Autor |
Wiadomość |
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-07, 01:37 [D2 97 2.5TDI
] Rozrząd
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczow. Wystapil mi nastepujacy problem podczas jazdy moim A8 2.5 tdi rocznik 97 AFB, zblokowanie silnika przez zerwany pasek wieloklinowy wkrecony w rozrzad(prawdopodobnie jego przestawienie).Prosze o przeslanie schematu rozrzadu lub jakie kolwiek informacje. z gory dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-03-07, 10:02
|
|
|
jak i zblokowalo sinik to nie wroze ci za dobrze |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-07, 10:59
|
|
|
TDI + zerwany pasek= remont silnika...Módl się tylko żeby jak najmniej naszatkowało. |
_________________
|
|
|
|
|
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-07, 11:19
|
|
|
Nie jest chyba az tak zle jak mowicie ,poniewaz zblokowanie silnika wysapilo na biegu jalowym i bylo spowodowane paskiem wielo klinowym. I aby wydobyc ten pasek ,konieczny byl demontarz paska rozrzadu.Wiec moja prozba brzmi nastepujaco:schemat rozrzadu lub jaka kolwiek podpowiedz w ustawieniu go na nowo. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-07, 11:37
|
|
|
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-07, 11:45
|
|
|
Wielkie dzieki za pomoc, ide wiec dzialac do garazu.Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-07, 12:07 ]
Troszeczke sie pospieszylem. poniewaz w powyzszym linku znajduje sie tylko zestaw czesci katalogowych potrzebnych przy wymianie.A Ja potrzebuje konkretne ustawienie wszyskich kol zebatych rozrzadu zgranych w odpowiedniej pozycji. A wiem tez ze jak pzestawie ktores kolo chocby o jeden zabek to silnik poprostu nie odpali ,a kombinacje jest wiele |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-07, 12:28
|
|
|
A miałeś kiedyś styczność z rozrządem??Chodzi mi oczywiście o stronę mechaniczną..Jeżeli nie to zaprowadź lepiej autko do kogoś kto się na tym zna bo możesz sobie narobić biedy pozorną oszczędnością...Przy złym ustawieniu to nie tak że auto ci nie odpali więc kombinujemy dalej,TDI to nie jest motor bezkolizyjny a jak tłoki spotkają się z zaworami to będziesz szukał drugiego silnika i przez jakiś czas korzystał z uciech jazdy MZK.Na kołach są znaki i ustawiasz wszystko tak żeby się zgadzało,tyle wiem i ja bym się w to nie pchał samemu,zdecydowanie wolę walnąć browara i popatrzeć jak ktoś to robi.Tyle z mojej strony.. |
_________________
|
|
|
|
|
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-07, 12:46
|
|
|
Tak,oczywiscie sam znaki na dwoch gornych kolach przy glowicy,lecz nie moge znalezc zadnego znaku na glownym kole, ktore jest zamocowane na wale.A jezeli chodzi o strone mechaniczna to niewidze zadnego problemu w wykonaniu tej czynnosci.To wszystko robili zwykli ludzie,opierajacy sie zapewne na schematach.A jezeli chodzi o warsztaty samochodowe ,to niema dobrych w moim rejonie |
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-03-07, 14:57
|
|
|
Przy kole co jest na wale jest osłona platkikowa i jest znak na kole tezmusi być znak
Ale bez zblokowanie wałków to ja tobie współczuje obyś nie płakał |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-07, 15:39
|
|
|
tomeks8 napisał/a: | To wszystko robili zwykli ludzie,opierajacy sie zapewne na schematach |
Zapomniałeś dodać "posiadający odpowiednie przyrządy" i wiedzę.Samoloty też budują ludzie,lecz ja nie nazwał bym ich zwykłymi opierającymi się na schematach...Pochwal się swoimi postępami...
Pers napisał/a: | Ale bez zblokowanie wałków to ja tobie współczuje obyś nie płakał |
Słuchaj kolegi,zawsze to czegoś już się dowiedziałeś w sprawie rozrządu...
Bez takiego czegoś nawet nie startuj...
http://moto.allegro.pl/it..._v6_v8_tdi.html
To nie jest takie proste jak ci się wydaje,rozrząd to nie wymiana żarówki,no ale zrobisz co zechcesz,w końcu to twoje auto...
tomeks8 napisał/a: | A jezeli chodzi o warsztaty samochodowe ,to niema dobrych w moim rejonie |
Nie ma warsztatu od rozrządu w Zielonej Górze???? A łyżka na to niemożliwe... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-07, 21:52
|
|
|
bardzo dziekuje za wasze opinie sa bardzo pouczajace i mozna sie z nich wiele nauczyc,ale ja nie jestem z pierwszej lapaniki i caly czas powtarzam,ze potrzebuje schematu rozrzadu silnika 2.5tdi(to co tutaj przeczytalem to wiedza dzieci w podstawowi):)))) |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
Fifo
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Krakoof
|
Wysłany: 2010-03-08, 00:31
|
|
|
dice111 a masz może podobne schematy jak ten z ETKI i SKF'a do V8 3.3 tdi? |
|
|
|
|
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-03-08, 11:13
|
|
|
dice111. w materiale ktory wyslales jest wszystko dokladnie opisane,krok po kroku, jak wymienic rozrzad w silniku.Z tym ,ze brakuje tylko tego, jak ustawic kola zebate wzgledem siebie,gdyz nie zostaly one zabezpieczone przed zdemontowaniem paska.Poniewaz prawdopodobnie przed unieruchomieniem silnika,kolo umieszczone na wale moglo sie przstawic ozabek lub dwa. Jestem raczej przekonany ze tloki nie uderzyly w zawory,ale wszystko sie okaze po dokladnym ustawieniu i odpaleniu auta. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-08, 12:05
|
|
|
Do 3,3 TDI to będzie chyba coś takiego:
Po VIN dokładniej można określić.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|