Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Wymiana płynu w układzie wspomagania  
Autor Wiadomość
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-23, 13:37   [D2 01 4.2PB/LPG ] Wymiana płynu w układzie wspomagania

Witam ,
jeden madry pseudo-mechanik, z usmiechem na twarzy oznajmil mi, ze przy wymianie magla zalal mi nowy plyn, zielony SYNTETYCZNY.
a na zbiorniczku jak drogowskaz, w czterech jezykach, ze olej ma byc MINERALNY,
zielony, o numerze jak pamietam G002000, czy jakos tak.
moje a8 d2 to poliftowy Lang, przedluzany, tyl "chyba nivo", kod zawiasu 1BN.
pod maska zbiorniczek mam ten duzy, pompa ma chyba dwa obiegi,
bo napedza uklad wspomagania maglownicy, oraz tylne amortyzatory, sa tam takie gruszki, na dole przy moscie jest zawor, regulujacy twardosc tlumienia, wzgledem tego ile osob wsiadzie/jak jest obciazona audiolka.

Po robocie partacza i oleju syntetycznym zielonym,
pompa zaczyna mi wyc, jak tylko odpale auto, potem cichnie, i odzywa sie tylko na maxymalnym skrecie i napieraniu na opor,puszcze kierownice i spokoj, cichnie.
chce czympredzej napelnic uklad jak projektant nakazal,
prawilnym olejem.
tylko mam pare pytan...
mam nadzieje ze ktos z forum mi sensownie udzieli informacji.
bo na boga... nie potrafie znalesc mechanika znajacego sie dobrze na a8 d2.
czesc otwiera gebe widzac rozwiazania techniczne w tym aucie/modelu, inni potrafia polamac zwrotnice przy wymianie poloski czy wachaczy, albo obciac przewod przy zaworze servotronic przy maglu, bo 'myslal ze to czujnik skretu, a ty masz go w kolumnie, to dwa niepotrzebne" , kolejny widzac napis ONLY MINERAL leje syntetyk i jeszcze sie cieszy, bo "do audi taki sie leje".... a jeszcze inni robia wrazenie ze to stare padlo, i nie zajmuja sie takimi starociami... [ a prywatnie maja golfa, o wartosci nie wiekszej niz moje opony ],
a kolejni "po godzinach pracy w ASO" laskawie "moga zajrzec, podlubac, sprobowac, moze uda sie cos ustalic" za 150zl/h... wiec ja juz sam wole zrobic co umiem,
a przy reszcie rzeczy stoje i patrze na rece, czesto opiepszajac kolesia ze np. robiac cos pod maska robi mi rysy az do podkladu na blotniku, opierajac sie metalowym guzikiem czy sprzaczka , albo wpierdziela sie za fajere ze smarem na lapskach, i buciorami ktorymi stal w zalanym olejami/smarami kanale, pakuje sie na dywaniki [w ASO placilem 500zl za dwa przednie chodniki]...
jezu... sam to teraz przeczytalem, i to sa prawdziwe fakty, co jest z tymi ludzmi ?
gdzie sa osoby z wiedza,praktyka,po szkole, i z zamilowaniem do motoryzacji, z ilorazem inteligencjii wyzszym niz moj kot ?
albo wygineli, albo sie poukrywali przedemna...


sorry za wywody, do rzeczy:
1. jak to zrobic samemu ? na parkingu..
2. trzeba wymienic w dwoch ukladach olej ? osobno amorki, osobno magiel ?
3. ile litrow musze kupic ? pojemnosc ukladu + nadwyzka
4. czy jakies plukanki sie stosuje, jak przy oleju silnikowym ? czy plukac olejem wlasciwym,tzn wymienic raz, i po np 200km znowu wymienic na swiezy ?


Przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Masz całą rozwijana listę, a wystarczy wybrać odpowiedni.

Pozdrawiam
Simone331
 
 
notik 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-24, 01:23   

Olej jest ten sam z jednego zbiorniczka do magla i amorków. Jakiś czas temu pękł mi wężyk od wspomagania i wywaliło mi cały płyn. Kiedy pojechałem do ASO po oryginalny olej okazało się że nie ma już mineralnego zielonego tylko zastąpili go zielonym syntetycznym i leją go do całej grupy VAG łącznie ze starymi gdzie był zielony. U mnie na tym oleju syntetycznym zrobiłem jakieś 30kkm i nic nie wyje ale fakt że wymieniłem go chyba prawie cały. Nie opłaca się kupować zamienników ponieważ oryginał kosztuje coś ok 40zł za litr. Dwa litry powinny Ci wystarczyć o ile dobrze pamiętam. Nie wiem co dokładnie zalał Ci ten mechanik a może zmieszał się z tym co miałeś, a tam nie wiadomo co było. Jeżeli masz wątpliwości to najlepiej wymień cały na oryginał. Jeżeli jesteś z okolic Warszawy to mogę Ci w tym pomóc. Kontakt PRV
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2013-03-24, 21:26   

http://www.a8team.pl/d2-9...-vt583.htm#4231
_________________
Black Cars Matters
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-25, 15:47   

Co za gadanie że nie ma już jakiegoś oleju....sam w swoim prowincjonalnym miasteczku kupowałem zielony mineralny i robiłem wymiane dynamiczną.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-25, 16:06   

Na pojemniczku pisze tylko mineralny, za to w serwisie został zastąpiony zielony mineralny płyn na syntetyczny. Sam zalałem nowy syntetyk i już od dłuższego czasu jest ok, swoją drogą pompę mam do wymiany jednak póki co fontanny płynu ani innych przykrych dźwięków nie mam pod maską.
_________________
 
 
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-25, 22:50   

no ok, ale nadal niewiem, i nikt nie napisal, jak wymienic kompletnie plyn, i odpowietrzyc tylne amortyzatory / nivo ?

magiel to wiem, ze zbiorniczka sciagam doplyw/powrot z magla, od gory do zbiorniczka leje nowy, wezykiem spuszczam stary.

- ale jak wyienic w nivo / tylnych amorkach z gruszkami ?
odpowietrznikiem na zaworze, regulujacym, tym przy tylnym moscie ?
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-03-25, 23:04   

smoczek napisał/a:
ok, ale nadal niewiem, i nikt nie napisal, jak wymienic kompletnie plyn, i odpowietrzyc tylne amortyzatory / nivo ?


Nie wiem czemu, ale zawsze jak czytam o zawieszeniu to kojarzy mi się jeden człowiek - Mucholejkolator

Jak dobrze kojarzę to on właśnie miał nivo u siebie i to jakoś przerabiał na zwykłe amorki. Napisz do niego, a pewnie Ci pomoże. ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-25, 23:08   

Ja wymienialem olej dynamicznie-wąż powrotu do butelki i jednocześnie wlewałem płyn. Ciśnienie na pompie jest spore więc trzeba to robić szybko i miec z litr oleju więcej.
 
 
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-25, 23:13   

no wiem ze przy maglu to zapierdziela, trzeba dolewac ostro do zbiorniczka, w razie nienadazenia - zgasic silnik.
wezme Zone do pomocy, bedzie zapalac/krecic/gasic :-)

dzieki,
napisze do kolegi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-25, 23:21   

Ja nie mam nivo wiec skonczyłem wymiane jak wszedl dodatkowy litr zeby sie stary wypsikał i cześc nowego zmieszana też. Tu można zrobic podobnie ten dodatkowy litr jeszcze.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-25, 23:42   

Simone331 napisał/a:
Nie wiem czemu, ale zawsze jak czytam o zawieszeniu to kojarzy mi się jeden człowiek - Mucholejkolator

Jak dobrze kojarzę to on właśnie miał nivo u siebie i to jakoś przerabiał na zwykłe amorki. Napisz do niego, a pewnie Ci pomoże. ;)


No to ładnie ;-) Niestety nie ja majstrowałem przy moim nivo tylko jeden z mechaników... Było to ponad 3 lata temu od razu po kupnie auta wiec sam mocno nie zagłębiałem się w ten temat. Wiem tylko, że po demontażu nivowskich amorów zrobił chyba jakiś obwód powrotny do zbiornika :roll: Nie ważne, w każdym razie Wojtku Ty u siebie nie demontujesz siłowników. Nie jestem specjalistą w temacie hydrauliki zawieszeniowo-kierowniczej więc nie chcę się wypowiadać ale wydaje mi się, że układ ten jest samo-odpowietrzający :roll:

Jutro zapytam mojego mechanika, powinien pomóc :-)
 
 
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-25, 23:50   

z gory dziekuje,
napewno kazda uwaga i info beda pomocne.

jeszcze na podnosniku obejrze dokladnie, skad ktoredy gdzie idzie plyn,i moze cos wymysle.
na forum bmw cos wyczytalem ze ten zawor do regulacji ma odpowietrznik, moze go wykorzystac do wymiany jakos...
i zerkne na pompe, czy ona ma dwa uklady, czy jeden jakis wspolny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.