Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Silnik wpada w tryb awaryjny, brak mocy  
Autor Wiadomość
Pix 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: OBERSCHLESIEN
Wysłany: 2016-01-31, 15:32   [D2 98 2.5TDI ] Silnik wpada w tryb awaryjny, brak mocy

Witam

Przy wymianie oleju zauważyłem, że jeden z przewodów gumowych był naprawiany (idący do intercoolera). Po jakimś czasie auto kompletnie straciło moc (z dnia na dzień, wieczorem zostawiłem samochód, na następny dzień kompletny muł) - maksymalna prędkość 70km/h, do 2000 obrotów. Myślałem, że wąż gumowy po prostu się rozszczelnił, wyskakiwał błąd 00535 - ciśnienie w układzie dolotowym. Po zakupie nowego węża w ASO problem niestety nie ustał. Samochód stał przez około miesiąc i "ożył", niestety przy około 140km/h na 6 biegu (jakoś 2400-2500 obrotów) odcina paliwo (wskaźnik z chwilowego zużycia wskazuje ok 4-5l) przez jakieś 5 sekund. Czasami tak się stanie przy 120, czasami przy 150km/h. Na trzecim biegu motor kręci się do czerwonego pola bez problemu.

-Byłem w 2 miejscach w celu kompleksowej diagnostyki komputerem, niestety bez skutecznie. Udało się tylko odczytać błędy, wspomniany wcześniej 00535 oraz zablokowana jednostka sterująca silnika. Nie wiedzieć czemu nikt nie mógł "głębiej" skomunikować się z samochodem, aby odczytać parametry z pracy silnika podczas jazdy (za każdym razem wyskakiwał błąd komunikacji)
- z tego co zauważyłem N75 nosi ślady ingerencji, przewody podciśnieniowe raczej wyglądają na dobre, ciasno siedzą na króćcach,
-podejrzewam, że usterka mogła występować już wcześniej, ale przez uszkodzony przewód po prostu uchodziło zbyt duże ciśnienie i nie blokowało silnika
-czy uszkodzenie czujnika doładowania powinno być sygnalizowane błędem ? Jakie wartości będzie odczytywał sterownik po odpięciu kostki z czujnika?
-z tego co sprawdziłem sztanga nie jest zapieczona
-na dniach spróbuję podmienić N75 z N18 aby wyeliminować ten pierwszy, zakupiłem też profilaktycznie nowe przewody do podciśnienia
Ktoś coś jakieś pomysły?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-31, 17:10   

Akurat może następować przeładowanie turbiny i wpada w tryb awaryjny. Akurat przy uszkodzonym obwodzie sterowania gruszką turbiny , zostaje ona na max ciśnieniu doładowania.
Sprawdzałeś w vagu ruch sztangi i odczyty maf ?
Czy tylko podczas jazdy rwie połączenie?
_________________

 
 
streight84 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 150 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Ełk , Kassel ( Niemcy)
Wysłany: 2016-03-09, 19:10   

Witaj mialem to samo w a8 2,5 tdi zregenerowali mi turbo i wymienili zaworeki n75 drugi jest od recyrkulacji spalin n18 czy n95 jakos tak
i jest wszystko ok sprawdz je i turbo jak odpalisz niech ktos patrzy czy zawor na turbinie zaciaga
_________________
Pozdrawiam Karol :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.