Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-22, 16:32 [D2 ALL
] Wężyki hamulcowe w oplocie
|
|
|
Warto? Jak tak to skąd? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-06-23, 06:24
|
|
|
Podobno warto , sam się przymierzam - gdzieś kiedyś widziałem na alledrogo , jak znajdę to dam znać tylko że troszkę kosztują . Znalazłem , myślałem że są droższe http://mtuning.pl/images/...owe_MTuning.pdf nawet są do łosiem |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-06-23, 10:27
|
|
|
Jak tylko będę robił mod z hamulcami w S8 to na pewno zamontuję w stalowym oplocie, cena nie jest wygórowana, zastanawiam się tylko po co jest 6 przewodów ? W jednej pozycji do A8 widnieje 4szt a w innej 6 szt. :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
|
|
|
|
|
|
|
chris541
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-06-25, 21:10 Re: Wężyki hamulcowe w oplocie
|
|
|
maciu napisał/a: | Warto? Jak tak to skąd? |
Chyba 2 lata temu po stwierdzeniu pana z serwisu że jeden wężyk jest przytarty zakupiłem komplet wężyków teflonowych w stalowym oplocie firmy EBC. Na tą okazję (wymiany) dokupiłem płyn EBC dot4 z podwyższoną temp. wrzenia. Ale nie pamiętam gdzie to kupowałem. W Częstochowie albo Łodzi przez internet. Pytanie czy warto jest nie na miejscu. Czy warto żyć???? :-)
[ Dodano: 2011-06-25, 22:56 ]
Wygląda to tak: załączam fotkę wężyka EBS, jakie zamontowałem
[ Dodano: 2011-06-25, 23:06 ]
repsol napisał/a: | ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac??? |
Chyba takie są najlepsze: |
Ostatnio zmieniony przez chris541 2011-06-26, 21:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-06-26, 15:16
|
|
|
chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sznink
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-06-26, 17:59
|
|
|
Może i warto, ale trzeba pamiętać, że elastyczne przewody nie są jedynymi elementami gumowymi w układzie hamulcowym. Gdzieś znalazłem informację, że producent zaleca wymianę co 5 lat (lub 100 000 km) elastycznych przewodów hamulcowych oraz wszystkich elementów gumowych znajdujących się w układzie hamulcowym, a co dwa lata elementów gumowych pompy hamulcowej :shock: .
Muszę posprawdzać, jak to jest dokładnie w przypadku naszych A8. |
|
|
|
|
chris541
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-06-26, 21:06
|
|
|
sebos17 napisał/a: | chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa? |
Z tego co pamiętam różnica była przy gwałtownym "głębokim" hamowaniu. Ale równoczesna zmiana płynu spowodowała także lekką poprawę skuteczności przy bardzo rozgrzanych hamulcach. Swego czasu ścigałem się z motocyklem - na zasadzie od świateł do świateł. Po przejechaniu ok 10km hamulce wykazywały na oko 30- 40% właściwości pierwotnych. Zmiana płynu poprawiła ten stan o jakieś 10% w podobnej sytuacji. Różnica nie była wielka ale zauważalna. Po prostu mogłem się zatrzymać przed światłami.
a pro po 2 postu - Oczywiście nie tylko przewody są elastyczne itd. Jednak 90% awarii dotyczy właśnie przewodów i w tym sensie nie ma co ich porównywać do tłoczka czy uszczelki. Poza tym przewody są częściowo odsłonięte. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-26, 22:10
|
|
|
Brak obowiazkowej zmiany plynu hamulcowego co 2 lata to grzech. Zwlaszcza w przypadku ciezkich aut jak a8. U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu.... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-03, 11:50
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu.... |
możesz rozwinąć temat?
jak działa taka maszynka i jakie uwalenie masz na myśli? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-27, 18:26
|
|
|
Odświeżę temat, miał ktoś do czynienia z tą firmą przewodów hamulcowych http://allegro.pl/hel-prz...3478305819.html
Ostatnio zauważyłem że moje są troszkę sparciałe i pasowały by je wymienić ;-) |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-08-27, 19:36
|
|
|
Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.
Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.
Ceny normalne.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-27, 21:51
|
|
|
bunga bunga napisał/a: | Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.
Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.
Ceny normalne. |
Potwierdzam, też mi tam polecano.
Dorabiają praktycznie "na poczekaniu" i "na auto".
Ja jeszcze tam nie dotarłem bo zrobię to jak założę tył od S8 (wciąż czekam na jarzma ) ale mam plan na zrobienie sobie u nich całego kompletu ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-28, 04:17
|
|
|
Ale, dorabia w stalowym oplocie? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-28, 09:36
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Ale, dorabia w stalowym oplocie? |
No jak dobrze kojarzę to tak. No chyba że się mylę.
Przyznaję, że nie zgłębiałem jeszcze tematu bo napotkałem nieoczekiwane trudności w dostępności eSkowych jarzm do tylnych zacisków a przewody w oplocie zrobię dopiero po zmianie tyłu na eSkowy :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|