|
Autor |
Wiadomość |
matimumi
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 39 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2015-09-05, 19:06 [D2 01 2.8PB
] Hamulce problemów ciąg dalszy
|
|
|
Po wymianie tarcz i klocków wibracje ustały, jednak problem przegrzewania hamulców pozostał. Po przejechaniu kilku km hamulce zaczynają się grzać czuć zapach palonych klocków w środku a przednia oś sama hamuje, gdy hamulce gorące i auto podniesione to kołami przednimi praktycznie nie idzie kręcić. Sprawdzone zaciski: tłoczki czyste chodzą OK gumki całe, prowadnice zacisków również nie stawiają oporu, klocki w jarzmie też się nie blokują. Płyn hamulcowy zalany świeży. Komputer nie pokazuje żadnych błędów w ABS/ESP, sam układ też działa poprawnie przy ostrym hamowaniu.
Wygląda na uszkodzoną pompę tylko którą? Główna pompa jest dwuobwodowa przód/tył jeśli źle rozumuje proszę poprawić, następnie dwa przewody z pompy głównej wchodzą do pompy ABS/ESP i tutaj następuje rozdzielenie na 4 obwody każde koło osobno.
Wygląda to tak jakby po zahamowaniu ciśnienie w zaciskach przedniej osi nie schodziło do końca i podczas rozgrzewania ciśnienie rośnie i zaczyna zaciskać hamulce.
Jak tu sprawdzić co konkretnie stanowi problem?
Kiedyś znajomy miał podobny problem w Octavi ostatecznie okazało się że zatarł się jakiś zaworek w pompie ABS i nie upuszczał ciśnienia ale doszedł do tego po omacku typu wymienił pół auta nim trafił w problem. |
|
|
|
|
|
|
|
matimumi
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 39 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2015-09-08, 16:08
|
|
|
Ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-09-08, 19:12
|
|
|
Stan przednich wezykow elastycznych.
Zdaza sie ze pusci osnowa wewnetrzna i dziala jak zawor jednokierunkowy. |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-09-08, 19:47
|
|
|
Wężyki - u mnie przód lewa strona był zapchany i działał jak zaworek zwrotny, ale puszczał po pewnym czasie. Efektem było szybsze zużycie klocków - do wymiany poszły wszystkie wężyki
Podnieś przód wciśnij heble i zobacz czy odpuściły (czy koła się kręcą) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-21, 09:53
|
|
|
weź wciśnij hamulec i puść a następnie poruszaj wężykami troszkę i zobacz czy klocek się cofnie. Powinno być widać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |