Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Odlaczenie pompki paliwa  
Autor Wiadomość
stanek90 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 27
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 2014-01-16, 16:52   [D2 95 4.2PB/LPG ] Odlaczenie pompki paliwa

Panowie.Mieszkam blisko granicy i chciałbym czasami wyskoczyć po tańsze paliwo.Z racji tego bede jechal praktycznie na oparach co by więcej nalac.Czy zrobienie przycisku na odłączenie pompki paliwa będzie jakos mocno katujące na uklad wtryskwy.Chcialbym takze sie zapytac jak pompka tloczy paliwo do kosza z komor ??
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-16, 18:08   

Do listwy z wtryskiwaczami masz przykręcone 2 węże. Jeden zasilanie w paliwo a drugi to powrót właśnie do baku.
Moim zdaniem odłączenie pompki nie wpłynie na układ zasilania paliwem. W końcu jak używasz LPG to paliwo przez wtryskiwacze benzynowe również nie przepływa.
Jedynie na co chcę zwrócić uwagę to zanim opróżnisz bak do tzw oparów i wyłączysz pompkę, możesz prędzej ją wykończyć, chyba że będziesz ja wyłączał notorycznie.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-17, 00:55   

Gabriel napisał/a:
Moim zdaniem odłączenie pompki nie wpłynie na układ zasilania paliwem. W końcu jak używasz LPG to paliwo przez wtryskiwacze benzynowe również nie przepływa.


Juz kiedyś to pisałem. Odłaczanie pompy paliwa wpływa bardzo źle na układ wtryskowy bo paliwo nie przepływa przez listwy i nie chłodzi wtrysków co szybko doprowadza do ich zapiekania się. Sam chciałem takie cos zmajstrować żeby mi na LPG sie pompa nie męczyła ale mi to kategorycznie i logicznie odradzono.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-01-17, 09:12   

Ale po co robić takie kombinacje? Jeździsz na lpg to chyba logiczne że podczas pracy na gazie benzyny Ci nie przybędzie. Pompa musi chodzić jak wyżej napisał Maciek. Podczas pracy na gazie paliwo jest pchane w obieg by nie trafił piorun wtryskiwaczy. Chyba że wolisz zaoszczędzić i jednym takim kursem później szukać ośmiu wtryskiwaczy. Zbiornik ma 90l jak będziesz miał nawet te 10 to chyba Ci starczy owe 80 ;) Może się też tak stać że nie pracująca pompka podczas jazdy, wstrząsów coś się w niej uszkodzi, przytka a nie wiem czy czytałeś procedurę wymiany pompy paliwa jak prosta jest to robota. Na Twoim miejscu bym odpuścił ale zrobisz jak uważasz.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-01-17, 09:25   

Apophis napisał/a:
...paliwo nie przepływa przez listwy i nie chłodzi wtrysków co szybko doprowadza do ich zapiekania się.

No dobrze ale wytłumacz mi jak paliwo chłodzi niepracujące wtryski (jak kolega powyżej powiedział), przecież nie ma obiegu paliwa. Jeśli z wtryskiwacza schodzi paliwo, pompa nabija nowe itd. wtedy tak. Ale jakoś nie mogą sobie wyobrazić zamkniętego wtrysku i paliwa przez niego przepływającego. Moja na wyłączniku (ale takim normalnym z bezpiecznikiem, przekaźnikiem itd.) jeździ już prawie 50 tys. Czasami mam bardzo niski stan paliwa (rezerwa dawno razi w oczy) i rano odpala "od strzała" czyli pompa sprawna. Poczytaj ile osób miało problem na forum z pompą paliwa, ja na szczęście nie. Ciekawe dlaczego? Według teorii dawno powinienem mieć zapieczone wtryski i zatartą pompę. Volvem przejechałem ponad 70 tys. na gazie też z wyłącznikiem. Pompa do samego końca działała idealnie. A słuchając takich rad kupiłem na zapas i teraz mi tylko przeszkadza w garażu.
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-01-17, 09:31   

ernesto napisał/a:
Chyba że wolisz zaoszczędzić i jednym takim kursem później szukać ośmiu wtryskiwaczy.

Z całym szacunkiem ale chyba się mylisz? Przeczytaj mój poprzedni post.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-17, 10:48   

Jeszcze raz powiem-paliwo jest pompowane przez układ zasilania i przepływa sobie wszedzie tylko nie wychodzi do cylindra. To że tobie sie nic nie stało to mozna pod szczęście podciągnąc bo nie każdy tak ma i miec będzie. W warsztacie gdzie mi LPG montowali dawno temu mieli opcje odłączania pomp ale to bardzo szybko sie zweryfikowało tym że przyjeżdżali klienci z uszkodzonymi układami paliwowymi.
A jest jeszcze taka opcja w niektórych instalacjach LPG jak wspomaganie sie PB w przypadku braku wydolności samej instalki. Wielu zaoszczędza na instalce i wtedy rozsądny monter jesli mozna to ustawi to właśnie w ten sposób.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-17, 15:14   

Paliwo schlodzi wtryskiwacz tylko wtedy gdy on pracuje bo przez niego przeplynie.Inaczej paliwo krazy tylko w listwie ponad wtryskiem.Ma ktos badania naukowe o odbiorze ciepla z wtryskiwacza gdy nie pracuja a tylko paliwo ponad nim przeplywa-watpie.
Dwa u nas jest wtrysk posredni do kolektora ssacego gdzie mozna powiedziec ze caly czas przeplywa swierza masa chlodnego ladunku-no niech ma w korku w lato ze 60st ale to nie zabije wtryskiwacza.
Wiec prosze nie eksponowac teori bez wyjasnienia zasady pracy a jedynie opierajac sie o bajki.
Gazownicy nagle stali sie takimi encyklopediami wiedzy?Pokazcie mi ile procent tej swojej wiedzy wlewaja wam pod maske podczas montazu.Na palcach jednej reki policzy sie fachowcow od montazu reszta to partacze.
Chlodzenie wtrysku i jego niezapiekanie realizuje sie we wtryskach bezposrednich benzyny i tam nie da sie jezdzic tylko na LPG wlasnie ze wzgledu na mozliwosc usterki.
Co do pompy paliwa i jej zatarcia od niskiego stanu.
Jesli ktos ma w baku ze 3 czy 5 litrow to na dluzsza mete uszkodzi ale,jesli ktos z was sie zastanowil nad zasada dzialania ukladu w 8 to zrozumie ze niezaleznie od stanu paliwa pompa jest zawsze w pelni w nim zanuzona.Uklad zalewowy kosza ma za zadanie wciaz zapelniac go do przelania i dopiero gdy w baku zostanie wlasnie ze 3 litry benzyny to pojawia sie problem niedoboru paliwa w koszu a wiemy ze na sucho za dlugo nie popracuje.


Kolego z 8 zapomnij o sciaganiu paliwa bo sie nie da ,no chyba ze lubisz nurkowac do bagaznika do wlazow na zbiorniku.Druga sprawa to nie trudz sie z podjezdzaniem na kolki by wiecej weszlo.Ksztalt zbiornika i rury wlewowej jest taki ze jak pistolet odbije to moze ze 3 litry dolejesz.To nie passat to na przechyle wciagnie ze 15 litrow
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-17, 19:31   

Apophis napisał/a:
Jeszcze raz powiem-paliwo jest pompowane przez układ zasilania i przepływa sobie wszedzie tylko nie wychodzi do cylindra.

Skoro nie wchodzi do cylindra to nie przepływa sobie wszędzie. Mianowicie nie przepływa przez wtryskiwacz. Czyli chłodzi wszystko prócz wtryskiwacza. Mo chyba ze listwa służy jako radiator chłodzony paliwem <niewiem>
Widziałem już wtryskiwacze chłodzone paliwem i posiadały dwa króćce (wlot i wylot paliwa), wówczas paliwo przez nie przepływało.
Mam kilku kolegów z LPG i odcięciem pompy, w prawdzie ani jeden nie posiada A8, ale to chyba mało istotne. Nikt jeszcze nie wymienił ani jednego wtryskiwacza, a ja mam pompę pracującą cały cza i już 2 wymieniłem :P
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-17, 19:36   

Co wy macie z tymi pompami, A8 mam już 3 lata i nigdy do niej nie zaglądałem i przede mną też nikt, wszystko jest zamalowane i bardzo zakurzone. Mam nalatane 350tys z czego ja zrobiłem 80 tys. Chyba mam farta <hehe>
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-17, 19:48   

Z tą wymianą chodziło mi o 2 wtryskiwacze a nie dwie pompy ;) Pompkę mam jakiś zamiennik za 170zł i lata.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-17, 20:15   

SenatorS8 napisał/a:
Paliwo schlodzi wtryskiwacz tylko wtedy gdy on pracuje bo przez niego przeplynie.Inaczej paliwo krazy tylko w listwie ponad wtryskiem.Ma ktos badania naukowe o odbiorze ciepla z wtryskiwacza gdy nie pracuja a tylko paliwo ponad nim przeplywa-watpie.
Dwa u nas jest wtrysk posredni do kolektora ssacego gdzie mozna powiedziec ze caly czas przeplywa swierza masa chlodnego ladunku-no niech ma w korku w lato ze 60st ale to nie zabije wtryskiwacza.
Wiec prosze nie eksponowac teori bez wyjasnienia zasady pracy a jedynie opierajac sie o bajki.
Gazownicy nagle stali sie takimi encyklopediami wiedzy?Pokazcie mi ile procent tej swojej wiedzy wlewaja wam pod maske podczas montazu.Na palcach jednej reki policzy sie fachowcow od montazu reszta to partacze.
Chlodzenie wtrysku i jego niezapiekanie realizuje sie we wtryskach bezposrednich benzyny i tam nie da sie jezdzic tylko na LPG wlasnie ze wzgledu na mozliwosc usterki.
Co do pompy paliwa i jej zatarcia od niskiego stanu.
Jesli ktos ma w baku ze 3 czy 5 litrow to na dluzsza mete uszkodzi ale,jesli ktos z was sie zastanowil nad zasada dzialania ukladu w 8 to zrozumie ze niezaleznie od stanu paliwa pompa jest zawsze w pelni w nim zanuzona.Uklad zalewowy kosza ma za zadanie wciaz zapelniac go do przelania i dopiero gdy w baku zostanie wlasnie ze 3 litry benzyny to pojawia sie problem niedoboru paliwa w koszu a wiemy ze na sucho za dlugo nie popracuje.
-bzdury już takich dawno nie słyszałem
to dlaczego jeśli jest mniej niż 1/4 baku niektóre auta nie palą a po dolaniu zapalają ?
pompa jak pracuje to paliwo przepływa bez filtr i wraca do baku już przefiltrowane
i chłodzi wtryski
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-01-17, 23:16   

Z całym szacunkiem do autorów wcześniejszych postów <brawo2>
Kolego stanek90 po co ci te kombinacje nie szkoda ci auta?. Jak ci się rezerwa paliwa zapali ,gonisz na gazie po paliwko i tyle .I tak 80L przywieziesz. Chyba że zamierzasz otworzyć nielegalną SP to kup Żuka z LPG i będziesz robił kursy nie obawiając się o wtryski czy pompę A paliwko będziesz mógł spuszczać bez jakichkolwiek problemów odkręcając 1-ną śrubę w zbiorniku ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-18, 00:49   

Kolega uważa że logiczne sprawy to bzdura więc niech sobie robi co chce. Przepływające listwa paliwo odbiera bardzo dużo ciepła z wtryskiwacza i to przedłuża mu żywotność. FSI sie wykończyło by bardzo szybko na odciętej pompie ale nasze wytrzymają dłużej lecz i tak wkońcu może je szlag trafić.
A co do sprowadzania paliwa od ruskich to przemilcze to bo ja bym tego gnoju za frr do A8 nie wlał :)
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-18, 09:10   

Pepi
malo widziales a jeszcze mniej rozumiesz.
Zadales sobie kiedys trud zrozumiec zasade dzialania ukladu paliwowego (zbiornika) w D2.Jakbys sobie zadal to bys wiedzial co i dla czego .
Mi padla pompka i teraz uwazaj bo ja rozebralem.Wytarl sie komutator tak tak nie zatarla sie ale sie zuzyla.
Kupilem nowa orginal po wyczytaniu waszych postow o cudownym magicznym dodatkowym kruccu.Wiesz co ten kruciec robi pomimo tego ze jest zaraz przy glownym wejsciu ssawnym pompy??
Tłoczy paliwo do 4 sond ktore sa rozmieszczone w baku.Tak mam nawet jedna wyrwana ze szrotu bo strasznie mnie dziwilo jak to jest ze podaje pompa w nia paliwo a znacznie wiecej powraca.Wiec wykorzystane jest tam zjawisko Venturiego.I te sondy wlasnie zalewaja kosz .Masz racje co jest oczywiste od zawsze od kiedy sa uklady z pompa w baku ze powracajace paliwo jest tez wlewane do kosza.
Co do problemow ponizej 1/4 wrecz 1/2 sa one czysto mechaniczne.
Po 1 jedynym miejscem ucieczki paliwa z kosza jest uszczelka aluminowogumowa ktora luzuje sie ta dluga sruba na pokrywie zbiornika.
Nastepnie o czym wspomina instrukcja przy skladaniu Czy nie wyskoczyl przewod zalewowy z uchwytu
No i najwazniejsze to czy kruciec ktorym tak wazne jest wcelowac przy montazu sie nie rozszczelnil/nie pekl plastikowy przewod/nie pekl oring na jego koncu.
Aphophis nikt tobie nie kaze wlewac ich paliwa.Tylko prosze poinformuj kolegow amerykan ze wschodu o tym takze by nie wlewali tego do swoich aut przy ktorych 98% naszych ósemek to zlomy.Bardzo sie mylisz co do ich paliwa.My tu biedaki na polnocy radzimy sobie jak mozemy i lejemy ich paliwo.Caly ten szemrany swiatek to ogromna liczba jezdzacych aut i ludzi.Ba sa i nawet fora internetowe.I zdazylo sie ze chlopaki przekazali probki do analiz (wiesz ktos ma mozliwosci dostep itp) Wyszlo ze paliwa te sieniczym nie roznia a w przypadku diesli sa lepsze bo pozbawione naszych eko dodatkow.Inaczej bardzo szybko ludzie gdyby auta szwankowaly nie kupowaliby na przygranicznych stacjach tylko jechali dalej a ta by mocno podupadla .

Widze tutaj ta sama zasade co wszedzie.Jestem starym userem i mam racje.No ale ja przywyklem do tej mentalnosci .
Zyjcie w pokoju i wedle swoich zwyczajow.
Dla mnie EOT .Jak ktos przeczyta i po przemysleniu stwierdzi ze tak ta kto dziala to swoje zadanie spelnilem.

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.