Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB ] Akumulator nagle wyzionął ducha  
Autor Wiadomość
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-06, 01:28   [D2 01 4.2PB ] Akumulator nagle wyzionął ducha

... dzis spotkalo mnie malo przyjemne zdarzenie :-/ .. otoz akumulator nagle odmowil posluszenstwa,.. bez zadnych wczesniejszych symptomow przy probie uruchomienia silnika nagle padl,.. wszystkie kontrolki na desce swiecily.. przestalo dzialac na dluzsza chwile podswietlenie zegarow oraz fis ( 5 sek po przekreceniu stacyjki, potem wracalo do normy) natomiast rozrusznik bezustannie milczal,.. brak mozliwosci wlaczenia swiatel , przygasajace swiatla wewnetrzne ect,, czyli wszystkie symptomy padnietego akumulatora,..
skorzystalem z pomocy kabli i samochodu kolegi,.. zaskoczyl w sekunde , ozyla cala reszta,..

Sam akumulator to nie problem, w poniedzialek bedzie nowka sztuka,.. martwi mnie natomiast co moglo byc tego stanu przyczyna,... niebawem samochod wraca do PL i niechcialbym jechac 3400 km w stresie czy uda sie uruchomic silnik po zatankowaniu,..
Padl nagla smiercia, chociaz to dopiero dwulatek .. gorzej gdy cos rozladowalo go w trybie natychmiastowym, a to juz nie jest smieszne,... dodam tylko, ze po odpaleniu dotarlem do domu bez problemu i 5 min po wylaczeniu silnika odpalil .. rano pewnie bedzie trup ...

co moze byc powodem tak blyskawicznego rozladowania akumulatora po za faktem, ze problemem moze byc on sam ?
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-02-06, 05:32   

Kolego, ja miałem ostatnio podobny przypadek. Kosztowało mnie to sporo pieniędzy, nerwów i kolejnych "niby" napraw w warsztacie...

W końcu odprowadziłem samochód do innego człowieka, który od razu zdiagnozował moduł mocy (taka czarna puszka nad akumulatorem) - grzał się jak mały grzejnik - miał w sobie zwarcie.

Wymieniłem moduł i po problemie - sprawdź czy Ci się nie grzeje ten element.

To taka sugestia ode mnie.
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-06, 10:55   

djdemon_pl napisał/a:
Kolego, ja miałem ostatnio podobny przypadek. Kosztowało mnie to sporo pieniędzy, nerwów i kolejnych "niby" napraw w warsztacie...

W końcu odprowadziłem samochód do innego człowieka, który od razu zdiagnozował moduł mocy (taka czarna puszka nad akumulatorem) - grzał się jak mały grzejnik - miał w sobie zwarcie.

Wymieniłem moduł i po problemie - sprawdź czy Ci się nie grzeje ten element.

To taka sugestia ode mnie.


Hey kolego :-) .. dzieki za trop :mrgreen: .... zaraz poskladam sie do kupy i ide dzialac ,. sprawdze wpierw ten modul mocy,.. wczoraj troche grzebalem przy tym aku ,.sciagalem klemy ect,.. cholera jakos ta skrzyneczka nie wpadla mi w oko :wpale: ,, ale moze w nerwach przeoczylem ,..
 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-06, 14:02   

Niestety, nadal jestem w polu :cry: ,, Samochod jakos rano zareagowal. Zapalil z pewnym problemem, czyli aku nie trzyma lub rozladowuje sie w jakis sposob,.. sprawdzilem ladowanie i na wolnych obrotach wartosc ladowania wynosi 14,06 V ..Po wylaczeniu silnika sam aku wskazuje 12,45 V, czyli na pierwszy rzut oka wszystko gra,... w puszcze nad akumulatorem wszystko rowniez,.. nic sie nie grzeje, nie czuc spalenizny ect,.. Natomiast sam akumulator w "magicznym okienku", gdzie zazwyczaj widac zielona kropke nie wskazuje nic,.. Do tego nie moge przelozyc baterii z innego samochodu bo nie zgadzaja sie klemy ... z rana zaczne chyba od wymiany tej baterii,.. byc moze tylko z nim jest problem :-/
wszelkie sugestie mile widziane :-)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-06, 15:39   

odpinasz jedna kleme i wpinasz sie miernkiem. Wtedy zobaczysz pobor pradu w czasie postoju. Oczywiscie kluczyki w kieszeni, drzwi pozamykane, zamek klapy tez coby sie lampki w bagazniku nie swiecily. Pobor powinien byc znikomy rzedu kilkudziesieciu mA.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-06, 20:17   

Pobor z odpieta klema jest wlasciwie zaden, wiec obstawiam jednak , ze to chyba cos z akumulatorem,.. napiecie oscyluje w granicach 12V na te chwile,, popoludniu bylo 12,45V ... klema zdjeta ,.. rano zmienie akumulator i zobaczymy co dalej,.. :roll: :roll:
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-02-06, 20:31   

pobor pradu mierzy sie na zapietym akumulatorze i zamknietym samochodzie.
Mogla cela peknac i taki efekt tego.
Temat prosty do ogarniecie, wystarczy zrobic pomiar, pomiar poboru pradu na zamknietym aucie robi sie dopiero po okolo 20 minutach po zamknieciu wozu. Zrob tak zeby wszystko sie zamklo i nic nie swiecilo a po 20 min sprawdz czy nie pobiera pradu.
Jesli nie pobiera to kup nowy aku i bedzie ok, teraz te akumulatory wytrzymuja nie wiecej niz 2 lata, znam kilka przypadkow juz z tej zimy.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-02-06, 20:43   

Najprostszym sposobem sprawdzenia akumulatora będzie podłączenie akumulatora pod prostownik i sprawdzenie napięcia ładowania bez uruchomiania silnika. Jeśli napięcie ładowania po pewnym czasie wzrośnie do powyżej 15/15,5 volta to raczej akumulator nie trzyma parametrów naładowania.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
wietpol2 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-02-07, 00:56   

naładuj aku do pełna i sprawdź pod obciążeniem jeżeli nie masz możliwości podjedź na jakiś warsztat napewno będą mieli prostownik i urządzenie do sprawdzania wydajności pod obciążeniem
_________________
PIERWSZY MILION TRZEBA UKRAŚĆ
 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-07, 14:24   

Rano sprawdzilem napiecie miernikiem .. wczoraj pozostawilem odlaczone klemy aby sprawdzic sama baterie,. okazuje sie, ze przez noc napiecie zjechalo prawie do wartosci 11V :-/ .. akumulator posiada wybita date produkcji 1208 wiec jest dosc swiezy :roll: ..
Podejrzewam, ze przyczyna lezy w tym, iz odbierajac samochod ok 10 grudnia pojezdzilem nim troche po PL po czym zostawilem na ok 14 dni pod chmurka,.. w Poznaniu nocami bywalo nawet ponizej -15 C wiec jego efektywnosc szybko spadla,.. po powrocie z Hiszpanii nawet kontrolki nie dawaly rady :shock: .... jezeli stal kilka dni juz rozladowany to pewnie mroz zrobil swoje ,.. no nic, poobserwuje przez dluzsza chwile nowy .. jesli nie wystapi spadek to pewnie moja teoria okaze sie sluszna :roll: :roll: ..
w kazdym radzie wielkie dzieki koledzy za sugestie i podsuwane tropy :-) ... moze jest juz po problemie,.. okaze sie niebawem :lol:
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-02-07, 14:43   

Niestety jeśli napięcie na akumulatorze spadło do 11 Volt to raczej jest zasiarczony. Napięcie nie powinno spaść poniżej 12V, a podczas ładowania pod prostownikiem przekraczać 15/15,5V. Z własnego doświadczenia wiem, że potrafi wzrosnąć nawet do ponad 17volt, a amperaż niewiele wzrośnie. Prądu wtedy starcza ledwo na jedno przekręcenie rozrusznika.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-08, 14:52   

Okazuje sie, ze jednak byl to akumulator,.. po wczorajszej wymianie problem znikl :idea: ..
pradu nie ubywa, pali z dotkniecia i wszysto dziala tak jak powinno :-D :-D .. jeszcze raz wielkie dzieki za sugestie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,,,

Pozdro ;-)
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-02-08, 23:34   

no jak 2 lata aku trzymał to chyba to chyba "marki" Botari ;-)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
rubio 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 72
Skąd: Sotogrande, Spain
Wysłany: 2011-02-10, 13:46   

colln napisał/a:
no jak 2 lata aku trzymał to chyba to chyba "marki" Botari ;-)


no pewnie tak ;-) ,, nie pamietam nazwy, bo zostal juz "zutylizowany".. kupilem teraz Varta, ma 3letnia gwarancje, wiec moze wytrzyma jakis czas :-D ,, w Feu Vert mieli akurat jakas akcje promocyjna, wiec kosztowal cos ok 100 euro za pudlo 95Ah... poprzedni mimo byc moze rodowodu nieznanego chyba wykonczylem ja ;-) .. samochod od 15 do 29 grudnia stal non toper bez odpalania, a nocami mrozilo niezle w tym czasie .. po rozladowaniu plyny ustrojowe pewnie w nim zamarzly wiec trafil go szlag :-/ ... odpalil z bestera, funkcjonowal w Polsce bez zarzutu a po dotarciu do Hiszpanii uszlo z niego powietrze :mrgreen: :mrgreen: .. [/b]
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-01-13, 08:24   

Witam jak mam w autku pobór ok 0.06 Amper to dużo?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.