Autor |
Wiadomość |
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-10-22, 20:24
|
|
|
czyli rozmiaru nie mam sie co bac wazne by byl caly komplet taki sam nie wazne ze nie bedzie rekomendowanego 225/55/17
w kazdym razie dzięki za info |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-23, 19:24
|
|
|
preston81 napisał/a: | czyli rozmiaru nie mam sie co bac wazne by byl caly komplet taki sam nie wazne ze nie bedzie rekomendowanego 225/55/17
|
Ogolnie to staraj sie by opony nie były z traktora lub jakies naleśniki na 16" :mrgreen:
A tak to muszą być 4 o tym samym rozmiarze i wio! |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-23, 21:07
|
|
|
mdamian, Nie zrozumiałes mnie
Naleśniki na 16" to sa opony o bardzo niskim profilu np 40,35 i przy tym nie zbyt szerokie czyli za niskie do A8. Jak masz balona na 16 cali to juz jest ok choc mi sie nie podoba mniejsza niż 17. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Puchacz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-10-25, 14:16
|
|
|
mdamian napisał/a: | Apophis napisał/a: | Naleśniki na 16" to sa opony o bardzo niskim profilu np 40,35 i przy tym nie zbyt szerokie czyli za niskie do A8 |
No tak nie zrozumiałem :oops: |
każdemu sie może zdarzyć ważne że wiesz o co chodzi |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-10-25, 19:57
|
|
|
a ja chyba będę kupował 245/50 r18 2 Continental na przód i 2 Dunlop na tył. wydaje mi się ze powinno być dobrze z tym rozmiarem ponieważ wychodzi roznica + 3% cos takiego. i Ze mogą być innego producenta z tylu i przodu. |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
Flash
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 69 Skąd: Kraków/Stavanger
|
Wysłany: 2013-10-26, 10:46
|
|
|
danielos8 napisał/a: | a ja chyba będę kupował 245/50 r18 2 Continental na przód i 2 Dunlop na tył. wydaje mi się ze powinno być dobrze z tym rozmiarem ponieważ wychodzi roznica + 3% cos takiego. i Ze mogą być innego producenta z tylu i przodu. |
Jedyne słuszne rozwiązanie to cztery jednakowe opony. Nawet u tego samego producenta, kolejne edycje danego modelu opony w tym samym rozmiarze mają pewne różnice. Przekonałem się o tym na własnej skórze zaraz po zakupie auta, z przodu miałem dwie praktycznie nowe continental sportcontact 3 a z tyłu continental sportcontact 2. Nie zauważyłem tego od razu, ale jak przy prędkościach >200 zaczynało wpadać w delikatnie wibracje. Jak się okazało różnica zużycia bieżnika tylko 2mm a postawione przy sobie różniły się wysokością ok 1cm. Po zakupie dwóch kolejnych SC3 objawy ustały.
Wniosek prosty: Tylko cztery takie same opony i felgi.
Co do oznaczenia XL to Jacek Młodawski, Specjalista ds. Technicznych Continental tak prawi:
"Opony oznaczone symbolem XL posiadają inną budowę strukturalną niż opony w tym samym rozmiarze i z tą samą rzeźbą bieżnika.
Symbol "XL" to informacja dla klienta, że indeks nośności takiej opony jest wyższy niż opony tradycyjnej.
Dla przykładu opona Continental o rzeźbie bieżnika ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 225/55R16 i indeksie prędkości W, występuje w wersji "normalnej" - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji "XL" - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 775 kg).
Różnica między tymi oponami tkwi w ich budowie wewnętrznej.
Opony wzmacniane stosowane są zarówno w autach o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które ostały wyposażone w silniki o dużej mocy. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy (samochody ciężkie) oraz pozwalają na osiąganie wysokich prędkości podczas, których nie dochodzi do zjawiska nadmiernych odkształceń.
Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dają kierowcy większe doznania z szybkiej jazdy.
Oczywiście, tak jak to podkreślaliśmy wielokrotnie, przy zakupie opony kierujmy się zaleceniami producenta auta, ponieważ to on określa jaki rodzaj ogumienia należy stosować w danym modelu pojazdu." |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-10-26, 10:52
|
|
|
Flash napisał/a: | Jedyne słuszne rozwiązanie to cztery jednakowe opony. Nawet u tego samego producenta, kolejne edycje danego modelu opony w tym samym rozmiarze mają pewne różnice. Przekonałem się o tym na własnej skórze zaraz po zakupie auta, z przodu miałem dwie praktycznie nowe continental sportcontact 3 a z tyłu continental sportcontact 2. Nie zauważyłem tego od razu, ale jak przy prędkościach >200 zaczynało wpadać w delikatnie wibracje. Jak się okazało różnica zużycia bieżnika tylko 2mm a postawione przy sobie różniły się wysokością ok 1cm. Po zakupie dwóch kolejnych SC3 objawy ustały.
Wniosek prosty: Tylko cztery takie same opony i felgi. |
Własnie byłem ciekaw czy ktoś napisze :-P szczerze mowiac nie jestem przekonany do tego rozwiązania. Akurat gość u którego chce kupic ma taki zestaw ale sobie poczekam az będzie mieć raczej 4 te same . Wole mieć spokojna glowe jak zaloze 4 te same :mrgreen: |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:17
|
|
|
dorwałem dziś 4x 225/50/17 bieżnik ok 7mm cena 600 zł nie wiem czy będą za niskie jeździ ktoś na takich czuć dziury ??
są jeszcze 235/55/17 bieżnik 6,5mm 2szt i 5,5 2szt chyba o ten 1mm nie chodzi ?? i powinno byc ok ?
pewnie wkladając nowe opony (mam nowe letnie) i tak po jakims czasie zuzycie bedzie nie rownommierne prawda (tył / przód)??
[ Dodano: 2013-11-12, 11:57 ]
a jeździł ktoś na całorocznych np Michelin Pilot HX 225/55/17 97W |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
|