Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Ginący olej smarowanie głowicy  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-06-14, 21:01   [D2 01 4.2PB/LPG ] Ginący olej smarowanie głowicy

Dopadła moją 8 dziwna przypadłość. <bezradny>

Ginie mi olej i się za jakiś czas pojawia. <boisie> , mam hudiniego w silniku. Jesczze nie do końca to rozgryzłem dlaczego tak jest. ale

Ostatnio, rano przed odpaleniem (auto po trasie 150 km dzień wcześniej) zaglądam na bagneet, dolny stan, ale taki na prawdę dolny.
Odpalam i słyszę hydrauikę przez chwilę 1 sek. <onie>

Do pracy mam ok 20 km.
Po pracy, patrze na bangnet a tam prawie 3/4 stanu hydraulika, wtedy odzywa się, ale bardzo rzadko na krócej niż 1 sek.

Nie mam pojęcia dlaczego się tak dzieje, wycieków żadnych nie ma. Silnik jest suchy jak pieprz.

Wcześniej silnik jeździł na 0W40 Castrola, po robieniu dekli i ślizgów nastawników, było dolane 0,5L 5w30 oleju z orlenu gdzieś na trasie, spory wyciek był .

Po tym zmieniłem olej na LM toptec4100 5W40 .

Może przez to tam jakaś galareta się zrobiła ? <bezradny>

Zamierzam wymienić zaworki zwrotne pod kolektorem, gdyż chyba mają znaczenie przy ściekaniu oleju ?
płukanke - LM 1,5 tuby
i zalać świeży olej 5W40 LM .

Czy oprucz tego mogę jeszcze coś sprawdzić, czy wymienić, by się tak nie działo ?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-06-15, 07:50   

Robiłeś zaworki zwrotne w głowicach?
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-06-15, 08:47   

A tam też są ? , to raczej nie
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-06-15, 10:23   

Nie doczytałem, że planujesz je robić. Niestety wymiana może nie być tania. Zaworki 240zł, a jak będziesz miał do wymiany uszczelkę dekla komory korbowej, to jeszcze 270zł. Do tego ew. uszczelki kolektora ssącego (100 za 2 szt.).

Smarowanie głowic idzie przez zawory zwrotne, więc jakiś wpływ na układ olejowy ma. Nie twierdzę, że są przyczyną Twoich objawów, ale nie można ich na tym etapie wykluczyć. Najpierw zrób płukankę i zmień olej.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-07-18, 06:41   

OK, więc

po wymienie zaworków zwrotnych ciśnienia oleju , oraz zrobieniu płukania silnika środkiem od LM .

Olej nie ginie, szybciej spływa.

Miałem już wielką nadzieje, że wyeliminuje stukanie nastawnika, lecz niestety po 1,5 tygodnia go usłyszałem ponownie, ale stuka rzadziej .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.