watch?v=1O7NkBOo8xk |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-05-14, 19:30
|
|
|
Silnik AQH i u mnie jest identycznie, a pozatym mam jeszcze delikatne wibracje hu* wie skąd. Niech się wypowiedzą inni może. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-05-15, 06:01
|
|
|
wy to już w paranoje wpadacie
takie falowanie to uja falowanie |
|
|
|
|
|
|
|
|