Autor |
Wiadomość |
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-25, 22:42 [D2 01 3.7PB/LPG
] Przepłukanie nagrzewnicy pasażera
|
|
|
Witam. Sporo czytałem już na temat niesprawnych układów ogrzewania w D2 i wywnioskowałem, że prawdopodobnie mam permanentnie zamuloną nagrzewnicę od strony pasażera.
Podpowiedzcie mi gdzie najwygodniej podpiąć się pod nagrzewnicę, żeby ją przepłukać? Pod maską między ECU a wentylatorem widać połączenie do nagrzewnicy, ale jest tam mało miejsca. Czy z wnętrza jest lepszy dostęp? Wystarczy wyciągnąć dywanik, boczek tunelu i schowek czy jest więcej do rozebrania? Z góry dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-11-25, 23:42
|
|
|
Właśnie od strony pasażera to łatwo ją wyjąć, wtedy soda do środka i heja lub nowa z alegro |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-11-26, 16:24
|
|
|
To ile jest tych nagrzewnic ?
Płukałem ostatnio nagrzewnicę tymi przewodami w ścianie grodziowej kolo zbiorniczka z płynem hamulcowym i dalo to jakiś efekt, chociaż dużo syfu nie było.
W Fl tez są dwie nagrzewnice ? |
_________________
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-11-26, 17:10
|
|
|
no dokladnie , są dwie, wyciągałem je już kiedyś i potraktowałem je sodą kaustyczną, rezultat przeszedł moje oczekiwania ale i tak zamierzam je wymienić na nowe |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-11-26, 17:28
|
|
|
Jak sie dobrać do tej drugiej ?
I co ja płukałem wcześniej tymi wężami w grodzi ? 😁 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-11-26, 19:00
|
|
|
Musisz porozkrecac wszystko co się da pod kierownicą i wtedy wyjdzie bez problemu, przy grodzi to raczej plukales elektro zawory z pompa obiegowa, może trochę udało ci się nagrzewnice przepłukać. Jak robiłem operacje z soda kaustyczna to takiego syfu nie spodziewałem się jaki wylecial |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-11-26, 19:02
|
|
|
Ehhh no to znowu zabawa |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-26, 23:12
|
|
|
A czy da się ją wypłukać bez demontażu? w którym miejscu najlepiej się podpiąć i co trzeba przy tym rozebrać? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-11-27, 04:36
|
|
|
Da się, najlepiej przy wentylatorze, badz elektro zaworach.idą tam rurki do tych nagrzewnic, miejsca molo ale ogarniesz |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-27, 19:24
|
|
|
Będę walczył w weekend w takim razie
[ Dodano: 2017-12-20, 08:26 ]
Niestety nie byłem w stanie rozpiąć węży przy wentylatorze, podpiąłem się przed układem zaworów, ale nic ta operacja nie dała. Po świętach pewnie zdemontuje nagrzewnicę. I tu moje pytanie: czy stosowaliście zamienniki z allegro? Nie wiem czy bawić się w płukanie czy wymieniać. Można wyrwać nową sztuką aluminiowa za 60-100 zł, tylko boje się o to, czy dobrze spasuje na łączeniu węży. Znalazłem na przykład polski produkt LORO. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-12-20, 14:25
|
|
|
No ja właśnie też się czaje na niego, jak co to da się grubszy oring i musi byś szczelne |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-21, 07:24
|
|
|
przy okazji jaki oring siedzi tam oryginalnie? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-12-21, 09:16
|
|
|
Kurcze nie wiem, jak rozbiore to wtedy pojadę i dobiorę odpowiedni,
[ Dodano: 2018-02-20, 08:16 ]
No i po wymianie , przerąbana robota. Ten kto wymyślił te połączenie rurki z nagrzewnica powinien do piekła trafić, niestety zdjęć nie wsadzę bo jakość kiepska lecz służę pomocą jakby co, tutaj zdjęcie nowej nagrzewnicy
[ Dodano: 2018-02-20, 08:18 ]
|
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-07-08, 12:42
|
|
|
Z tym płukaniem to spoko sprawa ale jeśli płucze się nagrzewnicę zaraz przy jej zasilaniu. Płukanie przez zespół elektrozaworów nie jest do końca super. Rozbierałem elektrozawory kiedyś i w tym wirniku w środku który jest napędzany przez silniczek było pełno różowego glutu który m.in blokował przepływ płynu. Jak ktoś będzie chciał przepłukać w ten sposób to może tylko zaszkodzić nagrzewnicy i zalepić ją na amen. Dlatego jednak robić to przy samej grodzi. Przy pracach związanych z nagrzewnicami uważam, że warto wyjąć zawory i je ręcznie wymyć. Przez gluty wieszają się zawory ( trzpienie ) i później cewka dostaje po uszach. Same gumki trzpieni u mnie ( a8 1996 rok ) o dziwo nie były uszkodzone ani napuchnięte. |
|
|
|
|
|