|
Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-06-14, 21:01 [D2 01 4.2PB/LPG
] Ginący olej smarowanie głowicy
|
|
|
Dopadła moją 8 dziwna przypadłość.
Ginie mi olej i się za jakiś czas pojawia. , mam hudiniego w silniku. Jesczze nie do końca to rozgryzłem dlaczego tak jest. ale
Ostatnio, rano przed odpaleniem (auto po trasie 150 km dzień wcześniej) zaglądam na bagneet, dolny stan, ale taki na prawdę dolny.
Odpalam i słyszę hydrauikę przez chwilę 1 sek.
Do pracy mam ok 20 km.
Po pracy, patrze na bangnet a tam prawie 3/4 stanu hydraulika, wtedy odzywa się, ale bardzo rzadko na krócej niż 1 sek.
Nie mam pojęcia dlaczego się tak dzieje, wycieków żadnych nie ma. Silnik jest suchy jak pieprz.
Wcześniej silnik jeździł na 0W40 Castrola, po robieniu dekli i ślizgów nastawników, było dolane 0,5L 5w30 oleju z orlenu gdzieś na trasie, spory wyciek był .
Po tym zmieniłem olej na LM toptec4100 5W40 .
Może przez to tam jakaś galareta się zrobiła ?
Zamierzam wymienić zaworki zwrotne pod kolektorem, gdyż chyba mają znaczenie przy ściekaniu oleju ?
płukanke - LM 1,5 tuby
i zalać świeży olej 5W40 LM .
Czy oprucz tego mogę jeszcze coś sprawdzić, czy wymienić, by się tak nie działo ? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-06-15, 07:50
|
|
|
Robiłeś zaworki zwrotne w głowicach? |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-06-15, 08:47
|
|
|
A tam też są ? , to raczej nie |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-06-15, 10:23
|
|
|
Nie doczytałem, że planujesz je robić. Niestety wymiana może nie być tania. Zaworki 240zł, a jak będziesz miał do wymiany uszczelkę dekla komory korbowej, to jeszcze 270zł. Do tego ew. uszczelki kolektora ssącego (100 za 2 szt.).
Smarowanie głowic idzie przez zawory zwrotne, więc jakiś wpływ na układ olejowy ma. Nie twierdzę, że są przyczyną Twoich objawów, ale nie można ich na tym etapie wykluczyć. Najpierw zrób płukankę i zmień olej. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-07-18, 06:41
|
|
|
OK, więc
po wymienie zaworków zwrotnych ciśnienia oleju , oraz zrobieniu płukania silnika środkiem od LM .
Olej nie ginie, szybciej spływa.
Miałem już wielką nadzieje, że wyeliminuje stukanie nastawnika, lecz niestety po 1,5 tygodnia go usłyszałem ponownie, ale stuka rzadziej . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|