Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Zimne powietrze z nawiewów  
Autor Wiadomość
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-11-23, 14:51   [D2 01 3.3TDI ] Zimne powietrze z nawiewów

Witam , może ktoś spotkał się z czymś podobnym ,otóż ogrzewanie i klima działa idealnie ale ostatnio jadąc na autostradzie powyżej 140 z nawiewów zaczęło dmuchać zimne powietrze , po zmniejszeniu prędkości znowu ciepłe i tak na zmianę (temp. ustawiona na 21 st).
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-23, 16:21   

W pierwszej kolejności sprawdź stan płynu w układzie chłodzenia i czy nie jest zapowietrzony.
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-11-23, 17:55   

Sprawdzone , jest w porządku.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
witaut 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: ON
Imię: Witek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-23, 22:07   

A jak sprawdiles czy jest zapowietrzony? :roll:
_________________
Bialorusin.

Walcze o Demokracje.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-24, 13:42   

Poluzuj odpowietrzniki na przewodach które idą do nagrzewnicy, może tam jednak jest trochę powietrza. A z temperaturą silnika nie masz problemów - trzema ją równa czy są jakieś skoki ?
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-11-24, 14:43   

Odpowietrzniki skontrolowane , układ nie jest zapowietrzony , temperatura książkowa - 90 stopni , ostatnio zauważyłem że z lewej strony jak silnik jest zimny dmucha zimne powietrze , po wyłączeniu klimy na zero nie dmucha .Wydaje mi się że nie zamyka sią któraś klapa .Może vag coś pokaże ( na chwilę obecną nie mam bo skasowała mi go policja )
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 21:44   

I jak kolego, poradziłeś sobie z tym problemem? U mnie podobnie, po przekroczeniu 120km/h z nawiewów zaczyna lecieć zimne powietrze :-/
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-03-17, 22:19   

Jeszcze nic nie robiłem w tym temacie , może dojdę do tego kiedyś ,narazie nie jest to uciążliwe bo jest cieplej ale podejżewam że jest to wina klapy /zimne - ciepłe /powietrze , dam znać jak to ogarnę.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
SMK 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2012-04-22, 22:12   

Witam, u mnie jest akurat odwrotnie - grzeje dopiero powyżej 120 km/h oraz poniżej 60 km/h, a także zawsze powyżej 2000 obr./min.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-23, 12:54   

Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa wody pada. Na postoju silnik Ci się nie przegrzewa?
 
 
SMK 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2012-04-23, 12:57   

Nie ma problemu z nagrzewaniem na postoju

[ Dodano: 2012-04-23, 13:00 ]
Może ktoś zna kogoś w woj. świętokrzyskim lub podkarpackim, ewentualnie we Wrocławiu, kto potrafiłby się tym zająć?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 13:09   

Niestety problem ginącego ogrzewania przy jeździe się powiększył. O ile w zeszłym roku jeszcze dało się w zimie jeździć, to teraz jest tragedia.. ogrzewanie przestaje działać już od ok. 70-80km/h.
Pośrednią przyczynę już znalazłem - słaby przepływ w małym obiegu.
Wczoraj jadąc jednostajnie 70km/h w samochodzie zrobiło się zimno i przełączyło mi na benzynę, a w sterowniku gazu zapisał się błąd "Niewydolny układ ogrzewania reduktora Tred<15°C".
Dzisiaj podłączyłem kompa i na postoju, z ogrzewaniem ustawionym na 21°C (leci ciepłe powietrze z nawiewów), temp. na parowniku utrzymuje się w okolicach 45°C. Po wyłączeniu ogrzewania temp. na parowniku rośnie po kilku minutach do ok 70°C. Temp silnika trzyma równo 90°C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednia ilość.

Teraz 2 pytania:
1. Czy słaby przepływ w małym obiegu może być spowodowany wyciekiem z chłodniczki oleju - zapowietrzaniem się układu przez tę nieszczelność?
2. Czy webasto może blokować przepływ? Przez 1,5 roku włączyłem je raz na kilka sekund, może zaszło jakimś syfem.

Edit:
Na drugie pytanie już odpowiedź znalazłem. Webasto jest podłączone równolegle z 'ogrzewaniem z silnika' i nawet jakby było niedrożne, to przepływu przez nagrzewnice nie zablokuje.

Edit 2:
Problem zlikwidowany. Rozwiązanie nad wyraz banalne. Okazało się ze jakiś partacz zamienił miejscami przewody do nagrzewnic przy ścianie grodziowej. Po poprawnym podłączeniu w aucie w końcu jest ciepło i znikł problem z brakiem ogrzewania po przekroczeniu 120km/h.
 
 
SMK 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2013-03-22, 20:10   

A tak wygląda część, która była powodem całego zamieszania: http://allegro.pl/audi-a8...3049611041.html
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-03-24, 10:21   

gtfan napisał/a:
Niestety problem ginącego ogrzewania przy jeździe się powiększył. O ile w zeszłym roku jeszcze dało się w zimie jeździć, to teraz jest tragedia.. ogrzewanie przestaje działać już od ok. 70-80km/h.
Pośrednią przyczynę już znalazłem - słaby przepływ w małym obiegu.
Wczoraj jadąc jednostajnie 70km/h w samochodzie zrobiło się zimno i przełączyło mi na benzynę, a w sterowniku gazu zapisał się błąd "Niewydolny układ ogrzewania reduktora Tred<15°C".
Dzisiaj podłączyłem kompa i na postoju, z ogrzewaniem ustawionym na 21°C (leci ciepłe powietrze z nawiewów), temp. na parowniku utrzymuje się w okolicach 45°C. Po wyłączeniu ogrzewania temp. na parowniku rośnie po kilku minutach do ok 70°C. Temp silnika trzyma równo 90°C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednia ilość.

Teraz 2 pytania:
1. Czy słaby przepływ w małym obiegu może być spowodowany wyciekiem z chłodniczki oleju - zapowietrzaniem się układu przez tę nieszczelność?
2. Czy webasto może blokować przepływ? Przez 1,5 roku włączyłem je raz na kilka sekund, może zaszło jakimś syfem.

Edit:
Na drugie pytanie już odpowiedź znalazłem. Webasto jest podłączone równolegle z 'ogrzewaniem z silnika' i nawet jakby było niedrożne, to przepływu przez nagrzewnice nie zablokuje.

Edit 2:
Problem zlikwidowany. Rozwiązanie nad wyraz banalne. Okazało się ze jakiś partacz zamienił miejscami przewody do nagrzewnic przy ścianie grodziowej. Po poprawnym podłączeniu w aucie w końcu jest ciepło i znikł problem z brakiem ogrzewania po przekroczeniu 120km/h.

to tak w skrucie, który koniec odpowiada za zasilenie, chodzi mi o ten modół z zaworami
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-03-24, 10:27   

pb41ns napisał/a:
to tak w skrucie, który koniec odpowiada za zasilenie, chodzi mi o ten modół z zaworami


Jeśli chodzi Ci o wejścia od silnika do ściany grodziowej, to ten niżej to zasilanie, a ten wyżej to powrót. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.