Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] czarny dym  
Autor Wiadomość
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-05-23, 17:38   [D2 01 3.3TDI ] czarny dym

Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
eloallxp 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 191
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-23, 20:20   

sam takiego przypadku kolego nie miałem ale podobno jak kopci po przyciśnięciu gazu to ma złą dawke paliwa . ale wszystko jest możliwe ja po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil
_________________
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-23, 20:26   

eloallxp napisał/a:
po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil

a nie czułeś spadku mocy ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
eloallxp 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 191
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-23, 20:48   

czułem ale wymyślali wszystko inne a ja jak głupi wymieniałem :/
_________________
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-05-23, 23:25   Re: czarny dym

ahadam napisał/a:
Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.

jeśli tak jak piszesz czarny dym wydobywa sie w okolicy turbiny to najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność układu wydechowego w tym obrębie(pęknięcie ,odkręcenie sie którejś śruby,któraś uszczelka siadła,itp)
do aloallxp
co to znaczy turbiny się nie otwierają?
 
 
Ducce 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin-Barnisław
Wysłany: 2011-05-24, 09:59   

Mam pytanie turbiny sa sterowane elektronicznie czy podcisnieniowo??? podpinaliscie Vaga???
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-05-24, 11:39   

W środę odstawiam auto do mechanika , dam znać co było przyczyną , też podejrzewam nieszczelność choć autko nie straciło mocy , tylko bardziej kopci.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
arti 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: okolice STG
Wysłany: 2011-05-24, 20:09   

Hej
Przeczytaj ten wątek: http://www.a8team.pl/topics13/4356.htm
Może masz ten sam problem :roll:
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-05-27, 01:55   

Trafiłeś , pękła rura od Egra tak jak wyżej opisane , narazie mechanik rozebrał to g....... teraz czekam na rurkę .Pozdrawiam
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
arti 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: okolice STG
Wysłany: 2011-05-27, 22:09   

Ach , te lewe rurki EGR-a ;-)
Zastanówmy się teraz nad przyczyną , której to być może nie przewidzieli inżynierowie :D
Mnie tam się wydaje że sekret tkwi w konstrukcji,wyprofilowaniu.Jak się dołoży do pieca to w komorze silnikowej piekarnik,owa rureczka ma dużo załamań (kolanka) na końcu harmonijkę.Pod wpływem temperatury kolanko chce się wyprostować..czyli duża odkszałcalność cieplna,do tego rezonans pracy silnika i zmęczenie materiału.Wszystkie siły obciążają miejsce w którym nastąpiło pęknięcie.
Nie ma bata , coś w tym musi być :wpale:
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-04, 16:08   

Rurka EGRA (lewego) wymieniona , kopcenie ustało.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
arti 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: okolice STG
Wysłany: 2011-06-05, 13:28   

Kolego a w jaki sposób ją wymieniłeś?
Wyciągałeś lub opuszczałeś silnik?
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-05, 20:21   

Robił mi to znajomy mechanik , doszedł tam bez ruszania silnika , ale to naprawdę to zegarmistrzowska robota.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Fifo 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Krakoof
Wysłany: 2011-06-05, 22:00   

Dokładnie ten sam problem miałem ostatnio. Też lewa rurka egr'a postanowiła się rozszczelnić - na tzw harmonijce. Ja zamiast kupować nową zrobiłem zaślepki do egr'a - własciwie to do dwóch i teraz działają w teorii a w praktyce są zaślepione. Wyciągnięcie tych rurek od egr'a to ekwilibrystyka, ale da się bez wyciągania czy opuszczania silnika - trzeba być tylko dośc zręcznym manualnie i nie miec rąk jak Pudzian ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.