Autor |
Wiadomość |
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-07, 11:09 [S8 D2 98
] Nierówna praca na niskich obrotach i wypadanie
|
|
|
Audi S8 D2 PreFL AHC benzyna BEZ LPG
Od ponad roku problem nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (aż telepie całym wozem), notoryczne wypadanie zapłonów, z reguły na 8 (ósmym) cylindrze w określonych warunkach np. w trakcie postoju na światłach z wrzuconym Drive i wciśniętym pedałem hamulca. Co jakiś czas, wywala CAT i ESP (czyli awaria). Po podłączeniu do VAG - błąd stały przerwa zapłonu 8 cylinder i z reguły błąd czasowy przerwa zapłonu 8 cylinder.
Silnik po kapitalnym remoncie góry i dołu.
Kompresja na każdym cylindrze od 14,65 do 14,75. Czyli w normie.
Wymienione świece na nowe
Wymienione cewki na sprawne z innego wozu
Wymienione moduły zapłonów na sprawne z innego wozu.
Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-08-07, 12:07
|
|
|
Na P czy N to samo ? Niezaleznie czy zagrzany czy nie ? Niezaleznie czy zapieta klima ?
Pokaz ten blad z VAGa |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-07, 14:28
|
|
|
a lambdy ok ?
lewizny brak |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-07, 15:21
|
|
|
dice111 napisał/a: | Na P czy N to samo ? Niezaleznie czy zagrzany czy nie ? Niezaleznie czy zapieta klima ?
Pokaz ten blad z VAGa |
Tak, to samo.
pepi napisał/a: | a lambdy ok ?
lewizny brak |
Lambdy pamiętają fabrykę, nie wywala żadnych błędów. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-08-07, 15:48
|
|
|
Pisałeś w innym temacie, że szukasz wtrysku. Jak na szukanie usterki stylem "może to to", droga zabawa, więc przed tym może raczej pomierz go. Jego elektr uszkodzenie w każdym razie daje błąd na VAGu, z resztą pisałeś, że je zamieniałeś, więc to nie to.
Jak z przeplywka ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-07, 20:35
|
|
|
jaki jest przebieg auta |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-09, 10:20
|
|
|
Do sprawdzenia został chyba tylko komp i wiązka... |
|
|
|
|
klark
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: D2
Wiek: 51 Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-08-12, 12:07
|
|
|
Miałem bardzo podobne objawy. U mnie przyczyna okazały się nie tylko świece, ale cała cewka do wymiany.
Tak, trochę mnie to kosztowało, ale po wymainie tego wszystkiego auto chodzi jak młody bóg.
Tego typu usterki zwykle można zdiagnozować na podstawie odczytania błędów z komputera.
Jeżeli chodzi o świece, cewki, przewody zapłonowe, listwy - to tutaj
Mają całkiem duży wybór z tego zakresu. |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-15, 12:23
|
|
|
Po półtora rocznej usterce, jeżdżeniu po mechanikach i innych znafffcach udało się samemu odnaleźć problem.
Okazało się, że szarpanie skrzyni przy redukcji z 2 na 1, nierówna praca, wywalanie CAT, wypadanie zapłonów przy dużym obciążeniu i pierdyliard innych usterek to walnięty wtrysk benzyny.
Dzięki @młody91 udało się zakupić wtrysk "L" i wymienić. Teraz wszystko pracuje jak marzenie.
Przy okazji, czy ktoś z Was wie, czy takie wtryski można gdzieś "zregenerować" i czy jest to opłacalny proces? |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-08-15, 12:45
|
|
|
Zalezy co w nim padlo. Jak cewka to nic nie zrobisz, ale.. cewka wyrzucila by Ci blad wtrysku.
Ja kupilem nowy.
No i jednego nie rozumiem, napisales:
Cytat: | Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie. |
I co ? Dalej byl blad na 8 cyl ? Czy sie przeniosl wtedy na 1 ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-15, 17:35
|
|
|
pytanie retoryczne raczej >>> |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-15, 19:55
|
|
|
dice111 napisał/a: | Zalezy co w nim padlo. Jak cewka to nic nie zrobisz, ale.. cewka wyrzucila by Ci blad wtrysku.
Ja kupilem nowy.
No i jednego nie rozumiem, napisales:
Cytat: | Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie. |
I co ? Dalej byl blad na 8 cyl ? Czy sie przeniosl wtedy na 1 ? |
Tak błąd przeniósł się na 1 cylinder. Z racji tego, że przełożony został wyłącznie wtrysk, wyeliminowałem wszelkie inne podzespoły, jak cewki, świecie, przewody, etc. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-15, 20:01
|
|
|
Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie.
ręce opadają |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-08-15, 20:36
|
|
|
Hmm oring przy listwie na cyl 8? Jakimś cudem nieszczelność na kolektorze ssącym przy cyl 8? Zrób logi wypadań zapłonów i sprawdź czy na bank tylko cyl nr 8 |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-15, 22:33
|
|
|
Kolmax1992 napisał/a: | Hmm oring przy listwie na cyl 8? Jakimś cudem nieszczelność na kolektorze ssącym przy cyl 8? Zrób logi wypadań zapłonów i sprawdź czy na bank tylko cyl nr 8 |
Podkreślę problem został już rozwiązany.
Dalsze zapytanie odnosiło się wyłącznie do "czy da się/warto regenerować wtryski benzyny". |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|