|
Autor |
Wiadomość |
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2016-01-31, 15:32 [D2 98 2.5TDI
] Silnik wpada w tryb awaryjny, brak mocy
|
|
|
Witam
Przy wymianie oleju zauważyłem, że jeden z przewodów gumowych był naprawiany (idący do intercoolera). Po jakimś czasie auto kompletnie straciło moc (z dnia na dzień, wieczorem zostawiłem samochód, na następny dzień kompletny muł) - maksymalna prędkość 70km/h, do 2000 obrotów. Myślałem, że wąż gumowy po prostu się rozszczelnił, wyskakiwał błąd 00535 - ciśnienie w układzie dolotowym. Po zakupie nowego węża w ASO problem niestety nie ustał. Samochód stał przez około miesiąc i "ożył", niestety przy około 140km/h na 6 biegu (jakoś 2400-2500 obrotów) odcina paliwo (wskaźnik z chwilowego zużycia wskazuje ok 4-5l) przez jakieś 5 sekund. Czasami tak się stanie przy 120, czasami przy 150km/h. Na trzecim biegu motor kręci się do czerwonego pola bez problemu.
-Byłem w 2 miejscach w celu kompleksowej diagnostyki komputerem, niestety bez skutecznie. Udało się tylko odczytać błędy, wspomniany wcześniej 00535 oraz zablokowana jednostka sterująca silnika. Nie wiedzieć czemu nikt nie mógł "głębiej" skomunikować się z samochodem, aby odczytać parametry z pracy silnika podczas jazdy (za każdym razem wyskakiwał błąd komunikacji)
- z tego co zauważyłem N75 nosi ślady ingerencji, przewody podciśnieniowe raczej wyglądają na dobre, ciasno siedzą na króćcach,
-podejrzewam, że usterka mogła występować już wcześniej, ale przez uszkodzony przewód po prostu uchodziło zbyt duże ciśnienie i nie blokowało silnika
-czy uszkodzenie czujnika doładowania powinno być sygnalizowane błędem ? Jakie wartości będzie odczytywał sterownik po odpięciu kostki z czujnika?
-z tego co sprawdziłem sztanga nie jest zapieczona
-na dniach spróbuję podmienić N75 z N18 aby wyeliminować ten pierwszy, zakupiłem też profilaktycznie nowe przewody do podciśnienia
Ktoś coś jakieś pomysły? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-31, 17:10
|
|
|
Akurat może następować przeładowanie turbiny i wpada w tryb awaryjny. Akurat przy uszkodzonym obwodzie sterowania gruszką turbiny , zostaje ona na max ciśnieniu doładowania.
Sprawdzałeś w vagu ruch sztangi i odczyty maf ?
Czy tylko podczas jazdy rwie połączenie? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
streight84
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 150 KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 15 Skąd: Ełk , Kassel ( Niemcy)
|
Wysłany: 2016-03-09, 19:10
|
|
|
Witaj mialem to samo w a8 2,5 tdi zregenerowali mi turbo i wymienili zaworeki n75 drugi jest od recyrkulacji spalin n18 czy n95 jakos tak
i jest wszystko ok sprawdz je i turbo jak odpalisz niech ktos patrzy czy zawor na turbinie zaciaga |
_________________ Pozdrawiam Karol |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |