Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Problem z kontrolkami ESP i ABS  
Autor Wiadomość
lolek224 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-08, 18:48   

Witam, mam pytanie czy udało się ustalić przyczynę zapalania tych kontrolek, ja mam ten sam problem.
_________________
No pain no game.
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-10, 19:19   

kolego lolek224 jest klika przyczyn jedne z nich to takie: Różne rozmiary opon (np. przód 235/40 a tył 245/45 to był przykład) muszą być jednakowe wszystkie 4. Następne co - to kończąca się pompa ( pasuje z A4 ale musi być z tymi samymi numerami ja już szukałem bo miałem ten sam problem) a na końcu brudne czujniki ABS-U które się zasyfiają i wystarczy przeczyścić ten ostatni problem był akurat u mnie wystarczy że wjechałem do śniegu kołem i już zapaliły się kontrolki.
_________________
Moja była :(
 
 
lolek224 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-10, 19:52   

Dziękuję za radę. Opony są te same, więc pozostaje kwestia czujników - które sprawdzę jak tylko będę na warsztacie. Jeżeli problem nie ustąpi - pozostanie pompa. Byłem dzisiaj u kolegi sprawdzić błędy dobrym kompem /VAS5052/ i pojawia się błąd w sterowniku silnika może mieć to jakiś związek z tymi kontrolkami. Jak tylko rozwiąże ten problem napisze co i jak. Pozdrawiam serdecznie kolego Wojtf23.
_________________
No pain no game.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-02-10, 21:08   

Przepływomierz jest dobry? Jak masz możliwość to spróbuj zamienić na moment żeby zobaczyć czy jest różnica .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-10, 21:50   

Tylko vagina. Kontrolki moze zapalac konczoca sie pompa (550), wlacznik stopu, czujniki abs , to tak na przyklad. Gdy kontrolki sie swieca skrzynia wchodzi w tryb awaryjny?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
lolek224 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-11, 06:39   

Kolego Pioter - przepływomierz jeden daje "niewiarygodny stosunek masy powietrza w stosunku do drugiego" więc jeden jest niesprawny na pewno. Kolego Szeryfisch te kontrolki zapalają się po pewnym czasie niezależnie od tego czy auto stoi czy się przemieszcza. Skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny, natomiast do momentu zapalenia się owych nieszczęsnych lampek oba systemy zarówno ESP i ASB działają poprawnie, po zapaleniu ani ABS ani ESP nie działają. Mam z tym niezłą zagadkę. Najbardziej przykre jest to że przed zakupem auta sprawdzałem je w serwisie ASO Audi w Bielsku-Białej /ul.Sarni Stok/ bo wiedziałem że te kontrolki sie zapalają i panowie fachowcy stwierdzili, że 'na pewno był odłączony akumulator i sterownik złapał jakiś błąd i trzeba pojeździć to samo zniknie. Ale czego spodziewać się po ludziach, którzy na pytanie o rozrząd w sprawdzanym aucie odpowiadają że jest łańcuch i nie trzeba zaglądać / dobrze że zajrzałem bo był pasek/ . Bolało tylko te 350zł które zgodziłem się zapłacić żeby dogłębnie sprawdzić auto przed zakupem - cóż niesmak pozostaje.
I teraz muszę się głowić i zastanawiać - a może to a może tamto.
_________________
No pain no game.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-11, 11:27   

no to pozostaje go tylko vagowac. Inaczej to bez sensu...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
lolek224 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-11, 12:27   

A więc już więcej wiem, podpiąłem swojego VAGa /VAG-COM 409.1/ i :

Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 409 A
Component: 3.3l/4VTEDC G400AG D04
Coding: 00016
Shop #: WSC 02313
WAUZZZ4DZ1N006726 AUZ7Z0Y1575062
3 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent
17567 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1159 - 35-00 - Please Register/Activate
19472 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3016 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4D0 927 156 DL
Component: AG5 01L 3.3lTDI RdW 0707
Coding: 00001
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4D0 907 389 E
Component: ABS/ESP allrad D46
Coding: 08357
Shop #: WSC 02313
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora :D

[ Dodano: 2011-02-11, 12:37 ]
Kolego Pioter chyba szykuje się Sog dla Ciebie :)
_________________
No pain no game.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-02-11, 16:38   

lolek224 napisał/a:
(...)
Wszystko wskazuje że kontrolki ABS ESP mają związek z błędem sterownika silnika spowodowanym zmęczonym przepływomierzem powietrza - jak tylko go wymienię dam znać co i jak. Nie jest to chyba prosty temat bo ledwo je widać spod kolektora :D

Jeżeli chodzi o przepływomierz czyli czujnik masy powietrza to czy aby przypadkiem nie znajduje się w obudowie filtra powierza?? :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-12, 21:49   

Swiecenie tych kontrolek powoduje ten blad Load Signal: Error Message from ECU, skoro masz vaga to sprawdz dzialanie obu przeplywek. W 2,5tdi byloby prosto z diagnoza...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-03-03, 12:36   

Widzę że temat dalej bez jednoznaczego rozwiązania :-)
Ja róweniż mam ten problem i zabieram się teraz za niego :-/

:arrow: objawy - niby wszystko OK - ABS I ASR - DZIAŁA
:arrow: Ale podczas jazdy czasami włączają się oby dwie kontrolki i gasną dopiero przy ponownym włączniu auta. (czy to na dziurze,czy przy maxymalnym skręcie w prawo)
Tak to u mnie wyglada.

:arrow: podejżenie :!:
:arrow: czujniki ABS (mogą być ale ...- wtedy kontrolki paliły by się non stop..chyba.)
:arrow: na pierwszy rzut pójdzie - STEROWNIK POMPY ABS
:arrow: POMPA ABS
:arrow: I inne :mrgreen: :?:

cyt,, to piszą na allegro,
NAJCZĘSTSZYM OBJAWEM USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY ABS JEST PALĄCA SIĘ KONTROLKA ABS I WYKRZYKNIK NA LICZNIKU

NAJCZĘŚCIEJ NIE PSUJĘ SIĘ TO OD RAZU A STOPNIOWO - Z POCZĄTKU ABS ZAPALA SIĘ NA ROZGRZANYM SILNIKU POTEM CORAZ CZĘŚCIEJ - DZIAŁA TYLKO PARĘ KILOMETRÓW AŻ PRZESTAJE DZIAŁAĆ W OGOLE

PO PODŁĄCZENIU DO TESTERA POKAZUJE BŁAD KOMUNIKACJI CZYLI NIE MOŻNA SIĘ POŁACZYĆ Z STEROWNIKIEM,, :?:

:arrow: Zostaje kolejne pytanie czy juniki ABS od A4,A6 pasują do A8 :?:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mikigd 2011-03-03, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-03, 12:39   

a może masz kabel gdzieś przełamany od czujnika ABS i właśnie po wjeździe w dziurę się włącza niesprawny abs .
jak się tobie zaświeci to podłącz Vaga i zobacz co ci tam wyskoczy
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-03-03, 12:52   

Jest to pomysł - ale uszkodzone kable w dwóch czujnikach-Na pewno sprawdzę :-)
VAG POKAZUJE

CYT,,abs

283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
przerwa lub zwarcie do plusa
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem,,

Dziś zaczynam od czujnika ABS -l
_________________
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-03, 13:36   

to najprawdopodobniej będą czujniki ABS , albo przy kostce w nadkolu od czujnika ABS może zaśniedziało i przerywa .

Miałem też podobny przykład z czujnikiem abs , niby nie działał , wymieniłem na nowy i okazało się że kabel który idzie od kostki w nadkolu do samochodu jest przełamany , wziąłem go przeciąłem i polutowałem i jest oki .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
lolek224 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-07-03, 09:12   

Witam,

U mnie było to samo, problemem był... alternator ;) , po regeneracji -koszt 280zł - problem ustał.

pozdrawiam serdecznie,
_________________
No pain no game.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.