Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-03, 14:06 [D2 01 4.2PB/LPG
] klimatronik - Wieje ciepłem na nogi
|
|
|
Ktoś miał taki przypadek. ??
Podczas jazdy rzuca ciepłem na nogi, ale nie jednostajnie. Jak dostanie w palnik to więcej ciepła wypuści.
Na tył z tunelu generalnie leci ciepłe powietrze cały czas (cieplejsze niż nawiewów przy słupkach).
Ostatnio wymieniałem cewki na elektrozaworach. Oporność jest ich prawidłowa ok 18 Ω.
Obserowowałem ich pracę, i przy ustawieniu na low, one reagują, zamykają, ale ten zawór mogę spokojnie jeszcze wcisnać npo śrubokrętem. Tak samo było na starych, może ciut gorzej (oporność 20Ω) . Opór sprężyn na tych zaworach jest taki sam jak z zestawu na podmianę.
Co może być przyczyną ? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-06, 19:25
|
|
|
Lechu napisał/a: | Co może być przyczyną ? | Zapewne któryś z silniczków sterowania temperaturą a jest ich chyba ze 12 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-07, 11:51
|
|
|
Wykonałem test test/adaptację z grupy 001 , było słychać pracę silników. 0 błędów
W grupie 014 podejrzałem temperatury czujników po postoju 5 h
25° 25° 28° 29°
widzę, że te przy nogach mają większą temp.
[ Dodano: 2018-09-07, 20:47 ]
Potestowałem troszkę.
Napięcie jakie idzie na elektrozawory a dokładniej cewki to 13,1 - 13,4 V
Przy włączonej klimatyzacji temp z czujników na nogi to 7 i 8°, jak wcisnę gaz i obroty dojdą do 3,5 czy 4 tys to temp rosną, ale różnie
z lewej urośnie do 12 a po prawej do 18 . Jest z tym różnie, czasami temp po którejś stronie pójdzie do 28 ° i robi się parówa w aucie.
I z tunelu środkowego na tył leci cieplejsze praktycznie zawsze.
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-09-07, 22:18
|
|
|
A ciekawe w jakim stanie są gabkowe uszczeleczki na klapkach, może jest przerwa i nie domyka jak trzeba |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-08, 10:36
|
|
|
Co jeszcze zauważyłem, że mimo iż ustawie taka samą temp co jest na zewnątrz, przy wyłączonej klimie, to i tak w aucie jest cieplej i bardziej parno niż na zewnątrz. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-10, 19:07
|
|
|
Lechu napisał/a: | Wykonałem test test/adaptację z grupy 001 , było słychać pracę silników. 0 błędów | Niekoniecznie będą błędy jak któryś z silniczków jest uszkodzony, u mnie też nie było żadnego błędu podczas adaptacji, która przechodziła bez żadnego ale.
Czasem jednak było słychać, jak któryś z ów silniczków tak jakby pukał ...wymieniłem dwie hałasujące sztuki i było po problemie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-10, 19:38
|
|
|
Dzisiaj jeździłem bez klimy i wychodzi, że jest jednak inaczej, nie rzuca ciepłem Z tylnego tunelu leci tak samo chłodne jak z kratek bocznych . Ciężko to rozgryźć
danishow napisał/a: | Niekoniecznie będą błędy jak któryś z silniczków jest uszkodzony, u mnie też nie było żadnego błędu podczas adaptacji, która przechodziła bez żadnego ale.
Czasem jednak było słychać, jak któryś z ów silniczków tak jakby pukał ...wymieniłem dwie hałasujące sztuki i było po problemie. |
Tylko u mnie nic takiego nie słychać, można jakos każdy silniczek przetestować, będzie słychać czy pracuje czy nie ? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-10, 19:46
|
|
|
Lechu napisał/a: | można jakos każdy silniczek przetestować | Można na stole ale wydłubanie silniczków w celach testowych to nie lada wyzwanie, dwa ...no może cztery sztuki wyciągniesz w miarę łatwo ale reszta doprowadzi cię do szału |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-10, 19:59
|
|
|
Chodzi o te, które się ewentualnie nie zamykają, bo przy włączonej klimie mi puszcza cieplo, chociaż czy to może być wina którejś klapy ? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-10, 20:12
|
|
|
Lechu napisał/a: | chociaż czy to może być wina którejś klapy ? | A klapy czym są sterowane ...powietrzem? Może silniczki masz dobre a tylko jakieś cięgno pękło lub spadło |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-09-12, 21:11
|
|
|
Cytat: | chociaż czy to może być wina którejś klapy ?
|
trzeba zrobić test elementów VCDS-em jeśli pokaże się błąd to wymienić silniczek, jeśli błędu nie ma to spadło cięgno i klapa ni dzieła a silnik chodzi.
[ Dodano: 2018-09-12, 22:12 ]
Cytat: | można jakos każdy silniczek przetestować, będzie słychać czy pracuje czy nie ?
|
Tak, w vcds w teście elementów modułu klimatronika. |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|