Autor |
Wiadomość |
Rycho
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8
Wiek: 65 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2012-02-09, 10:22 [D2 02 2.5TDI
] Błąd 18152-Rozpoznanie przełącznika Tiptro
|
|
|
Przyjechałem do pracy rano bez problemów, cały dzień auto stało na 19 st. mrozie. Po pracy zapaliłem i po chwili zaświecił stan awaryjny skrzyni. Na VAG-u błąd 18152. Skasować można na pozycji D , ale na fisie podświetlany jest bieg 4 a nie D, pomimo że drążek jest w automacie. Po przełączeniu na inny rodzaj S,N,R,P błąd wyskakuje ponownie. Na kanale 11 (VAG)wyświetlane są wszystkie pozycje P,R,N,D,S jak i manualna zmiana z lewarka i kierownicy. Wyczyściłem wtyczkę przy skrzyni, pod osłoną było trochę oleju, ale nic to nie pomogło. Jeśli ktoś miał podobny przypadek to proszę o podpowiedź. |
_________________ Rycho |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-09, 13:25
|
|
|
aso i akcja serwisowa? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-02-09, 14:15
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | aso i akcja serwisowa? |
Akcja serwisowa nie dotyczy takiego problemu. U mnie był kiedyś podobny problem, tylko błąd pojawiał sie inny i skończyło się wymianą pozycjonera przy skrzyni. |
|
|
|
|
AndreasA8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ciechanow Geislingen
|
Wysłany: 2012-02-09, 20:11
|
|
|
Koledzy ja mam podobny problem tez auto stalo na mrozie i teraz po przelaczeniu na D a´sa podswietlone
wszystkie biegi na czerwono ,przy ruszaniu jakby sie sprzeglo slizgalo i do tego szarpie jak ruszam na D i na wstecznym! Czy ten pozycjoner ma cos z tym wspolnego? Prosze o pomoc. Z gory dziekuje. |
_________________ Andrzej
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-02-09, 21:36
|
|
|
AndreasA8 u Ciebie wydaje się, że może być inny problem. Podstawa teraz podłączyć VAG i odczytać błedy. Na podstawie błędów będzie można coś powiedzieć więcej |
|
|
|
|
Pawel13
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 21 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2012-02-11, 13:23
|
|
|
a czy występuje to gdy silnik jest ciepły? |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
|
|
|
salata78
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2012-02-11, 18:36
|
|
|
kolego ja też tak ostatnio miałem tylko na 28 stopniowym mrozie zgasiłem auto i włączyłem je ponownie i pomogło podejżewam że olej zrobił się strasznie gęsty i dopiero jak go rozrzedziło było ok. |
_________________
|
|
|
|
|
Rycho
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8
Wiek: 65 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2012-02-20, 19:04
|
|
|
Silnik ciepły lub zimny nie ma różnicy. Chyba trzeba będzie jechać do warsztatu.
[ Dodano: 2012-03-10, 13:01 ]
Długo to trochę trwało, ale naprawione. Musiałem wymienić sterownik. Padł układ scalony.
Zamykam temat. |
_________________ Rycho |
|
|
|
|
|
|
|
opar321
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: opar
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: mezczyzna
|
Wysłany: 2015-02-12, 04:44
|
|
|
Panowie mam problem. pojawia sie blad tiptronica 18152 zwarcie do masy. zmiana lewarka nic nie dala pomocy |
|
|
|
|
opar321
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: opar
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: mezczyzna
|
Wysłany: 2015-02-13, 08:30
|
|
|
Widac ze nikt nie potrafi podpowiedziec |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-14, 13:26
|
|
|
a na jakiej podstawie ma Ci ktos pomoc? Twoj opis problemu jest mizerny. Kazdy na tym forum chce pomoc, ale nikt nie bedzie sie domyslal. schematy, miernik w lape, vag podlacz i napisz, to cos sie wymysli. najlepiej miec postawe roszczeniowa. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
opar321
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: opar
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: mezczyzna
|
Wysłany: 2015-02-14, 14:27
|
|
|
Skąd schematy? I jakie? Po podłączeniu wychodzi błąd 18152 błąd filtrowania i nie wiem od czego i jak zacząć? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-14, 15:26
|
|
|
Masz trzy możliwości. Sterownik skrzyni kable lub selektor. Ktores z tych rzeczy masz zepsute. Jak nie umiesz używać miernika i schematów jedz i daj zarobić komuś, kto się na tym zna. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
opar321
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: opar
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: mezczyzna
|
Wysłany: 2015-02-14, 19:37
|
|
|
Cala dzwignia zostala zmieniona i bylo to samo. A gdzie znajduje sie sterownik od skrzyni? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-14, 19:43
|
|
|
W puszce tam gdzie ecu silnika. |
|
|
|
|
|