Autor |
Wiadomość |
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-05-23, 16:38 [D2 01 3.3TDI
] czarny dym
|
|
|
Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-23, 19:20
|
|
|
sam takiego przypadku kolego nie miałem ale podobno jak kopci po przyciśnięciu gazu to ma złą dawke paliwa . ale wszystko jest możliwe ja po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-23, 19:48
|
|
|
czułem ale wymyślali wszystko inne a ja jak głupi wymieniałem |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:25 Re: czarny dym
|
|
|
ahadam napisał/a: | Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam. |
jeśli tak jak piszesz czarny dym wydobywa sie w okolicy turbiny to najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność układu wydechowego w tym obrębie(pęknięcie ,odkręcenie sie którejś śruby,któraś uszczelka siadła,itp)
do aloallxp
co to znaczy turbiny się nie otwierają? |
|
|
|
|
Ducce
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin-Barnisław
|
Wysłany: 2011-05-24, 08:59
|
|
|
Mam pytanie turbiny sa sterowane elektronicznie czy podcisnieniowo??? podpinaliscie Vaga??? |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-05-24, 10:39
|
|
|
W środę odstawiam auto do mechanika , dam znać co było przyczyną , też podejrzewam nieszczelność choć autko nie straciło mocy , tylko bardziej kopci. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-05-27, 00:55
|
|
|
Trafiłeś , pękła rura od Egra tak jak wyżej opisane , narazie mechanik rozebrał to g....... teraz czekam na rurkę .Pozdrawiam |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-05-27, 21:09
|
|
|
Ach , te lewe rurki EGR-a ;-)
Zastanówmy się teraz nad przyczyną , której to być może nie przewidzieli inżynierowie
Mnie tam się wydaje że sekret tkwi w konstrukcji,wyprofilowaniu.Jak się dołoży do pieca to w komorze silnikowej piekarnik,owa rureczka ma dużo załamań (kolanka) na końcu harmonijkę.Pod wpływem temperatury kolanko chce się wyprostować..czyli duża odkszałcalność cieplna,do tego rezonans pracy silnika i zmęczenie materiału.Wszystkie siły obciążają miejsce w którym nastąpiło pęknięcie.
Nie ma bata , coś w tym musi być :wpale: |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-04, 15:08
|
|
|
Rurka EGRA (lewego) wymieniona , kopcenie ustało. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-06-05, 12:28
|
|
|
Kolego a w jaki sposób ją wymieniłeś?
Wyciągałeś lub opuszczałeś silnik? |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-05, 19:21
|
|
|
Robił mi to znajomy mechanik , doszedł tam bez ruszania silnika , ale to naprawdę to zegarmistrzowska robota. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
Fifo
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Krakoof
|
Wysłany: 2011-06-05, 21:00
|
|
|
Dokładnie ten sam problem miałem ostatnio. Też lewa rurka egr'a postanowiła się rozszczelnić - na tzw harmonijce. Ja zamiast kupować nową zrobiłem zaślepki do egr'a - własciwie to do dwóch i teraz działają w teorii a w praktyce są zaślepione. Wyciągnięcie tych rurek od egr'a to ekwilibrystyka, ale da się bez wyciągania czy opuszczania silnika - trzeba być tylko dośc zręcznym manualnie i nie miec rąk jak Pudzian |
|
|
|
|
|
|
|
|