Autor |
Wiadomość |
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:23 [D2 01 4.2PB/LPG
] Żle odpala i drży na wolnych
|
|
|
Witam. Temat pewnie poruszany lecz nie mogę znaleść dotyczącego mojego problemu..
Padła mi pompka paliwa. Zamówiłem zamiennik, mój mechanik mi wymienił, zalałem na full i wszystko było dobrze.. Pojeździłem aż spadło do połowy.. Auto zgasło.. Na gazie chodzi, gdy przełączę na benzyne gaśnie. Znowu zalałem więcej jak połowa - chodzi jak należy. Lecz powstał problem z odpalanie. Trzeba długo kręcić bo długo łapie.. Odezwałem się do mechanika i powiedział mi że trzeba zrobić myk z przewodem paliwowym. Kazał mi kupić wąż do benzyny dł 2 m.. Złożył, skasował błędy - mniej jak połowa paliwa.. Ładnie odpala - od strzała.. Ale tak ładnie odpaliła mi tylko 3 razy.. Problem dalej powstał.. Cieżko odpala.. Doczytałem się że to może być regulator ciśnienia benzyny.. Gdzie on się znajduje.. ? Jak wygląda..? Co jeszcze może być przyczyną ?
Drugi problem. Drżenia auta.. Miałem problem na gazie przy przyspieszaniu od 50 km/h zaczynało przez chwile drżeć.. Wymieniłem wszystkie cewki.. Drżenia przy przyśpieszaniu ustały, lecz przybyły na wolnych obrotach.. Na benzynie delikatne a na gazie bardziej odczuwalne.. Co może być przyczyną ? Swiece wymienione 15tys km temu.. Cewki raczej dobre skoro ustały drgania przy przyspieszaniu.. Może przepływka ? Byłem u gazowników. Przeczyścili mi instalacje, parametry na komputerze jak w książce..
Proszę pomóżcie bo już głupieję przez ten samochód.. Jak już odpali i jeżdzę to wszystko jest jak należy.. przyśpiesza i jeździ jak marzenie.. Tylko te odpalanie i drżenie na wolnych obrotach.. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:33
|
|
|
Standardowa procedura tj. zakręcasz butle od lpg, wypalasz gaz do końca z przewodów, kasujesz korekty i jeździsz na samej benzynie. Jak będzie dobrze to przyczyna wiadoma |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:36
|
|
|
pacel44 - możesz rozwinąć pojęcie przyczyna "wiadoma" ? |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:37
|
|
|
lpg |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:40
|
|
|
Byłem u gazowników.. Według nich jest wszystko w porządku.. Mówisz o drżeniu czy ciężkim
odpalaniu ? |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:41
|
|
|
Najpierw doprowadź do porządku pracę silnika na samej benzynie a potem jeździj na lpg
jedna z tysiąca przyczyn złego odpalania: https://www.youtube.com/watch?v=UYyLikwkEHU |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:48
|
|
|
Gdzie w 4.2 znajduje się ten przewód co idzie do tego "wabsensora"? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-03-15, 22:56
|
|
|
Jak nawet nazwy poprawnej tego urządzenia nie znasz (Mapsensor a nie wabsensor), to lepiej nic sam nie kombinuj przy tym. Zrób dokładnie to co Ci Paweł napisał. Zakręć zawór na butli z gazem. Skasuj korekty w sterowniku benzynowym (jak nie masz interfejsu to najlepiej odlacz kleme od akumulatora na 15 minut). Zacznij jezdzic na benzynie i zobacz co sie bedzie dzialo. Jak nadal bedziesz mial problemy to znaczy ze zepsuty jest samochód a nie sama instalacja LPG i trzeba naprawic auto. Jak na benzynie auto bedzie jezdzic dobrze i bez problemow to musisz zmienic gazownika skoro ten mowi ze jest wszystko w porzadku. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2016-03-15, 23:00
|
|
|
Dzieki Wam za podpowiedzi.. "zepsuty samochód" to gdzie szukać przyczyny ? Ferelna pompka, świece, przepływka? Może sondy.. ? |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-15, 23:07
|
|
|
Bez obejrzenia samochodu i szczegółowej diagnostyki nikt Ci tu nie powie co się zepsuło. Kup kabel do laptopa za 30 zł, ściągnij vaga i obserwuj bloki pomiarowe. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-03-15, 23:22
|
|
|
Nie ma sensu robic diagnozy w ciemno nie wiedzac czy to instalacja gazowa czy sam osprzęt silnika (ewentualnie jego bebechy w postaci rozrzadu). Tak czy siak bez kabla i podpięcia do sterownika silnika sie nie obejdzie, to nie żuk czy polonez ze sie w ciemno cos "macalo" |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2016-03-17, 18:29
|
|
|
Doszedłem że przyczyna jest w LPG bo mi się skończył i dwa dni jeździłem na samej benzynie. Teraz w czym może być przyczyna ? Pewnie jakaś nieszczelność.. Polecicie jakiegoś gazownika z moich okolic? Biała Podlaska, Siedlce ? Instalacja gazowa Lovato. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-03-17, 18:58
|
|
|
Czyli na benzynie nie masz żadnych usterek? Co do gazownika to poszukaj na lpg forum. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-17, 21:28
|
|
|
kamkoz08177 napisał/a: | może być przyczyna | - kamkoz08177 napisał/a: | Instalacja gazowa Lovato |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2016-03-18, 22:04
|
|
|
Jeżeli masz problem z odpaleniem nawet po godzinie tzn. że reduktor puszcza Ci gaz do kolektora ssącego. Do wymiany reduktor i po temacie. Regeneracja raczej nieopłacalna. |
|
|
|
|
|