Autor |
Wiadomość |
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-12, 17:56 [D2 02 3.3TDI
] Sprzęgło mostkujące
|
|
|
witam kolegów od niedawna mam mały problem z autem a mianowicie po wymianie czujnika temperatury wody (założony oryginał) w trakcie jazdy mam takie odczucie jakby auto ślizgało się na sprzęgle :-x biegi zmienia normalnie załącza na postoju normalnie ale w trakcie jazdy odczuwam jakby delikatny poślizg dodaje gazu obroty się podnoszą a auto przyśpiesza dopiero po chwili i wtedy idzie normalnie. natomiast w trakcie jazdy i puszczania nogi z gazu obroty spadają ale ja mam nadal uczucie jakby auto dalej jechało nie czuć hamowania skrzynią dopiero po dłuższej chwili zaczyna hamować . po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd sprzęgło mostkujące błąd sporadyczny :-( :-( po skasowaniu błędu nic się nie zmieniło .nadal chodzi tak samo. może któryś z kolegów miał podobne objawy w swoim aucie .oczywiście przed wymianą tego czujnika nie było tych objawów ale też mogło sie tak złożyć że obie awarie zbiegły się w czasie piszę ten post w skrzyni ale być może nie tu tkwi problem ale ze względu na to że innych błędów komputer nie pokazuje piszę go tutaj. z góry dziękuję za odpowiedzi |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-08-12, 21:10
|
|
|
kolego masz problem z lock up-em, krotko mowiac zle zapina i prawdopodobnie juz siada. Czujnik temp nie ma nic do tego, posprawdzaj jeszcze bledy w silniku, skrzynie potrafia wariowac tez przez bledy silnika ale wydaje mi sie ze w twoim przypadku to nie to. Z vagowac skrzynie pozadnie, sprawdzic stan oleju i to tyle na ta chwile. |
|
|
|
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-13, 15:49
|
|
|
witam kolegów ponownie byłem dzisiaj u speca od skrzyń gość się przejechał i niestety usterka dokładnie taka jak pisze paulo79 kwestia tylko czy wina leży po stronie sprzęgła czy sterownika bez rozebrania skrzyni się nie obejdzie :-x :-x gość mówi że jeżeli w misce znajdą się opiłki metalu to 100% sprzęgło a jeżeli nie to sterownik ale głowy nie daje musi najpierw rozebrać nawet gdyby okazało się że sam sterownik to i tak jak znam życie koszty nie będą niskie zaczynam się mocno zastanawiać nad sprzedażą mojej lali bo zaczyna mnie wkurzać pomimo że dbam o nią bardziej niż o żonę :mrgreen: :mrgreen: i robionych niedużych przebiegów to co rusz coś wychodzi |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-08-13, 16:44
|
|
|
dobry elektromechanik potrafi sprawdzic sterownik, jednak wydaje mi sie ze to nie jego wina, zawsze mozna podmienic na chwile jesli masz kogos z takim samym wozem (tylko nr sterownika musi byc ten sam), a czy to na 100% wina sprzegla to tez nie powiedziane bo moze byc to wina zuzytego oleju lub jego niski stan (skrzynia zawsze daje jakies poczatkowe objawy z tego powodu i szybko reagujac mozna to zrobic stosunkowo nie wielkim kosztem). Pamietaj ze najpierw zaczyna sie od najtanszych sposobow i nie ma co sie bac, to tylko skrzynia wiec uwazam ze powinienes zaczac od sprawdzenia stanu oleju i jego jakosci. Jesli beda opilki w misce to dobrze nie jest, jednakze zwazajac na to ze jest to skrzynia w ktorej wystepuja tarcia,przeciazenia itd to obecnosc niewielkiej ilosci opilkow jest rzecza normalna. Mozesz zaryzykowac wymiana oleju a jesli to nie pomoze to skrzynie na stol i porobic co trzeba. Niestety uzytkujac takie auto trzeba liczyc sie z kosztami bo to a8 ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-13, 18:29
|
|
|
to mnie kolego zaskoczyłeś muszę się zastanowić nad tą wymianą oleju tyle że niestety nie jestem mechanikiem więc nie będe tam gmerał :mrgreen: bo mogę tylko popsuć ale jeżeli chodzi o sprawdzenie poziomu i koloru oleju to to akurat mogę sprawdzić :mrgreen: .a może podpowiesz kolego paulo79 jak sprawdzić te opiłki bez ściągania miski i która śruba jest od sprawdzania poziomu.właściwie przy wymianie będzie widać co i jak a może się orientujesz jaki jest koszt takiego sterownika. piszę na pw do kolegi jaro bo jest z okolic poznania i miał taki sam problem jak u mnie i czekam na odpowiedż jak to się skończyło u niego :mrgreen: :mrgreen: może mi podpowie gdzie wymienić olej w okolicach poznania bo nie uśmiecha mi się wydać w serwisie kasy a okaże się że jednak nic nie pomogło najbardziej mnie zastanawia że skrzynia nadal chodzi pięknie bez szarpnięc i zgrzytów mimo że nie widzę żadnych wycieków oleju pod spodem i innych niedomagań skrzyni tylko ten poślizg dałem auto koledze który jeżdzi automatem już kilka lat i gdyby nie to że mu powiedziałem o tym ślizganiu to nawet by nie zauważył :mrgreen: no nic w przyszłym tygodniu wezmę się za sprawdzenie i wymianę tego oleju i napiszę jak sprawa się rozwinęła |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-13, 23:53
|
|
|
Połączenie stale tzw lock-up zalacza sie jak dobrze pamietam na 4 i 5 biegu gdy jedziemy constans. Generalnie widac to po obrotomierzu, jesli jadac dodasz delikatnie gazu i obroty wzrosna to lock-up nie jest zalaczony. Jesli po dodaniu gazu obroty zaczna wzrastac proporcjonalnie do przyrostu predkosci to lock-up jest zalaczony. Ten rodzaj sprzegla nie jest w stanie przenosic zbyt duzego momentu obrotowego i dlatego zalacza sie na wysokich biegach w celu oszczedzenia paliwa. Proponuje wskoczyc na kawalek autostrady i sprawdzic.
Z drugiej strony jesli konwerter ma wiecej niz 200kkm to i tak nadaje sie do regeneracji - wtedy przy okazji zobaczy sie sprzeglo. Bardzo mozliwe ze okladzina juz sie wytarla - to jest waski pasek cierny. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-14, 19:45
|
|
|
właśnie dokładnie mam takie objawy jak piszesz kolego tyle że do tego dochodzi jeszcze objaw że jak puszczam nogę z gazu to mam odczucie że auto pomimo spadających obrotów nie zwalnia jest to sporadyczne ale trochę męczące :-x . do tej regeneracji konwertera musi być rozebrana skrzynia czy można to zrobić inaczej :-/ jak już pisałem wcześniej w przyszłym tygodniu podjadę zobaczyć ten olej i sterownik a co dalej to napiszę póżniej :-x |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-15, 20:23
|
|
|
Do regeneracji konwertera potrzeba jedynie rozłaczyc skrzynie od silnika i wyjac konwerter. Przy okazji wypadnie wymiana oleju i filtra. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-15, 20:46
|
|
|
witam ponownie kolegów jako że cała ta sytuacja ze skrzynią nie daje mi spać więc pojechałem dzisiaj do znajomego na kanał sprawdzić ten olej odkręciłem tę śrubę do wlewania i trochę oleju zleciało tak że raczej ubytku nie ma tylko nie wiem czy to dobrze czy żle :-D a do tego olej który wyleciał był przezroczysty ale taki jakby ciemno szary na pewno nie miał barwy jak nowy więc pewnie już coś się w skrzyni dzieje mam jeszcze jedno pytanie teoretycznie jak długo mogę tak jeżdzić bo biegi chodzą na razie normalnie a skrzynia nie jest w trybie awaryjnym.wiem że samo to się nie naprawi a może tylko pogorszyć niestety ale potrzebuję auto jeszcze przez kilka dni a potem pewnie remont kapitalny :-( |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-08-16, 08:48
|
|
|
kolego ile pojezdzi tego nikt nie wie, moze pol roku moze tydzien trudno stwierdzic. Jedno jest ,pewne, im dluzej jezdzisz tym masz wieksze szanse na to aby rozpieprzyc w skrzyni kolejne elementy. Pamietaj ze kiedys moze nastapic taki pozlizg i uderzenie podczas zmiany biegu ze dalej juz nigdzie nie pojedziesz. Przy remontach tipow zawsze dochodzi cos jeszcze i z doswiadczenia wiem ze fachowcy nie wymieniaja tylko danej rzeczy a dochodza jeszcze tarczki i inne pierdoly bo wtedy daja gwarancje na wszystko. |
|
|
|
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-17, 23:31
|
|
|
jestem tego świadomy kolego niestety tylko cały czas mnie zastanawia sytuacja dlaczego jeżeli jest to sprzęgło to dlaczego skrzynia zmienia biegi tak płynnie |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-18, 08:46
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Z drugiej strony jesli konwerter ma wiecej niz 200kkm to i tak nadaje sie do regeneracji |
na czym polega regeneracja konwertera? :?: , dlaczego żywotność tylko 200kkm :-/ :?: |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-18, 15:00
|
|
|
Z tego co wiem to konwerter sie zasyfia z racji dzialania sil odsrodkowych, ale to mniejszy problem. Najbardziej w kosc dostaje sprzeglo lock-up, jego powierzchnia cierna to ten wąski okrąg po lewej stronie obrazka. Nie dosc ze to sie wyciera to dodatkowo sa tam sprezynki tlumiace drgania skretne (jak w zwyklej tarczy) i one tez koncza swoj zywot. Wtedy na wysokich biegach i niskich predkosciach obrotowych silnika czuc drgania podczas dodawania gazu. Dlaczego to sie dzieje w okolicy 200kkm to nie wiem - tak zeznaja wszystkie znane mi serwisy skrzyn. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-08-26, 23:07
|
|
|
witam kolegów właśnie jestem po naprawie mojej skrzyni okazało się że poszło sprzęgło całe szczęście w nieszczęściu że tylko to no i przy okazji wymiana oleju dynamiczna koszt oczywiście przyprawił mnie o ból głowy ale dowiedziałem się przy okazji że najsłabszym punktem tych skrzyń jest kosz sprzęgłowy który potrafi się rozlecieć :shock: przynajmniej u niego większość tych skrzyń była naprawiana właśnie z tego powodu temat zamykam i dziękuję wszystkim za zainteresowanie |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
|
|
|
|