Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Jak wymontować rozrusznik ?  
Autor Wiadomość
janeka8 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3t
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jan
Jeżdzę: A8
Wiek: 56
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 1
Skąd: Niewiadow
Wysłany: 2010-05-24, 14:34   [D2 01 3.3TDI ] Jak wymontować rozrusznik ?

witam wszystki i prosze o pomoc jak wyjac rozrusznik z a8 3.3tdi 2001r zostala jedna sruba ta na gorze kolo cewki i niedaje rady nawet niewiem jaka ona jes na jaki klucz
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-05-24, 16:40   

Moze to pomoze (do V8 4.2, nie wiem czy w 3.3 jest podobnie):
http://ul.to/us4624
_________________
Black Cars Matters
 
 
endrius233 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 64
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 2010-07-12, 08:19   

Trzeba wymontować kołyske od spodu, inaczej będzie ciężko.
 
 
knapikk 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8
Wiek: 44
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 15
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 2012-12-07, 22:26   

To się wypowiem bo właśnie po tej robocie - regeneracja rozrusznika i przy okazji alternatora i likwidacja wycieku spod stopy filtra oleju.
Do rzeczy :
Kable to oczywiste , ale aby się do nich dostać to : prawe koło do demontażu , jak ma być łatwiej to jeszcze nadkole, podwieszenie silnika , odkręcenie poduszek silnika i skrzyni, odkręcenie wózka/kołyski czy jak to się nazywa przód od nadwozia w dół tył poluzowanie wystarczy.
Prawa łapa silnika i widać rozrusznik , prawie można wykręcić ale jak się okazuje to tylko dolną śrubę ale za to dość prosto .
I teraz jak dla nas do górnej najłatwiej było się dostać przez wykręcenie :
kanał dolotowy powietrza , filtr już wcześniej wyleciał aby coś było widać i jakieś światło z góry wpadało . Następnie EGR z rurką wywalony , przepływka z gumą - spada w dół i dobrze tam się mieści. zostaje łącznik gumowy od turbiny. najlepiej odkręcić po prawej stronie z góry dostęp rurkę metalową do turbo (pojedyncza śruba) i wtedy widać pięknie górę skrzyni. Śruba na skrzyni 2 sztuki są ta niżej przechodzi do rozrusznika, ale ciężki do niej dostęp najlepiej płaska 16 i to oczkowa dosyć cienka przez przerwsze 5 mm kręcenia.

Chaotycznie trochę ale ogółem pierwszy raz , i kurcze nigdzie nie znalazłem opisu a ile zbędnych rzeczy ruszałem to lepiej nie mówić.
_________________
Pozdrawiam
 
 
kris22008 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: pruszcz gd
Wysłany: 2012-12-22, 21:06   

witam tez mam problem z moja a8 3.3 tdi 2000rok mianowicie dzis nie chcial mi odpalic chyba wina aku ale zamienilem na drugi i niechcial krecic tylko cos pukalo przy rozruszniku poruszalem kablami od rozrusznika przy prawym kole i zapalil ale rozrusznik zachowuje sie tak jakby przepuszczal bendix nie zawsze.mial ktos podobny problem?moze mze podpowiedziec jak go chociaz wyjac?z gory dziekuje!!
_________________
kris
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-23, 21:10   

normalnie, zwalasz zawieche, rame pomocniczą, potem łape silnika i juz masz rozrusznik :)
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
knapikk 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8
Wiek: 44
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 15
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 2012-12-23, 21:21   

a o górnej śrubie zapomniano ?
Dół: Silnik podwiesić i wózek w dół , osłony naturalnie zdemontować , łapa silnika odkrecić i rozrusznik jest od dołu nie najgorzej widoczny i w miarę łatwo poza przewodem sterującym dostępny.
Góra tu zabawy troche jest z egr , odczepianiem przepływki i węży aby dostać się do górnej śruby, a jeszcze do tego okrojone miejsce i za mało miejsca na grzechotkę. W Piotrkowie Trybunalskim miejsce gdzie to mogą zrobić moge dać. Koszty ogółem demontażu i montażu większe będą niż samej regeneracji rozrusznika.
_________________
Pozdrawiam
 
 
kris22008 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: pruszcz gd
Wysłany: 2012-12-23, 21:43   

a ile to mniej wiecej czasu schodzi? ile kosztuje taka wymiana i rozrusznik?nawet uzywany? :?: ;-)
_________________
kris
 
 
knapikk 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8
Wiek: 44
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 15
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 2012-12-23, 22:57   

Czas zależny czy wszystkie śruby się odkręcą , oraz czym i w jakich warunkach będzie robione, ja robiłem z ojcem po godzinach mając warsztat z podnośnikiem i innymi rzeczami do dyspozycji to 2 popołudnia wyjmowanie przy okazji alternator tez regeneracja , oraz około jednego popołudnia włożenie.
Sama regeneracja:
Szczotkotrzymacz najdroższy czy jak to się zwie około 120 PLN , tuleje jakieś nie za duże pieniądze, dokładnie nie wiem bo dałem do zrobienia po znajomości więc robota w innych pieniądzach ale efekt idealny. Miałem wszystkie wcześniejsze objawy , czyli ciężkie odpalanie na ciepłym , rano też potrafił od strzała nie odpalić. W alternatorze najdroższe łożysko jakies okolo 60 PLN reszta poniżej .
Znając życie to trzeba się liczyć w firmie która już to robiła z 5 - 10 godzinami roboczymi , na 99 % cos przy okazji wyjdzie bo przy wyjmowaniu sporo rzeczy widać. Sam rozrusznik sensownie zregenerowany w normalnych cenach też chyba nie przekroczy 250 PLN , alternator podobnie lub z 50 PLN mniej . Używane kupisz podobnie lub taniej ale widząc środek to wierz mi nie warto jeśli jest w całości i wirnik cały to lepiej zrobić swój.
_________________
Pozdrawiam
 
 
kris22008 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: pruszcz gd
Wysłany: 2012-12-23, 23:19   

a mam takie inne pytanie ale to nie na forum moze na gg jak masz?moje to 8107318.jak zimny silnik to delikatnie szarpie mowia ze to przeplywki wina bo mam jedna walnieta ale niewiem czy to jest przyczyna
_________________
kris
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.