Autor |
Wiadomość |
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-01-13, 16:47 [D2 ALL
] Zawieszenie pneumatyczne KW
|
|
|
Witam, jest do sprzedanie takie zawieszenie jak na zdjęciach. Według sprzedającego jest to dedykowany zawias pneumatyczny z gwintem do D2. Sprawdziłem faktycznie KW robi takie zawieszenia i nazywa się to HLS, aczkolwiek nie znalazłem w ofercie do D2. Zastanawiam się jak to uruchomić? Jak myślicie kompresor od D3 da rade? bez butli oczywiście. Chyba że D3 ma po drodze jakieś zbiorniczki. Jak myślicie może to zawieszenie być bardziej miękkie w stosunku do do ori S8?
|
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5137 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-13, 18:42
|
|
|
A nie zamiennik OE nivo ? Nivo było tylko w tyle w D2. Przód miał standardowy zawias. Układ korzystał ze zbiorniczka i płynu układu wspomagania. Chcesz się bawić rób na ori gratach. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-01-13, 19:49
|
|
|
zasada tego zawieszenia jest taka, że jeździsz na srogiej glebie i jak potrzebujesz to przyciskiem podnosisz na chwile auto o około 4/5cm np przed progiem zwalniającym. wtedy nie potrzeba zbiornika, ale potrzebny jest mocny kompresor, który szybko napełni te "tłoki".
jest też odwrotna wersja gdzie jeździsz sobie normalnie i na postoju sobie opuszczasz np na zlocie, ale to nie ta opcja, która jest na sprzedaż |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-01-13, 21:42
|
|
|
Nie. Zobacz na tylne amortyzatory. Jak będziesz miał podniesiony to co ze sprężyną? To powinno być zamontowane na sprężynie i ją podnosić lub opuszczać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-01-13, 22:21
|
|
|
Masz rację. Doczytałem na stronie KW, że to zawieszenie służy do podnoszenia, żeby przejechać przez przeszkody. Także to zawieszenie odpada, zależy mi na poprawie komfortu i regulacji wysokości a nie mega glebie. Tak się składa że będę miał jutro na kanale D3 to się trochę przyglądne tej pneumatyce, ,może podejdzie do D2 |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-14, 20:39
|
|
|
j3drek, zdradzisz ile taki używany zestaw kosztuje? Ciekawi mnie to. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-14, 20:58
|
|
|
Tak teraz looknąłem na stronę producenta i nie widzę takiego zestawu do D2 więc jest to samoróbka lub ktoś się pomylił w opisie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-01-14, 21:47
|
|
|
Być może samoróbka, na żywo tego nie widziałem. Tak na FB cenił 2200, wytargowałem na 1800. Tak czy inaczej odpuszczam to zawieszenie. Nie ratuje mnie to jak faktycznie służy to tylko do podnoszenia przed progami itp. Cały czas się zastanawiam jak ten tył niby miał by się podnosić jak ten tłok jest na amorku |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-01-15, 10:09
|
|
|
Na 100% jest to samoróbka , co najwyzej można by było to kupić dla samego gwintu KW V1 - jeśli oczywiscie po numerach będzie pasować do D2 |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5137 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-15, 11:37
|
|
|
j3drek napisał/a: | A na co mi obniżać sam tył? |
Nie obniżać a podnosić.
j3drek napisał/a: | Cały czas się zastanawiam jak ten tył niby miał by się podnosić jak ten tłok jest na amorku |
Fabryczne nivo w D2 działało na tej zasadzie, że podnosiło tył by był równo jak obciążałeś tylną kanapę i bagażnik.
Myślałem po prostu, że ktoś robił zamiennik tego, ale jak widać widocznie ten w/w działa na innej zasadzie opisanej powyżej przez kolegów. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2017-01-15, 13:46
|
|
|
j3drek, to podnoszenie zadku dziala pewno na zasadzie pompowanego odboju, i da sie tak dzwignac auto... tyle ze nie mozna tak jezdzic Ogolnie taki zawias ma swoje zalety w porownaniu do samegoi Aira... Bo na najnizszej pozycji auto jest twarde jak na gwint przystalo, jak podpompujesz i podniesiesz to minimalnie zmieknie... Ale nie spuscisz go na sama podloge jak bedziesz chcial... To za to mozesz zrobic dzieki typowemu Airowi, tyle ze tutaj jest taka charakterystyka ze im auto wyzej tym jest twardsze, ale to juz wynika z czystej fizyki pompowania poduch...-> im chcesz wyzej tym wieksze cisnienie w poduchach Zatem no nie jest to takie glupie... Ale wszystko zalezy od tego kto i co lubi
No i nie nalezy liczyc na to za jakikolwiek gwint bedzie bardziej komfortowy niz ori zawias |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-01-15, 21:11
|
|
|
Głównie zależało mi na poprawie komfortu dzięki tym poduchą, ale jeśli nie można na tym jezdzic to się mija z celem. Było by jak na normalnym gwincie, ale tego nie zrobię bo auto będzie jak taczka. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
|