Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Alternator - jak wymienić samodzielnie...  
Autor Wiadomość
Yans 
Użytkownik


Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-27, 12:28   [D2 01 3.3TDI ] Alternator - jak wymienić samodzielnie...

[... i czy warto???]

Witajcie,

Wszystkie znaki wskazują, że szlag go trafił - w końcu nie ładuje akumulatora i koniec.
Zastanawiam się czy go nie wymienić samodzielnie. Kupić wyregenrowany lub z allegro na gwarancji.

Zrobiłem kikla rzeczy przy swoim aucie ze skutkiem pozytywnym - chciałem i to. Jak się za to zabrać?

Pozdrawiam, Y




Yans poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-28, 15:06   

Kolego moze nie trzeba wymieniac Alternatora tylko szczotki...Cena od 50 do 150zl. Według mnie regeneracja wyjdzie ci taniej niz kupno zregenerowanego. Najczesciej sa to szczotki.
Przesyłam Ci zdjecie z etki elementow połaczeniowych
i zdjecie samego alternatora w czesciach (do wymiany prawdopodobnie regulator napiecia (szczotki))
Wystarczy zdjac pasek wieloklinowy odkrecic alternator (dwie sruby) odkrecic osłone z tylu i wymienic regulator. Najlepiej udaj sie z calym alternatorem do jakiejs firmy eletrycznej lub elektronicznej (u mnie bosch service) sprawdza ci dokladnie jaki typ regulatora i jak bedziesz chcial to wymienia ci na miejscu i sprawdza napiecie. bedziesz juz wiedzial wszystko i mial pewnosc ze masz nowe czesci. A jak kupisz z alledrogo to nigdy nie wiadomo co tam wlozyli. W zaleznsci od marki alternatora sa rózne typy regulatorow wiec jesli na wlasna reke chcesz to kupic to podaj mi jaka masz marke alternatora a ja podam ci nr ASO i po tym kupisz orginal albo zamiennik.





Powodzenia
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
murano 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 14:13   

Witam, mam ten sam problem tylko z 2,5 TDI. Czy tam operacja jest podobna, czy trzeba rozbierać cały przód auta? Sam nie będę tego robił gdyż nie mam po temu warunków, ale chcę wiedzieć żeby mechanik mi kitu nie sprzedał że trzeba było ściągać cały przód i dlatego robocizna kosztowała 600 PLN. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2014-02-08, 15:21   

murano, Najlepiej zdemontować przód , zrobić alternator , wymienić rolki i pasek wielorowkowy i sprawdzić napinacz (ewent. wymienić) .
 
 
murano 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 18:38   

Dzięki za sugestie Jacku, ale czy można wymontować alternator bez ściągania przodu? Bo gdybym się decydowal na ściągnięcie to przy okazji wymieniłbym rozrząd, ale wtedy musiałbym zaprowadzić samochód do innego mechanika bo temu nie ufam.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-02-08, 18:47   

murano napisał/a:
Witam, mam ten sam problem tylko z 2,5 TDI. Czy tam operacja jest podobna, czy trzeba rozbierać cały przód auta? Sam nie będę tego robił gdyż nie mam po temu warunków, ale chcę wiedzieć żeby mechanik mi kitu nie sprzedał że trzeba było ściągać cały przód i dlatego robocizna kosztowała 600 PLN. Z góry dziękuję i pozdrawiam.


W benzynie 2.8 da radę wyciągnąć alternator bez demontażu przodu, może i 2,5 TDI też wyjdzie.
 
 
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-08, 18:55   

ja robiłem to sam co prawda 4.2 zdemontowałem przód, wyciagnąłem alternator, zawiozłem do regeneracji, po 3 godzinach był do odbioru koszt 150pln złożyłem przód i wszystko działa pięknie a jaka satysfakcja :D w sumie cała operacja trwała około 6-7 godzin pierwszy raz rozbierałem przód
 
 
murano 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 19:38   

W benzynie to wiem bo tez miałem 2.8 i nawet rozrząd można wymienić, ale co do 2.5 tego nie jestem pewien
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-08, 22:44   

W 4,2 2,5tdi i w 3,3tdi da rade wymienic alternator bez demontazu przodu. Wszystko trzeba robic od spodu.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
murano 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 23:09   

Dzięki serdeczne, teraz wiem na czym stoję
 
 
mariosrs 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mario
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-04-01, 14:38   

szeryfisch napisał/a:
W 4,2 2,5tdi i w 3,3tdi da rade wymienic alternator bez demontazu przodu. Wszystko trzeba robic od spodu.


Bez sciagniecia paska nie da rady wymienic regulator napiecia ?
 
 
JanekS13 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 457
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-29, 07:59   

Pytanie czy 4.2 benzyna trzeba zdejmować ryj czy mozna się dostać do alternatora od dołu ?
_________________
Stare ale jare z Audi 80 :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-29, 09:00   

Spokojnie od dołu i góry.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-29, 13:08   

JanekS13 napisał/a:
Pytanie czy 4.2 benzyna trzeba zdejmować ryj czy mozna się dostać do alternatora od dołu ?


Janek zdejmujesz osłone i jazda. Pierw zrzuć pasek. Odepchnij napinacz długim śrubokrentem. Na dole masz 13 a na górze dwie 16. Lub jedną przełotową. Jak masz jedną przełotową to będzie ciężko.
Zdemontuj filtr powietrza. Obudowę odsuń ją na bok.
PIerw poluzuj śruby.
Pierwszą wykreć dolną potem przednią i na końcu ktoś niech odkręci Ci tylną górną a ty łap alternator.

Zanim zaczniesz odkręcać to pozbaw auto prądu. Odkręć jedną kleme.

Zakładasz w odwrótnej kolejność.
Pasek w dwie osoby. Najpierw załóż na wszystkie koła prucz rolki prowadzącej.
Jedna osoba napiera śrubokrentem na napinacz a druga nasówa pasek na rolke.

Po 10 razach robie to już z zamkniętymi oczami.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
JanekS13 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 457
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-05-03, 12:35   

Bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje. Pacjent dostał nowe łożyska, regulator i szczotki
_________________
Stare ale jare z Audi 80 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.