|
Autor |
Wiadomość |
Spitzer
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: DDZ
|
Wysłany: 2017-06-05, 17:54 [D2 02 3.3TDI
] Swap na 2.5 Tdi BAU lub BCZ
|
|
|
Witam forumowiczów
Mam kilka pytań odnośnie wymienionego w tagu modelu a dokładnie historia jest taka że kolega zakupił kiedyś owe 3.3 Tdi i lał.... olej opałowy jak się wszyscy domyślacie padły pompki[3 lub 4 już nie pamiętam] i jak się równiez później okazało jedna turbina[pewnie walił w człona równiez z wymianami oleju], teraz chce się on tego auta pozbyć i naszła mnie myśl aby je kupić i teraz moje pytanie do znawców tematu jak pasowałby tam silnik 2.5 TDI o symbolu BAU lub BCZ z a6? chciałbym nie stracić quattro i zmienić tipa na manual ewentualnie w grę wchodzi kupno A8 z padniętym już 2.5TDI[z manualem oczywiscie] bo od dawna ten model chodzi za mną i chciałbym go nabyć i cieszyć się nim dłuższy okres czasu. Dajcie znać jak się na to zapatrujecie i mniej wiecej jakie nakłady pracy trzeba w to włożyć
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-06-08, 11:26
|
|
|
Zmiana V8 3.3 TDI na V6 2.5 TDI to zmiana (moim zdaniem) niezbyt trwałego silnika na silnik też o niezbyt dobrych parametrach jeżeli chodzi o niezawodność.
BAU o mocy 180 KM wprawdzie ma już część wad, które trapiły wersję 150 KM (AFB, AKN), usuniętych.
Jeżeli nadal planujesz taki swap, to być może zasadnym byłoby kupno silnika razem z manualną skrzynią biegów. W moim aucie mam właśnie wymienioną skrzynię biegów z oryginalnej CYB na DQS z VW Passata 2.5 TDI.
Sam zastanawiam się nad ewentualnym swapem 2.5 TDI R5 AEL do A8 - połączenie legendarnej trwałości i niezawodności z akceptowalnym zużyciem paliwa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-08, 16:10
|
|
|
Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego...
Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię.
Może i dziwnie to wygląda jak katafiej pod maską w limuzynie, ale przynajmniej nie zastanawiasz się, kiedy i gdzie Cię bida zastanie, a i pod dystrybutorem przykozaczysz, tankując mniej, bo i spalisz mniej. |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-06-08, 21:28
|
|
|
Piotr_Bocian napisał/a: | Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię |
A nie jest profanacją wydawać grube tysiące na coś co nie wiadomo kiedy się powtórnie zepsuje (raczej prędzej niż później - V6 TDI)? 1.9 TDI to dość odporne i wytrzymałe jednostki napędowe, a w razie czego to tzw. słupków do wyboru na portalach ogłoszeniowych - nawet po zamęczeniu 1.9, wymiana na inny będzie tańsza niż remont 2.5 lub 3.3 TDI.
ARL 150 KM to dobra jednostka, ale znacznie łatwiej będzie znaleźć TDI o mocy 130/131 KM (AWX, AVF, ASZ, BLT).
Piotr_Bocian napisał/a: | tankując mniej, bo i spalisz mniej |
Czyli spalanie na poziomie Audi A6 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Spitzer
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: DDZ
|
Wysłany: 2017-06-09, 00:54
|
|
|
Też nad tym myślałem tz nad 1.9 tdi arl ale swap jest wtedy chyba bardziej skomplikowany, ale rozważam też taka opcje. Tak wgl w jednym warsztacie "specjalizującym się w a8d2" krzykneli 4tys za ten swap w sensie za robote z 3.3 na 1.9 |
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-09, 07:46
|
|
|
To powiem Ci lepiej wydać więcej, bo potem i tak Ci się to zwróci |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-06-09, 10:05
|
|
|
Spitzer napisał/a: | krzykneli 4tys za ten swap w sensie za robote z 3.3 na 1.9 |
Bo to nie tylko wyjęcie i włożenie drugiego silnika... Ale 4000 zł to moim zdaniem też dużo chcą.
Trzeba będzie dopasować i dokonać przeróbek w układzie dolotowym, chłodzenia, zasilania, wydechowym, podłączenie sygnałów do/z komputera, inne podłączenie klimatyzacji (inna sprężarka klimatyzacji), mocowanie poduszek silnika (podniesienie wyżej).
Ewentualnie w grę będzie wchodzić wymiana skrzyni biegów z automatycznej na manualną.
[ Dodano: 2017-06-09, 11:27 ]
Piotr_Bocian napisał/a: | Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego... |
Na szybkiego - 2.3 R5 NG w A8 D2 - da się
http://w823.wrzuta.pl/obr...8b/a8_d2_2.3_ng
A tu kolega z AKP podaje, że przejeździł ok 600.000 km na NG - do wymiany w A8
http://www.audiklub.org/f...p?f=25&t=133103 |
_________________
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-10, 07:42
|
|
|
R5 TDI jest trochę "dłuższe" ale jak napisałem wyżej, dla chcącego nic trudnego, nie napisałem, że się nie da.
VAGowner napisał/a: | Trzeba będzie dopasować i dokonać przeróbek w układzie dolotowym, chłodzenia, zasilania, wydechowym, podłączenie sygnałów do/z komputera, inne podłączenie klimatyzacji (inna sprężarka klimatyzacji), mocowanie poduszek silnika (podniesienie wyżej). |
Kolego, jak już ktoś ogarnięty będzie robić swap dla naszego kolegi, to nie sądze, że po zmianie np. silnika zostawi mu wiązkę z kompem od starego silnika, ani nie będzie bawić się w lutowania, tylko wrzuci gotowca od silnika wraz z kompem, itp. Najgorzej właśnie jest z mechanicznym upasowaniem silnika (jeżeli rozmawiamy o 1,9, bo takowe seryjnie nie występowały w naszych autach), ale jako, że już takie swapy zostały w PL zrobione nie raz, to kwestia $$$ |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-06-10, 22:03
|
|
|
Piotr_Bocian napisał/a: | R5 TDI jest trochę "dłuższe" ale jak napisałem wyżej, dla chcącego nic trudnego, nie napisałem, że się nie da |
R5 jest dłuższe od 4 lub V6, ale moim zdaniem będzie długością zbliżone do V8 montowanych w A8 D2. Być może problematyczne będzie upakowanie agregatów przed wzmocnieniem / pasem przednim. Trzeba by dokonać "na żywo" pomiarów i przekonać się.
Swego czasu widziałem i na tym forum post kolegi z podpisem w stylu: 2.3 / NG w A8 D2 - jedyna taka w Polsce ... |
_________________
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-12, 19:42
|
|
|
To już lepiej 2,2T jak te 2,3. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-06-13, 18:54
|
|
|
2.3 z LPG ładował ktoś z AKP. Wg mnie zamiast 2.2 T lepiej iść w 2.7 bT |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-06-13, 20:08
|
|
|
dice111 napisał/a: | 2.3 z LPG ładował ktoś z AKP |
wordeck
dice111 napisał/a: | Wg mnie zamiast 2.2 T lepiej iść w 2.7 bT |
2.7 biT w porównaniu do 2.3 NG lub 1.9 TDI to już kosmos jeżeli chodzi o obsługę i ceny części
A legendarny AAN z eSek potrafi wytrzymać bardzo dużo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Spitzer
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: DDZ
|
Wysłany: 2017-07-03, 13:24
|
|
|
szukałem informacji dalej bo w tym wątku nie dowiedziałem się zbyt wiele ale trafiłem na taki oto artykuł http://.pl/silniki...-typow-t43.html i tutaj moje pytanie, czy silnik 2.5 tdi v6 da rade przełożyć na zasadzie 1 do 1 w sensie czy wszystko będzie pasować jeśli będe chciał przełożyć BAU lub BCZ do A8 ktore wcześniej miało inny 2.5 tdi? jak mają się mocowanie silnika i inne elementy ? ewentualnie jak dużo trzeba przerobić żeby taki silnik wsadzić do A8 która miała wcześniej 3.3 Tdi ? |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-07-03, 21:28
|
|
|
Do tego 2.5 TDI V6 chcesz skrzynię biegów manualną czy problematyczny automat?
Jeżeli zależy Tobie na quattro to proponuję poszukać VW Passata 4 motion z tym silnikiem i przełożyć do A8 (razem ze sprzęgłem i skrzynią biegów), ewentualnie poszukać dawcy mocowań z A8 D2 2.5 TDI ale jeżeli o manual to trzeba raczej szukać z wersji przed liftingiem (quattro w poliftowej wersji z manualem to rzadki "biały kruk"). Mogę podesłać adres szrotu, na którym obecnie stoi A8 D2 z V6 TDI w manualu na części |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-07-04, 18:08
|
|
|
Spitzer napisał/a: | szukałem informacji dalej bo w tym wątku nie dowiedziałem się zbyt wiele ale trafiłem na taki oto artykuł http://Dostęp zabroniony.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html i tutaj moje pytanie, czy silnik 2.5 tdi v6 da rade przełożyć na zasadzie 1 do 1 w sensie czy wszystko będzie pasować jeśli będe chciał przełożyć BAU lub BCZ do A8 ktore wcześniej miało inny 2.5 tdi? jak mają się mocowanie silnika i inne elementy ? ewentualnie jak dużo trzeba przerobić żeby taki silnik wsadzić do A8 która miała wcześniej 3.3 Tdi ? |
Silnik przełożyć z 2,5 do 2,5 nie problem - ale obstawiam inną wiązkę elektryczną. Przy zmianie z 3,3 dochodzi jeszcze więcej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|