|
Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-10-09, 13:57 [S8 D2 00 LPG
] TIP - Przy zmianie biegów słychać świst
|
|
|
Mam problem, przyszła pora na wymianę oleju w skrzyni biegów, olej wymieniał chłopak który pracuje na co dzień w AUDI SIEŃKO Białystok, olej MOBIL ESSO LT 71141 polecany no forach jako idealny do tych skrzyni. Filtr nowy z ASO wraz z oringiem, korkiem spustowym, uszczelką pod misę i śrubkami do przykręcenia ponieważ stare były zmasakrowane. Przed wymianą skrzynia trochę przeciągała biegi na zimnym, po wymianie problem ustąpił, jednak pojawił się nowy, w momencie zmiany biegu słychać delikatny świst, jak by powietrze zasysane, albo coś o siebie ocierało. Słychać to na pierwszym, drugim i trzecim biegu (bynajmniej najwyraźniej, może i jest to też na innych jednak już samochód ma swoją prędkość i wszystko głośniej pracuje). Patrząc na obrotomierz, to dźwięk pokrywa się z obrotami silnika, w momencie przełączania biegu obroty idą trochę do góry, dźwięk nasila się i jak obroty spadają to dźwięk wycisza się. Szukałem info na necie, nic nie znalazłem, dzwoniłem do serwisu gdzie skrzynia była remontowana zimą,(kompletny remont w Pionkach Noga Łukasz) właściciel powiedział że trzeba podciąć kominek filtra oleju o jakieś 5 mm ponieważ jak jest za długi to olej źle przepływa i powoduje taki świst. Auto na podnośnik, wzięliśmy stary filtr i rzeczywiście, był podcięty. Ucięliśmy ile trzeba, skrzynia złożona, zalana zgodnie z procedurą i zonk, dalej to samo... Biegi na zimnym zmienia jak marzenie, jednak huk jest non stop. Obdzwoniłem kilka serwisów w kraju, wiadomo nikt przez telefon nie powie co trzeba zrobić. Misa nie jest podgięta, bynajmniej nie wygląda na taką. Mechanik z ASO nic nie pomoże, polityka firmy jest taka, że skrzyniami nie zajmują się (tylko wymiana oleju) dlatego choćby bardzo chciał to on nie pomoże - nie są szkoleni w tym kierunku.
Jutro podjadę do serwisu skrzyni automatycznych w Białymstoku aby posłuchali tego świstu (co prawda nie mam do nich zaufania, jednak serwis Audi i tak tam kieruje każdą skrzynię jaka przyjedzie do nich...) Jeżeli nic sensownego nie zaproponują to chyba najbliżej Warszawa pozostaje tam gdzie FOSS wymieniał olej.
Za wszystkie sugestie z góry dziękuję. |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-10-09, 22:49
|
|
|
Stawiałbym na hydrauliczny sterownik skrzyni biegów.
Mi objawiło się to jakieś 4000km po wymianie oleju w skrzyni, gdy silnik był nagrzany.
Sterownik został wyczyszczony i skręcony na nowo i jest ok.
Sprawa świeża - uporałem się z tym przedwczoraj. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-10-10, 06:45
|
|
|
Dzięki za sugestię, zaraz jadę do serwisu to zapytam ich o ten element |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-16, 12:15
|
|
|
Noi jak tam Seba z tą Twoją skrzynią?... zrobione?? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-10-16, 18:08
|
|
|
FOSS napisał/a: | Noi jak tam Seba z tą Twoją skrzynią?... zrobione?? |
Auto stoi, boję się jeździć, niby jest ok - zmienia biegi płynnie, nie szarpie - jednak nie chcę czegoś uszkodzić. Przez dwa najbliższe tygodnie mam urwanie głowy w pracy dlatego nic w tym czasie nie zrobię z autem. Nie chcę dawać jakimś partaczom. Nawiązałem kontakt z Midparts i w listopadzie odstawiam do nich auto. Złość ogarnia, ale cóż poradzić, dobrze że mam czym jeździć. Po wizycie w Midparts napiszę co dolegało. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-17, 00:02
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Auto stoi, boję się jeździć, niby jest ok - zmienia biegi płynnie, nie szarpie - jednak nie chcę czegoś uszkodzić. |
No trochę nie fajnie ale rzeczywiście jak masz taką możliwość to lepiej nie jeździć zbyt dużo :-?
sebos17 napisał/a: | Nawiązałem kontakt z Midparts i w listopadzie odstawiam do nich auto. |
W rozmowie z Mirkiem (szef) powołuj się na mnie - ostatnio gadałem z nim kilka ładnych razy więc powinien przychylniejszym okiem spojrzeć tak na zakres prac jak i na cenę końcową ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-10-17, 05:19
|
|
|
FOSS napisał/a: | W rozmowie z Mirkiem (szef) powołuj się na mnie - ostatnio gadałem z nim kilka ładnych razy więc powinien przychylniejszym okiem spojrzeć tak na zakres prac jak i na cenę końcową ;-) |
Skorzystam, dzięki ;-) |
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-10-02, 20:28 Świst usunięty :)
|
|
|
Witam. Miałem ten sam problem. Okazało się że mechanik założył mi nie oryginalny filtr, droższy zresztą od oryginału, który kosztuje 130zł w ZFie, a ten kosztował 180zł. Po porównaniu filtra z innym (od S6) okazało się że jest on o pół cm za długi i nie ma dwóch nacięć trójkątnych ułożonych na przeciw siebie na końcu komina. Filtr został podcięty, "trójkąciki" także bez problemu dało się wyciąć, no i po wyjechaniu z warsztatu słychać świst ale tylko silnika |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |
|
|