Autor |
Wiadomość |
Jahu
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: Audi 80
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 8 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2018-08-27, 20:32 [D2 01 4.2PB/LPG
] Nierówna praca podczas jazdy i szarpani
|
|
|
Witam, mam taki problem. Trzymając noge na gazie w jednym miejscu słychać jakby niunia dodawała gazu i zwalniała, ale trzyma stałą prędkość. Nie wiem jak to opisać, ale odczucia z jazdy nie są do końca dobre. Jakby ją coś trzymało.
Wrzucam kody błędów. W nich lambda i powietrze wtórne, które jak wyczytałem nie powinno mieć wpływu na jazde. Jakie odczyty z sondy mogę zrobić żebyście Panowie pomogli zdiagnozować usterkę?
17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Drugi problem jaki mam to poszarpywanie na niskich obrotach podczas dodawania gazu. Pomóżcie, bo dopiero co kupiłem maszynę, a juź nie mogę spać po nocach Zamiast banana na twarzy mam smutek! |
|
|
|
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2018-08-28, 20:51
|
|
|
poczytaj o objawach padnietego konwertera |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-08-28, 21:43
|
|
|
Jahu, po pierwsze:
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
Po drugie ...patrz wyżej ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Krzysztoff
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzytsztof
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 10 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-30, 09:25
|
|
|
Hej,
Miałem coś podobnego. Po nagrzaniu auta.
Robione.
Uszczelka pod przepustnicą, przepustnica wymiana, przepływa wymiana. Dodatkowo było sprawdzane lewe powietrze w innych miejscach. |
|
|
|
|
|
|
|
Jahu
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: Audi 80
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 8 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2018-09-08, 07:09
|
|
|
Mogę w jakiś sposób sprawdzić vagiem przepustnice i przepływke na okoliczność wyzej wymienionych nieszczelności? |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-08, 13:09
|
|
|
Możesz ją sprawdzić i możesz dokonać jej adaptacji co ja zrobiłem i nie wpłynęło to na moje wibracje.
Tutaj przeczytaj sobie moj post wkleiłem logi i rozpiski z audi jakie mają być parametry
https://www.a8team.pl/s8-...u-vt2181,90.htm
W ogóle to założyłeś temat w złym dziale chyba bo tu skrzynia pewnie niema nic do gadania tylko wtryski właśnie zakładam że u mnie problem jest z wtryskami lub lambdami jak u ciebie.
Przepławkę według audi sprawdzasz na jałowych po rozgrzaniu auta do temperatury roboczej, ja przeczyściłem i zero zmian.
Ja ostatnio miałem moment w którym auto przestało drgać (piękne uczucie kiedy trzymasz sztywno rękę na kierownicy na postoju i jest taka idealna gładkość) no i wtedy stanąłem i odłączałem cewki po kolei, i wypadanie zapłonu to zupełnie mocniejsze wibracje, całkiem podobne ale to nie było to.
W końcu zerwałem trochę dolot żeby szło lewe powietrze silnik nie wibrował, zerwałem rurę całkowicie i szło centralie do przepustnicy bo ludzie piszą że wibracje to lewe, i nadal nie wibrował silnik jedynie po pewnym czasie zaczęły obroty rosnąć i spadać i falować aż w końcu zgasła, no i wiadomo błąd na vagu wywaliło, i mega niskie wartości w wagu na przepływce.
Temat telepaczki jest to jeden z najtrudniej rozwiązywalnych problemów w tych motorach, niema jednoznacznych instrukcji jak to ogarnąć i ludzie którzy ogarną nie chcą się dzielić wiedzą.
Mógłbyś wkleić zdjęcie z grupy 60 silnik jakie masz kąty klapki w przepustnicy na postoju? |
|
|
|
|
|
|
|
Jahu
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: Audi 80
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 8 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2018-09-09, 17:17
|
|
|
Audi jest jeszcze u elektryka. Lambdy wymienił, będą wymienione cewki i świece. Dam znać jak się sprawy mają po tych zabiegach i wtedy wrzuce logi. Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-09-09, 18:59
|
|
|
w bloku 90-93 co macie ? |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-09, 20:03
|
|
|
Ja miałem wcześniej -14, -8 a teraz mam -10, 0 a nastawniki startują do 22CF jakoś tak, oczywiście żadnych zmian w wibracjach po tych zmianach. Dokonywałem też output test w engine, sprawdzałem wszystkie wtryski i ich rezystancję i jest książkowo nawet stetoskopem słuchałem jak sobie klikają i niby jest ok jednostajny dźwięk nic nie przerywa, jeszcze ewentualnie wewnątrz są zamulone albo oring przepuszcza lewe powietrze albo lambdy coś mieszają tyle że po odłączeniu obu lambd zero wpływu na pracę silnika. Profilaktycznie wymienię te lambdy i wyeliminuję kolejną rzecz która może mieszać i zostaną same wtryski i ewentualnie nastawniki.
Jedyne co cię zmieniło to że jeżdżę na pb98 teraz i non stop specyfik do czyszczenia wtrysków w zbiorniku dolewam i to jest jedyna rzecz która pomogła na pracę silnika. Bo czasami ma takie naloty że nie wibruje i jest idealnie. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-09-10, 19:04
|
|
|
-10 to tak ze 1,5 zęba troszkę sporo |
|
|
|
|
|
|
|
Jahu
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: Audi 80
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 8 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2018-09-30, 09:43
|
|
|
Po wymianie sond nie ma poprawy. Wrzucam parametry (z zimnego silnika), o których pisaliście.
audi_a8_90-93_i_60.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21 raz(y) 82,19 KB |
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-30, 11:52
|
|
|
Wychodziłoby z grupy 93 że rozrząd masz na 0,0 czyli idealnie, nowe nastawniki i łańcuchy? Kurde u mnie wszystko idealnie na znakach i blokadach i wraz -10, z jednej strony.
Przepustnica też ok ale zrób sobie adaptację jej na wszelki wypadek.
Na zgaszonym silniku wchodzisz w engine>basic settings>grupa 060 i nic nie ruszasz i czekasz aż się przeprowadzi adaptacja i będzie napis OK.
Jest jeszcze test nastawników w engine>basic settings>grupa 094> na rozgrzanym silniku 90 stopni powoli dodajesz gazu i przy przejściu przez 2000 RPM na liczniku będzie przeskok wyczuwalny uruchomią się nastawniki i ma być napis system ok. Skacz sobie obrotami poniżej 2000RPM i powyżej i zobacz jak reaguje auto, czy wibracje się zmieniają, wszystko oczywiście na postoju.
Adaptacja Lambd następuje automatycznie, po zamontowaniu nowych lambd w engine faults wciskasz clear codes resetuje się adaptacja starych lambd i w grupie 033 będziesz miał same zera i odpalenie może być nierówne po tej akcji ale jak postoisz pa postoju trochę czasu nie wiem z kilka minut i przegazujesz czy podczas jazdy stopniowo będą pojawiać się wartości długoterminowe jak to nazywają.
Także pokaż co masz jeszcze w 033 i 032 |
|
|
|
|
|
|
|
Jahu
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: Audi 80
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 8 Skąd: Wlkp
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-30, 16:07
|
|
|
Pojeździsz trochę i już zer nie będzie to trochę trwa zanim się poustawia wszystko, ustawienia (idle szybciej się pojawiają) te drugie już trzeba trochę dłużej czekać 10-20 min. Jak już się porobi to będzie "równiej" odpalać. Ale jak jakiś błąd ci wyskoczy i wciśniesz clear codes to znowu tam będą 0 i od nowa się będą adaptować. |
|
|
|
|
|
|
|
Jahu
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: Audi 80
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 8 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2018-09-30, 16:52
|
|
|
W grupie 33 tez nie ma nic niepokojacego? To jest powiązane i te skaczące wskazania spowodowane są właśnie niezaadaptowaniem się czy tak po prostu ma to własnie falowac?
Czyli to co wrzucilem jest bezuzyteczne i wrzucic logi po jakims czasie? |
|
|
|
|
|