Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 LPG ] TIP - Przy zmianie biegów słychać świst  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-09, 13:57   [S8 D2 00 LPG ] TIP - Przy zmianie biegów słychać świst

Mam problem, przyszła pora na wymianę oleju w skrzyni biegów, olej wymieniał chłopak który pracuje na co dzień w AUDI SIEŃKO Białystok, olej MOBIL ESSO LT 71141 polecany no forach jako idealny do tych skrzyni. Filtr nowy z ASO wraz z oringiem, korkiem spustowym, uszczelką pod misę i śrubkami do przykręcenia ponieważ stare były zmasakrowane. Przed wymianą skrzynia trochę przeciągała biegi na zimnym, po wymianie problem ustąpił, jednak pojawił się nowy, w momencie zmiany biegu słychać delikatny świst, jak by powietrze zasysane, albo coś o siebie ocierało. Słychać to na pierwszym, drugim i trzecim biegu (bynajmniej najwyraźniej, może i jest to też na innych jednak już samochód ma swoją prędkość i wszystko głośniej pracuje). Patrząc na obrotomierz, to dźwięk pokrywa się z obrotami silnika, w momencie przełączania biegu obroty idą trochę do góry, dźwięk nasila się i jak obroty spadają to dźwięk wycisza się. Szukałem info na necie, nic nie znalazłem, dzwoniłem do serwisu gdzie skrzynia była remontowana zimą,(kompletny remont w Pionkach Noga Łukasz) właściciel powiedział że trzeba podciąć kominek filtra oleju o jakieś 5 mm ponieważ jak jest za długi to olej źle przepływa i powoduje taki świst. Auto na podnośnik, wzięliśmy stary filtr i rzeczywiście, był podcięty. Ucięliśmy ile trzeba, skrzynia złożona, zalana zgodnie z procedurą i zonk, dalej to samo... Biegi na zimnym zmienia jak marzenie, jednak huk jest non stop. Obdzwoniłem kilka serwisów w kraju, wiadomo nikt przez telefon nie powie co trzeba zrobić. Misa nie jest podgięta, bynajmniej nie wygląda na taką. Mechanik z ASO nic nie pomoże, polityka firmy jest taka, że skrzyniami nie zajmują się (tylko wymiana oleju) dlatego choćby bardzo chciał to on nie pomoże - nie są szkoleni w tym kierunku.

Jutro podjadę do serwisu skrzyni automatycznych w Białymstoku aby posłuchali tego świstu (co prawda nie mam do nich zaufania, jednak serwis Audi i tak tam kieruje każdą skrzynię jaka przyjedzie do nich...) Jeżeli nic sensownego nie zaproponują to chyba najbliżej Warszawa pozostaje tam gdzie FOSS wymieniał olej.

Za wszystkie sugestie z góry dziękuję.
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-09, 22:49   

Stawiałbym na hydrauliczny sterownik skrzyni biegów.
Mi objawiło się to jakieś 4000km po wymianie oleju w skrzyni, gdy silnik był nagrzany.
Sterownik został wyczyszczony i skręcony na nowo i jest ok.
Sprawa świeża - uporałem się z tym przedwczoraj.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-10, 06:45   

Dzięki za sugestię, zaraz jadę do serwisu to zapytam ich o ten element
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-16, 12:15   

Noi jak tam Seba z tą Twoją skrzynią?... zrobione??
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-16, 18:08   

FOSS napisał/a:
Noi jak tam Seba z tą Twoją skrzynią?... zrobione??


Auto stoi, boję się jeździć, niby jest ok - zmienia biegi płynnie, nie szarpie - jednak nie chcę czegoś uszkodzić. Przez dwa najbliższe tygodnie mam urwanie głowy w pracy dlatego nic w tym czasie nie zrobię z autem. Nie chcę dawać jakimś partaczom. Nawiązałem kontakt z Midparts i w listopadzie odstawiam do nich auto. Złość ogarnia, ale cóż poradzić, dobrze że mam czym jeździć. Po wizycie w Midparts napiszę co dolegało.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-17, 00:02   

sebos17 napisał/a:
Auto stoi, boję się jeździć, niby jest ok - zmienia biegi płynnie, nie szarpie - jednak nie chcę czegoś uszkodzić.

No trochę nie fajnie ale rzeczywiście jak masz taką możliwość to lepiej nie jeździć zbyt dużo :-?

sebos17 napisał/a:
Nawiązałem kontakt z Midparts i w listopadzie odstawiam do nich auto.

W rozmowie z Mirkiem (szef) powołuj się na mnie - ostatnio gadałem z nim kilka ładnych razy więc powinien przychylniejszym okiem spojrzeć tak na zakres prac jak i na cenę końcową ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-17, 05:19   

FOSS napisał/a:
W rozmowie z Mirkiem (szef) powołuj się na mnie - ostatnio gadałem z nim kilka ładnych razy więc powinien przychylniejszym okiem spojrzeć tak na zakres prac jak i na cenę końcową ;-)

Skorzystam, dzięki ;-)
 
 
Lukasz4441 
Użytkownik



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-10-02, 20:28   Świst usunięty :)

Witam. Miałem ten sam problem. Okazało się że mechanik założył mi nie oryginalny filtr, droższy zresztą od oryginału, który kosztuje 130zł w ZFie, a ten kosztował 180zł. Po porównaniu filtra z innym (od S6) okazało się że jest on o pół cm za długi i nie ma dwóch nacięć trójkątnych ułożonych na przeciw siebie na końcu komina. Filtr został podcięty, "trójkąciki" także bez problemu dało się wyciąć, no i po wyjechaniu z warsztatu słychać świst ale tylko silnika :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.