Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Temperatura wody  
Autor Wiadomość
stylermati 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 30
Skąd: Tuliszków
Wysłany: 2010-03-31, 17:10   [D2 01 3.3TDI ] Temperatura wody

Witam,

od 2 tygodni jezdze audi a8 3.3tdi.

Zauwazylem ze auto szybko sie nagrzewa,
a temperatura wody ciagle jest 90°C i wentylator sie
wlacza.

Czy to normalne w tym silniku,
jak u was sie utrzymuje temperatura ???
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-03-31, 19:18   

Co do temp - jest ok. Co do wentylatora - chodzi Ci o ten elektryczny ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
stylermati 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 30
Skąd: Tuliszków
Wysłany: 2010-04-01, 13:37   

Tak chodzi mi o elektryczny. Ale on powinien chodzic powyzej jakiejs tam temperatury. Wlacza sie bez problemowo. Tylko ta temperatura mnie wkurza bo ciagle jest 90 i nieraz nawet przekracza i dlugo na postoju auto potrzebuje zeby sie schlodzic. Moze cos jest z pompa wody czy cus bo mi cos trzeszczy nieraz tez to poruszylem na forum.
Jezeli mówisz ze 90 powinno byc to Ok, wkoncu to kawal silnika.
Dzieki za info, pozdrawiam,
Mati
 
 
Jaro 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi A8 3.3 TDI
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-10, 20:02   

Jak na mój gust, to masz walnięty termostat, który nieprawidłowo utrzymuje zadaną temp. 90°C. Miałem podobną sytuację. Wymieniłem na nowy (zamiennik 40,00 PLN) i mam spokój...
pozdr.
Jaro
_________________
Jaro
 
 
stylermati 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 30
Skąd: Tuliszków
Wysłany: 2010-06-16, 17:29   

Hej, rozrzad wymieniony. Kompletny i wszystkie rolki do okola, napinacze, pompa wody byla tez cholernie zurzyta(koncowka). Plyn chlodniczy nowka,wlazlo tyle tam tego ze hoho...
ale nadal ta temperatura mnie wnerwia. 90 stopni, dzisiaj nawet 100 bylo. Dopiero jak zrobilem wentylacje na najwiekrza(HI) to spowrotem na 85 jakos spadlo.
Ponadto zauwazylem ze auto rano jak wyjezdzam do pracy, jak jest zimne to od 0 do 100 powiedzmy reaguje na wcisniecie gazu bez zastanowienia i rwie do przodu. A jak jest rozgrzany to jest jakby taki mulowaty, jak daje gazu to ma jakies takie jakby zamulenie, musi sie zastanowic czy wogole jechac. Oczywiscie jedzie ale nie ma takiego kopa, jak jest zimny. Ma ktos na to jakies wytlumaczenie ??? Temperatura powinna byc 90 stopni ???
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-18, 22:12   

moj trzyma jakies 93 stopnie cały czas i tez sie szybko nagrzewa troche to dziwne ze jak cieply to mulowqaty sprawdz najpierw vagina błedy potem zrob logi i wrzuc na AKP moze sa jakies odchylenia od normy przejrzyj moze jakis dolot/rury gumowe sa gdzies przetarte lub dziurka i jak jest ziemny to ok ale jak sie to wszystko nagrzeje to sie rozchodzi, sprawdz przepływomierz
moze kiepska odp ale takie zeczy mozesz zawsze zrobic sam


tak z ciekawosci ile zapl za rozrząd bo ja mam 2.5 tdi i mnie kosztował ok 1600zł kom

[ Dodano: 2010-06-18, 22:14 ]
nie moge teraz tego sprawdzi 3.3 ma wiatrak ele. od klimy a wisco do chłodzenia mam racje?
_________________

 
 
czechu20vt 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 55
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-08-10, 20:22   

witam mam podobny problem z temperaturą czasami skoczy mi na ponad 100 stopni ale nie zawsze zauważyłem ze wiatrak się nie włącza i o co chodzi
_________________
czechu
 
 
Jaro 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi A8 3.3 TDI
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-10, 23:12   

Witam Panów!

co do wentylatorów chłodnicy (A8 3.3 TDI), to sprawa przedstawia się następująco:
System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;

Pozdr.
Jaro
_________________
Jaro
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-08-10, 23:49   

Jaro napisał/a:
System wentylatorów składa sie z dwóch takowych elementów:
1) wentylator główny i klimatyzacji (po stronie kierowcy), działa permanentnie;
2) elektrowentylator 300W (po stronie pasażera), który załącza się sekwencyjnie w momencie, kiedy temperatura zaczyna przekraczać 90°C;
Czuwa nad tym termostat, który powoduje, iż temperatura oscyluje wokół 90°C.
Jeżeli temperatura Wam wzrasta do ok. 100°C lub o zgrozo wyżej, to przyczyny mogą być trzy:
1) uszkodzony termostat;
2) uszkodzony elektrowentylator (nie kręci);
3) uszkodzony elektroniczny moduł sterujący załączaniem elektrowentylatora.
Ja miałem przypadek opisany w pkt. 3.
Silnik nie powinien pracować w temp. 100°C (prawidłowa jest (86÷90)°C) przez dłuższy czas, bo:
1) przegrzewa się olej, szybciej się starzeje i traci właściwości smarująco-chłodzące;
2) przegrzewają się pierścienie tłoków i może dojść do odkształceń termicznych;
3) przegrzewają się turbosprężarki, a nie mając własciwego chłodzenia zacierają się i ulegają zniszczeniu;
4) przegrzewają sie inne elementy układu tłokowo-korbowego i wtryskowego, przyspieszając zużycie i ew. zmiany struktury fizycznej doprowadzając do uszkodzeń;
nomalnie miodzio az miło się czyta
ludzie nie zdają sobie sprawy co zła temp. robi w silniku - w sumie to sam nie wiedziałem haha :D
_________________

 
 
Sebol 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Sebol
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-08-11, 12:00   

czechu20vt napisał/a:
witam mam podobny problem z temperaturą czasami skoczy mi na ponad 100 stopni ale nie zawsze zauważyłem ze wiatrak się nie włącza i o co chodzi


javascript:em('czechu20vt, ')
Dołączył: Wczoraj 19:49

Czy leci z nami pilot :?:
_________________
Jak tak się człowiek napatrzy… I jak to się w nocy przyśni...
AUDI A8
 
 
czechu20vt 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 55
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-08-12, 11:14   

Tobie to trzech pilotów nie pomoże :-D
_________________
czechu
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-01-23, 17:24   

U mnie dzis na odcinku 50 km wskazówka temperatury pokazała 82 stopnie.Nigdy nie miałem takiego przypadku.A wiec jadac pokazuje sie mi 80- 82 st.Jak stane na swiatłach temperatura wraca do 90 stopni.Czy moze to byc juz walniety termostat czy cos innego?Nic sie mi nie przegrzewa tylko w czasie jazdy opada do 80 st.Co to moze byc Waszym zdaniem?
_________________

 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-01-23, 17:57   

Jest to raczej na pewno termostat. U mnie akurat nie dawno podobnie się zrobiło i sądzę, że to raczej będzie termostat. Więc mamy podobny problem. Ja wymianę odkładam na trochę cieplejsze dni.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-01-23, 18:03   

Ok no to przynajmniej sie utwierdziłem w tym co i tak wiedzialem :-> Bo ja
niedowiarek jestem :-) Teraz pytanko.Co może byc przyczyna popsucia sie termostatu jesli autko ma wszystko wymieniane na czas,wszystkie płyny w normie żadnych dolewek itp?
_________________

 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-01-23, 18:09   

Trudno powiedzieć co może przyczyną. Ja sobie tłumaczę, że jest to zmęczenie materiału.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.