Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB ] Wypadające zapłony  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-06-28, 18:09   [D2 01 3.7PB ] Wypadające zapłony

Cześć. Czy dane w grupach 014-017 resetują się po każdym uruchomieniu silnika? Mam silne szarpanie i wydaje mi się, że znalazłem, który to cylinder, ale w VAGu wszędzie zera mimo wyraźnych przerw w pracy silnika. VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-06-28, 19:32   

A nie wyrzuca Ci błędu w sterowniku silnka, który to cylinder ? U mnie wystepuje takie szarpanie (nie zawsze)...wymieniłem cewki na te od D3 nowe, kable przemierzone, nowe swiece, nowa listwa, dalej to samo...w koncu kompresja i jeden cylinder ma ok 70%, reszta 90% na prawej głowce, na lewej po 100%.

A jak masz np. jak auto na klimie chodzi ? bo u mnie wtedy chodzi znacznie lepiej, praktycznie bez szarpania...po prostu jest większe dawkowanie i wyrównuje prace...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-06-29, 06:28   

Błędów nie wywala, bo skoro w grupach z misfajerami same zera, to niby czemu miałby wywalać? Zmienię świece i cewkę i zobaczę, czy będzie poprawa. U mnie jest tak, że różnica jest w kwestii benzyna - gaz, a w innych okolicznościach jest tak samo (klima, światła itp.). Przełączałem poszczególne cylindry z gazu na benzynę i wyszło mi, że po wyłączeniu 6 chodzi lepiej (benzyna nie jest tak wrażliwa na zapłon, jak gaz). Po zmianie cewki z 2 wydaje mi się, że problem przeniósł się na 2, więc mam potencjalnego kandydata.

Zastanawia mnie tylko, czemu mimo całych serii wypadających zapłonów w VAGU same zera. Może właśnie jest tak, że po zgaszeniu ten licznik się resetuje? <hmm>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-29, 08:48   Re: Wypadające zapłony

krisker napisał/a:
VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma.

Jak to "po zgaszeniu"?

Wypadanie zapłonów sprawdzaj najlepiej w trakcie jazdy... jak szarpie to patrzysz na których cylindrach sypie. Albo zapisz to sobie do pliku i później sprawdź gdzie wypadało.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-06-29, 08:53   

No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2017-06-29, 09:01   

krisker napisał/a:
No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?


Przecież to 'live data' - więc pokazuje dane w czasie rzeczywistym - co ma pokazać po zgaszeniu - uśredniony wynik?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-06-29, 09:46   

Wydawało mi się, że w tych grupach zliczane są missfajery i tam pozostają do skasowania błędów lub resetu ECU. No ale jeśli jest tak, jak mówisz, czyli że akurat wypadające zapłony dostępne są tylko na bieżąco, to w zupełności wyjaśnia sprawę. Dzięki.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-29, 14:32   

krisker napisał/a:
No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?

One się kasują nie tylko po wyłączeniu silnika - kasują się również w trakcie jazdy po dłuższym momencie wyłaczenia zliczania. Kiedy zliczanie jest włączone a kiedy wyłączone to widać w blokach. Wyłaczone jest m.in. po odpuszczeniu gazu - co jest zresztą logiczne bo niby co ma zliczać skoro zapłony są odcięte :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-29, 15:10   

Te wartości to ilość wypadających zapłonów z ostatnich 200 obrotów wału, więc można powiedzieć, że się kasują na bieżąco ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-06-29, 20:17   

O to mi chodziło. Dzięki Panowie. <okok> Moje obie poprzednie V6 były bardzo ubogie w diagnostykę, więc z "misfajerami" nie miałem jeszcze do czynienia :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-06-29, 20:29   

Liczniki się kasują, jeżeli kolejne 200 obrotów wału odbyło się bez wypadania zapłonów.

Detekcja zapłonów następuje za pomocą czujnika obrotów wału.

Jeżeli nie ma odpału na danym cylindrze to obrót wału zwalnia i pik z czujnika
położenia wału jest "mniejszy". Po tym ECU rozpoznaje wypadanie zapłonów.

Na 14 mamy ogólny licznik wszystkich wypadających zapłonów.
Kolejne mówią o poszczególnych cylindrach.

Oczywiście nie wszystkie wersje softu mają w sobie wizualizację wypadających zapłonów.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-06-29, 22:04   

Dzięki za obszerne wyjaśnienie. Na pewno przyda się też innym.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-07-01, 18:05   

A błąd chyba rzuca jeżeli ilość miss przekroczy 255 na cykl liczenia.
Gdzieś wyczytałem takie info.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.