Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-25, 13:51
|
|
|
Masz zwyczajne poliftowe A8. |
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-25, 13:56
|
|
|
czyli skrzynia biegów tez jest normalna moze ktos mi podac jaki jest symbol tej skrzyni? pewnie i koszt naprawy zwyklej skrzyni jest tanszy? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-08-25, 14:31
|
|
|
berarek napisał/a: | moze ktos mi podac jaki jest symbol tej skrzyni? |
Kolego ja miałem w swojej D2 właśnie silnik AQF i u mnie jak dobrze pamiętam siedziała skrzynia ECZ. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-25, 14:38
|
|
|
berarek, To są takie same skrzynie jesli chodzi o koszta napraw i chyba niemal identyczne mechanicznie. Zmienione mają na pewno sterowniki. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-08-25, 15:07
|
|
|
berarek napisał/a: | mieszkam w holandii i tu trudno o jakis dobry warsztat |
Jest tam od cholery dobrych warsztatów, zaczynając od ASO a kończąc na polskich mechanikach.
Warsztaty z polskimi mechanikami są w Denbosch, Utrechcie, Eindhoven.
Nie ma problemu znaleść przez google.nl. |
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-25, 15:15
|
|
|
ok tylko nie raz bylem tu w warsztacie i widzialem jakim sprzetem i wiedza dysponuja jezeli byles u kogos dobrego i pewnego i mozesz polecic to bylbym wdzieczny ASO odpada bo za ich cene kupie inny samochod |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-08-25, 17:26
|
|
|
Jest to zwykła 8fl. W progach pewnie masz napis Audi nie S8.
"Słyszysz świst wydatków,
jesteś żywy czy jesteś martwy?"
Gdybyś się nie napalił to byś na taką minę nie wdepnął ale nie ma co rozpaczać nad rozlanym mlekiem.. chyba, że byłeś tego w pełni świadomy.. Naprawiaj swoją skrzynie (skrzynia ma oznaczenie FBE zgodnie z naklejką w bagażniku) Dziwne rzeczy, poprzedni właściciel nie wiedział czym jeździ, na prawdę dziwne rzeczy :-P
Na wstępie diagnozowałeś auto VAGiem? Podaj kody błędów, zobaczymy co to się dzieje. |
_________________
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-25, 19:54
|
|
|
mnie ten samochod wyniosl 4tys zł rok koniec 2000 wiec nie ma takiej tragedii kupilem ja z komisu pełne wyposazenie skory recaro w idealnym stanie navi parktroniki przod tyl xenon fegi 18 zawieszenie gwintowane na gwarancji wiec nie ma tragedii wiedzialem co biore gazu nie widziała wiec moze silnik nie jest w zlym stanie pod komputer jej jeszcze nie podlaczalem jutro bede dzwonil za jakimis mechanikami i laweta zeby jej nie meczyc na tym awaryjnym najbardziej dziwi mnie to ze na zimnym silniku fajnie sie zbiera zmienia biegi a po paru minutach jak sie zagrzeje to zaczyna sie slizgac moze to faktycznie wina oleju i filtrów? |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-25, 19:57
|
|
|
berarek napisał/a: | mnie ten samochod wyniosl 4tys zł rok koniec 2000 wiec nie ma takiej tragedii kupilem ja z komisu pełne wyposazenie skory recaro w idealnym stanie navi parktroniki przod tyl xenon fegi 18 zawieszenie gwintowane na gwarancji wiec nie ma tragedii wiedzialem co biore gazu nie widziała wiec moze silnik nie jest w zlym stanie pod komputer jej jeszcze nie podlaczalem jutro bede dzwonil za jakimis mechanikami i laweta zeby jej nie meczyc na tym awaryjnym najbardziej dziwi mnie to ze na zimnym silniku fajnie sie zbiera zmienia biegi a po paru minutach jak sie zagrzeje to zaczyna sie slizgac moze to faktycznie wina oleju i filtrów? |
To za darmo wyrwałeś A8 ;-) |
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-25, 20:14
|
|
|
wiem że za darmo zarejestrowana w pl dlatego sie dlugo nie zastanawialem a ze trzeba wsadzic to sie z tym liczylem od poczatku jutro bede cos dzialal zeby ja zaczac naprawiac po podłaczeniu kompa powinno sie pokazac co tą skrzynie boli czy to wina oleju filtrow czy jakies uszkodzenie mechaniczne jak sadzicie?
[ Dodano: 2013-08-26, 20:18 ]
Witam rozmawialem dzis z mechanikiem i jego diagnoza to jakieś tarczki w skrzyni sie wyrobiły czy cos w tym stylu myslicie ze to moze byc to ?
[ Dodano: 2013-08-29, 18:35 ]
Stary wlasciciel mojego audi dodał mi jeszcze dzis ze byl w serwisie audi i po podlaczeniu pod kompa powiedzieli mu ze do wymiany olej i filtry w skrzyni a do tego jakas wykladzina czy okleina jakas czarna niby w skrzyni wiecie moze o co chodzi? ma mi dostarczyc jeszcze wydruk z kompa |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-09-03, 06:54
|
|
|
Kolego zacznij od wymiany oleju i filtra z uszczelką w skrzyni.
Jeśli to nie pomoże - skrzynia na stół.
Takie pisanie zajeło Ci 4 dni i tak nic nie zrobiłeś przez ten czas co koledzy Ci doradzali, prawie w każdym poście padło hasło albo pytanie : wymień olej i filtr / czy wymieniłeś olej z filtrem ?
Na co czekasz ?
Zacznij od rzeczy najmniejszych i najtanszych a jak nie da to żadnych rezultatów to wiesz co trzeba zrobić.
I zmień podpis, nigdy nie było A8 z pakietem S-line.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-04, 19:42
|
|
|
nie chcialbym robic niepotrzebnych kosztów jezeli okaze sie ze to nie olej to przepadnie wstawilem dzis auto do mechanika pod koniec tygodnia ma zaczac cos robic |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-09-05, 11:04
|
|
|
Niechcesz pchać się w koszty a w ciemno chcesz robić skrzynie ??
Kolego koszt wymiany oleju z filtrem bedzie na poziomie 700zł a koszt remontu skrzyni na poziomie 5000tyś ! |
_________________
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-05, 12:08
|
|
|
Zobacze co mi mechanok powie,po objawach ktore mu przedstawilem mowi ze nie wierzy w zadne wydruki z komputera i ze skrzynia jest napewno walnieta ale dziwi mnie to ze na zimnym jest wszystko ok a dopiero jak sie samochod nagrzeje wlacza sie bieg awaryjny i zavzyna sie slizgac ciezko jest ruszyc jakbym ruszal z 5tego biegu moze mi to ktos logicznie wytlumaczyc? |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-09-05, 12:32
|
|
|
W A6 C4 miałem 4 biegowego automata, miałem małe wycieki ze skrzyni, po pewnym czasie okazało się że oleju jest na tyle mało że załączał się tryb awaryjny skrzyni, wszystkie biegi na FIS'ie były podswietlone, chodził z 2 biegu - dzialo się to tak jak olej w skrzyni się zagrał - czyli po przejechaniu iluś tam km.
Też miałem wizje remontu skrzyni, ale posłuchałem się ludzi z AKP i dzięki nim nie wydałem na niepotrzebną naprawe worka pieniedzy tylko ~700-800 zł na uszczelniacze + olej z filtrem.
Rozwiązanie problemu ? wymiana uszczelniaczy żeby nie ciekł olej i wymiana oleju i wymiana filtra.
Efekt - problem zniknął.
Jak dla mnie masz bardzo podobny problem - oczywiście to nie musi być to samo i skrzyni mówi papa, ale lepiej zacząć od stosunkowo tańszych rzeczy jak wymiana oleju niż odrazu wywalać kase na remont - takie jest moje zdanie.
A Ty chcesz robić skrzynie, to rób.
Powodzenia,
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
|