Autor |
Wiadomość |
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-01-20, 21:59
|
|
|
pepi, tylko co ma filtrowanie tutaj do rzeczy skoro pompa paliwa i tak z baku zasysa "brudne" paliwo??? Ja ci powiem czemu pompy sie sypia... Sypia sie dlatego ze poprostu jedne sa bardziej zuzyte a inne mniej... tutaj przebiegi maja swoje znaczenie... I poprostu kazda pompa kiedys sie zuzyje A te teksty od gazownikow to mozna sobie wsadzac w rozne opowiastki ... kiedys nawet slyszalem od pewnego kolesia ze nigdy juz gazu nie zalozy, bo kiedys majac opla, jak zalozyl gaz to zaczely mu progi i blotniki rdzewiec taki to gaz zly, dobrze ze a8 jest z amelinium, nie zardzewieje, conajwyzej sie utleni |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-20, 22:32
|
|
|
ja wysiadam z tego tematu
polska wolny kraj |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-20, 22:58
|
|
|
ok ale nadal nie wiem jak krążenie paliwa w zamkniętym obiegu (z filtrem czy bez)
ma opóźnić jego starzenie.... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-20, 23:53
|
|
|
Czepiacie się pierdół. Paliwo w zamkniętej objętości się nie starzeje (raczej) - miałem kiedyś Toyotę Carinę E, która z połową baku stała nie odpalana ponad 5 lat. Po zapuszczeniu silnika naftą odpaliła i wyjeździła ten bak do końca bez problemów.
Nie rozumiem Twojego rozumowania Pawle, co to za różnica czy paliwo krąży po samochodzie i wraca do baku czy nie krąży? Tak czy tak krąży bez sensu marnując energię i dewastując nie nową już pompę paliwa. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-21, 09:22
|
|
|
dobra to może to do wasz trafi jedzie sobie taki delikwent 200 wyprzedza raz za razem
bo ma 4,2
a co wolno mu
daje daje a tu nagle przy wyprzedzaniu mu się lpg wypaliło zapiszczał i przeszedł na paliwo
pompa zanim nabiła ciśnienia auto osłabło na chwilę i gość już jest o św, PIOTRA
niestety to jest możliwe
bo nawet przy przejściu z lpg na paliwo auto słabnie
W autach które mają ten bajer paliwo w baku jest brudne nie przejrzyste nie wiem czemu ale tak jest
to stwierdziłem w kilku autach przynajmniej
gdzieś czytałem o jakiś bakteriach czy coś co się wydziela |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-21, 10:34
|
|
|
Jak juz gdzies wspominalem u mnie prawie nie wyczuwalne jest przejscie z gazu na pb nawet przy 200 no ale moja pompa pracuje-domyslac sie mozna ze bedzie wiecej czuc jak by nie bylo cisnienia paliwa. Ale to mozna na rezerwie lpg juz uruchomic te pompe... |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-21, 11:26
|
|
|
pepi napisał/a: | dobra to może to do wasz trafi jedzie sobie taki delikwent 200 wyprzedza raz za razem
bo ma 4,2
a co wolno mu
daje daje a tu nagle przy wyprzedzaniu mu się lpg wypaliło zapiszczał i przeszedł na paliwo
pompa zanim nabiła ciśnienia auto osłabło na chwilę i gość już jest o św, PIOTRA
niestety to jest możliwe
bo nawet przy przejściu z lpg na paliwo auto słabnie
W autach które mają ten bajer paliwo w baku jest brudne nie przejrzyste nie wiem czemu ale tak jest
to stwierdziłem w kilku autach przynajmniej
gdzieś czytałem o jakiś bakteriach czy coś co się wydziela |
I tu wlasnie jest logika nie stosowania odlaczania pompy wlasnie ze wzgledu na to ze auto poprostu zgasnie -mozemy sie teleportowac w zaswiaty.
Bakterie w paliwie to norma w moim zawodzie-Lodzie- tylko ze w wymiarze ropy .Rosna kolonie alg i zabijaja w przeplywie wszystko co po dordze napotkaja(Filtry,zwezki,itp) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-21, 11:32
|
|
|
Czyli samo niebezpieczeństwo zgaśnięcia auta już daje punk przeciw odłączaniu a więc półśrodkiem było by mieć ręczny wyłącznik tej pompy i załączać ją sobie gdy poziom gazu spadnie. Jednak wielu posiada instalacje z jednym reduktorem które czasami sa wspomagane paliwem pod obciążeniem (wyprzedzanie) i w tym przypadku odłączanie też nie kalkuluje się. Ja wyszedłem z tego założenia że jak bym jeździł na PB to i tak by pracowała więc wyłącznik mógł bym sobie zastosować jedynie jako zabezpieczenia auta. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-21, 23:02
|
|
|
To nie tak się robi. Podłącza się układzik, który monitoruje i sumuje:
1. Otwarcie elektrozaworu na butli
2. otwarcie elektrozaworu na reduktorze
3. ciśnienie gazu.
4. stan przełącznika PB-LPG
Jak któryś parametr nie jest taki jak trzeba, sterownik włącza pompke na stałe, nawet, jeśli auto jedzie na LPG.
W ramach walki z nudą kiedyś popełniłem taki układ na procesorku Atmega8, w programie sobie zaszyłem, że pompka ma być na stałe włączona, jak ciśnienie LPG spadnie poniżej 0,9bara. W sterowniku LPG mam ustawione przejście na benzynę przy ciśnieniu 0,6bara. Więc mam spory zapas (0,3bara). Poza tym układzik włącza pompę paliwa na 5 sekund co 15 minut jazdy dobijając ciśnienie.
Proste i tanie rozwiązanie.
Nic mi nigdy nie zgasło, nie zamulało i nie odczuwam przejścia benzyna -> gaz ani gaz -> benzyna nawet, jak gaz się skończy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-22, 00:42
|
|
|
k44761, No to Marcienie doprecyzowałeś ladnie. To co Ty masz to jest jak dla mnie złoty środek bo taki układzik steruje na tyle bezpiecznie że nie zuzywa sie wtedy ani pompa ani nic. Wszystko jest jak trza |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-22, 09:39
|
|
|
k44761, mistrzostwo świata. Już wiadomo u kogo robić zamówienie |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-22, 17:17
|
|
|
gorzej jak doczepiony bajer nie zadziała co wtedy ?
bez urazu życie ludzkie jest ważne i ja uważam że takie druciarstwo to proszenie się o kłopoty
bo druciarstwem jest nawet lpg
ale jak to mówią fora są po to aby wyrażać swoje poglądy
i każdy robi jak uważa
ale ja za 50 pln nie mam zamiaru ryzykować bezpieczeństwo to podstawa |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-22, 18:53
|
|
|
Oczywiście, każdy ma prawo mieć własne zdanie |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-01-22, 21:37
|
|
|
pepi, to tez jestes druciarzem bo latasz na lpg Jezeli cos jest zrobione dobrze to wytrzyma... a co do bezpieczenstwa... zawsze moze walnac Ci modul zaplonu, wtrysk, swieca, strzelic przewod, cokolwiek... zawsze moze sie cos popsuc... Trzeba miec poprostu rozsadek kiedy sie wyprzedza itd Wtedy nic nikomu sie nie stanie... Raczej nie przeprowadzono badan, w ilu wypadkach zgineli badz zostali ranni ludzie kiedy auto przerwalo przy wyprzedzaniu, kiedy z braku lpg przelaczylo sie na benzyne tak ze Twoje przyklady i obawy sa naprawde skrajne... do tego stopnia by z mozliwoscia prawdopodobienstwa porownac je do upadku meteora w ogrodku kazdego z nas Sorry ale juz nie wytrzymalem |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-01-23, 13:12
|
|
|
pepi napisał/a: | bez urazu życie ludzkie jest ważne i ja uważam że takie druciarstwo to proszenie się o kłopoty bo druciarstwem jest nawet lpg |
A nie słyszałeś o przypadkach w super nowoczesnych dieslach, które właśnie w takich ekstremalnych sytuacjach potrafią powiedzieć, że dalej nie pojedziemy i co wtedy zrobisz. Chyba nie powiesz, że to też druciarstwo (chociaż wypadałoby się zgodzić, że nowoczesny diesel to druciarstwo). Jeśli z jakiegoś powodu silnik przechodzi z lpg na Pb trwa to tak krótko (przy odpowiednim wyłączniku, nie mówię tu ręcznym pstryczku), że w większości przypadków tego nie zauważysz (oprócz sygnału dźwiękowego), może przy max bucie trochę szarpnie ale u mnie nigdy to się zdarzyło z prostego powodu. Jeśli przewiduję, że będę wykonywał ostrą jazdę (max przyspieszania, ryzykowne wyprzedzania itp.) zawsze przechodzę "ręcznie" na Pb. A to tylko dla higieny silnika, ostre butowanie robię tylko i wyłącznie na Pb. |
|
|
|
|
|