Autor |
Wiadomość |
W12
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: Audi A6 C6
Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-11-14, 19:43 [D2 01 W12
] coś stuka jak dodaje się gazu stuka coraz szy
|
|
|
Witam mam do Was pytanie
Mój kolega ostatnio kupił Audi A8 W12 D2 w Niemczech z udokumentowanym przebiegiem 190tyś km rocznik 2001 piękna Czarna jasna skóra full opcja ale nie o to mi tu chodzi.
Przyjechał do mnie pooglądaliśmy maszynkę i ja odpalił ale podniosłem maskę a tu na wolnych obrotach coś stuka jak dodaje się gazu stuka coraz szybciej i pytam się go to już od dawna a on mi mówi że tak było jak już kupił i mówili mu że tak ma być,a jak go wyśmiałem i mówię ze ktoś tym autem po prostu bez oleju jeździł i przytarł szklanki i teraz nie mają ciśnienia i nie dobijają do końca. I co Wy o tym myślicie może ja się mylę ile by kosztowała naprawa a może już się ktoś z czymś takim spotkał ? proszę o wasze opinie |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-11-15, 12:59
|
|
|
Jeśli dźwięk dobiega z głowicy ewidentnie, no to faktycznie trzeba przejrzeć górę. Stukot stukotowi nie równy. Wałki, krzywki, łańcuch, tuleje zaworowe,? Twoja teoria jest prawdopodobna, co nie zmienia faktu, że trzeba tam zajrzeć, nie ma co gdybać...
Mi ostatnio zatarło silnik w pożyczonej Omedze 3.0 MV6 :evil: Silnik też zaczął stukać, aż staną. Na zimnym udało się go odpalić z wielkim oporem żeby coś zdiagnozować. Dźwięk był trudny do zlokalizowania, właściwie wydawało się że bardziej z góry silnika się wydobywa. Były nawet podejrzenia o urwany zawór. Winowajcą jednak okazały się panewki wału korbowego. Były już nadwyrężone. Jedna przesunęła się ze swojego miejsca i wbiła się w drugą, skrajną. W sumie nawet nie wiem jak to jest możliwe, musiałbym to zobaczyć na live. Stanęło wszystko... Nie opłacało się tego remontować. Wjechał inny silnik.
Jedno jest pewne, nie można lekceważyć takich dźwięków. Fajnie, że to W12 i z drugiej strony niefajnie, bo kapota z częściami i serwisem. Oby to była jakaś drobnostka.
Niech się wypowiedzą fachowcy od silników, bo ja to sobie tylko mogę poteoretyzować ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-11-16, 21:51
|
|
|
też wstępnie obstawiałbym małąiloość oleju lub ew. przytarte szklanki..
gorzej jak coś innego.. koszta niezłe |
_________________
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-11-17, 07:34
|
|
|
Możliwe, że właśnie z powodu tego dźwięku helmut sprzedał szybko drogie w naprawie auto... Aby to była drobnostka! |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2011-11-17, 13:10
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
.... Winowajcą jednak okazały się panewki wału korbowego. Były już nadwyrężone. Jedna przesunęła się ze swojego miejsca i wbiła się w drugą, skrajną. W sumie nawet nie wiem jak to jest możliwe, musiałbym to zobaczyć na live. Stanęło wszystko... |
Mi w omedze panewka na panewke naszła tak, że aż wał stanął na amen :mrgreen: i go naprawiłem i jeżdze na tym silniku po dziś :-)
A co do tematu nie ma co zwlekać tylko zrzucać góre, bo może jeszcze coś się odratuje- bo z życia wiem, że jak się nie zadba o 1 rzecz to auto się odwdzięcza i psuja przy okazji 3 inne :mrgreen: ale oby sprawa zamknęła się w ludzkich pieniądzach o ile przy 6.0 można o takich mówić :-| |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-17, 16:13
|
|
|
W żony samochodzie - Mercedes A-klasa też zaczęło stukać w silniku. Jak objeżdżałem okoliczne warsztaty każdy chciał robić do póki nie powiedziałem, że to A-klasa. Z A8 W12 będzie jeszcze gorzej aby znaleźć warsztat który podejmie się naprawy i przy okazji gorzej nie spier...., chociaż nie wiem czy tu nie lepiej do ASO (i tak wszystko do tego silnika trzeba zamawiać w ASO - tanio nie będzie, ale niech chociaż zdiagnozują co mu dolega) W żony aucie skończyło się wymianą silnika, oby w tym tak się nie skończyło bo o zdrowy silnik do W12 może być ciężko :-( |
|
|
|
|
|
|
|
W12
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: Audi A6 C6
Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-11-17, 17:58
|
|
|
dzięki za pomoc mi też sie wydaje że to szklanki
Ja mam akurat znajomego w AutoSpecjalu W Krakowie i powiedział mi ze naprawa od 5 tyś w górę jeżeli są to szklanki do roboty , i powiedział mi ze pracuje w Autospacjalu 10 lat i jeszcze na warsztacie takiego auta nie mieli z tym silnikiem i nawet nie słyszał że w ogóle gdzieś takie coś w Polsce robili
Auto z takim silnikiem to musi przejechać 500tyś km i ma być wszystko w porządku jeżeli się o nie dba
ale widocznie HELMUT o niego nie dbał i sprzedał za dobre pieniądze do biednego Polaka :evil: |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-17, 20:46
|
|
|
W12 napisał/a: | ...widocznie HELMUT o niego nie dbał i sprzedał za dobre pieniądze do biednego Polaka :evil: | I to niestety może być prawda :-? |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
sempu8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-11-25, 11:29
|
|
|
obstawial bym panewki na wale. sa gleboko i kiepsko slychac. moze z dolu bedzie lepiej slychac. |
|
|
|
|
dziq111
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 49 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 2011-12-02, 11:00
|
|
|
u mnie w w12 nie bylo juz panewek na dole polecam sciagnac mise i wymienic nawet jesli nie trzeba bo skonczy sie wymiana silnika/ |
_________________ zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pok...d2da7413be.html |
|
|
|
|
|
|
|
|