|
Autor |
Wiadomość |
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-05-05, 12:47 [D2 01 4.2PB/LPG
] Dobór sprężyn tylnych do D2 Lang/Long
|
|
|
Czesc koledzy,
potrzebuje pomocy w dobraniu czesci.
kupilem rok temu A8 4.2 Lang, zawias 1BN [tyl nivo hydrauliczne].
byl caly obnizony na sprezynach Eibach -25mm.
nie bylo to praktyczne, nawet o progi zwalniajace tarlem, wiec kupilem komplet sprezyn od zwyklej A8.
Tyl stoi jak taczka, miedzy opone a rant blotnika mozna piesc wsadzic, dobre 10cm.
przod jest ok.
doczytalem ostatnio, ze przy nivo, sprezyny sa ciensze i slabsze.
czy jest opcja, ze np 4.2 long, ma z tylu sprezyny identyczne jak np wersja 2.8 ?
chce jakos dobrac te springi,
a zamowienie ich w aso to droga ostatecznosc.
niektorzy z Was maja ETKA'e itd,
Wiec prosze o pomoc,
moze inne wersje/modele audi, maja sprezyny o tymsamym numerze czesci.
jakich sprezyn musze szukac, o jakim numerze, jakiej ilosci/barwie kropek, czy tez o jakiej wysokosci mierzac w cm ???
oto vin: WAUZZZ4DZ1N011574
auto to poliftowe D2 w longu, 4.2 40v 228kw/310km , polowa 2001r, silnik AUW
___________________________________________________________
chyba ze ktos chce podniesc tyl, a ja obnizyc,
i sie zamienimy sprezynami ?
wczesniej bysmy wstawili fotki auta z profilu. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-07, 12:42
|
|
|
Kolego, jeśli tam z tyłu masz nadal faktycznie zawieszenie nivo- nikt wcześniej go nie wyrzucił z auta to wysokość zawieszenia można regulować. Więc wystarczy, że w okolicach tylnego stabilizatora poszukasz ramienia regulacji zaworu do wysokości zawieszenia i pokombinujesz z jego ustawieniem.
Co do sprężyn to w zwykłym nivo są faktycznie krótkie i miękkie. Jak w S8 tylko nie tak sztywne. Jednak zastosowanie innych- dłuższych nie powinno wpłynąć negatywnie na pracę zawieszenia tylko na wysokość.
Jeśli miałeś obniżenie -25mm to nie ma opcji żebyś tarł brzuchem o progi zwalniające. Takie objawy pojawiają się przy właściwym rozmiarze kół przy glebie powyżej - 60mm i 4 osobach na pokładzie ;-) Oczywiście też wszystko zależy od progu ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-05-07, 21:21
|
|
|
wiesz co, czasem tarlem,jak zaszybko jechalem, nie mowiac juz o przednim zderzaku i parkowaniu.
Long jest ciezszy, ma rozstaw osi ponad 3 metry,nieco inaczej tu sie sprawdza setup zawiechy niz w standardowej budzie.
sprezyny wymontowalem komplet Eibach Pro KIt, oni robia tylko -25/-25
kupil je odemnie SEVI do w12.
a ja kupilem uzywki od zwyklej A8,
zprzodu odopony do rantu blotnika mam z 7cm,z tylu 15 !!!
probowalem regulowac zaworem,
ale daje mi to opcje mniej/bardziej twardo.
zwykle sprezyny sa za sztywne,zeby amorki mogly sie wykazac,
i sa tez zbyt dlugie, amorki sa "wyciagniete" nienaturalnie do gory.
**nivo a8 d2: reguluje sile tlumienia amortyzatora, usztywnia obciazone auto, i dlatego nie "siada" jak wsiadzie pare osob.
ten model nie reguluje wysokosci auta, nie da sie opuscic/podniesc audiolki.
- moze Ty masz takie sprezynki ?
:-)
chyba zmieniales nivo/ na standard, o ile dobrze pamietam.. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|