Autor |
Wiadomość |
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-04-06, 19:10 [D2 02 4.2PB/LPG
] Błąd 16805 i check silnika
|
|
|
Witam po zakupie auta zapalił mi się check silnika po jakiś 20 minutach
i wywala błąd
16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
dodam ,że auto delikatnie drga. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-04-06, 20:10
|
|
|
Katalizator wstępny do wymiany albo wstaw dystanse pod sondy z drugiego rzędu. |
|
|
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-04-06, 20:25
|
|
|
nie rozumiem co do mnie mówisz;p Jakoś prościej możesz to wytłumaczyć z tymi dystansami? |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-06, 20:33
|
|
|
Chodzi o odsunięcie sondy od strumienia spalin taką tuleja dystansową. Ew wymień katy na nowe, u siebie będziesz już miał 4 (2wst. i 2 końcowe).. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-04-07, 09:34
|
|
|
wymiana to jednak spory wydatek;> spróbuje z tuleją póki co. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-04-13, 16:44
|
|
|
Witam, nie proponuję zakładać tzw "emulatorów" sond. Efekt finalny jest taki, że tylko i wyłącznie komputer ma przekłamaną informację, w niczym to nie poprawia stanu katalizatora. Owszem kontrolka zgaśnie, równie dobrze możesz zakleić taśmą lub wyjąć. Za jakiś czas, po prostu auto odmówi posłuszeństwa, a jak życie uczy stanie się to w najmniej oczekiwanym momencie . U mnie stało się to jak miałem do zrobienia około 600 km na trasie. Koszmar , samochód jechał do 80 km/h i to było wszystko - zapchany katalizator skutecznie zablokował wszystko , nawet biegi się nie chciały zmieniać.
Koszt wymiany na nowe katalizatory górne, to 850 zł ( za dwie sztuki , czyli jedna strona).
Jak dla mnie cena do przyjęcia.
Pozdrawiam Krzysiek |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-13, 18:10
|
|
|
bez urazu ale kolego tak się robi jak kata nie ma
i masz wstawiony tłumik przelotowy
to raz a dwa
jak masz podtlenek lpg tak ustawiony to nie dziw się że kat ci się spalił
i nowy też pewnie padnie |
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-04-13, 18:18
|
|
|
a właśnie, że nie padnie. Sam tak jeżdżę, tzn na LPG i na benzynie. Problem z wypalaniem się katalizatorów przy gazie został dość dawno rozwiązany. Stosuje się katalizatory nowej generacji, do ich produkcji stosuje się inne komponenty, dzięki czemu wręcz zaleca się je do instalacji LPG. Z LPG problem polegał na tym, że gaz jest suchszy i przez to ma wyższą temperaturę spalania. Katalizatory starego typu pracowały i wytrzymywały około 800-900 stopni. Nowe bez niczego wytrzymują 1350 stopni, przez co nie ulegają wypalaniu. Ja na swoich katalizatorach jeżdżę już trzeci rok i nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-13, 18:32
|
|
|
a kto ci takich głupot nagadał ?
mowa o lpg
bo katy to inna sprawa |
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-04-13, 19:07
|
|
|
dlaczego uważasz, że to głupoty ? W takim razie z jakiej przyczyny do katalizatorów ceramicznych starej generacji nikt nie odważył się dać gwarancji przy LPG ? Dla zasady nie dawano gwarancji.
Jeżeli uważasz, że to głupoty to uzasadnij swoją opinię |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-13, 19:19
|
|
|
bo prawidłowo ustawione lpg daje temperaturę może 50 -100 więcej dlatego
nie więcej
a jak w aucie jest jeden reduktor
spadki wielkie wtryski byle jakie to się śmiga na powietrzu wtedy to i zawory płyną
a nie tylko katy !
Co do tych katów co ty masz to są tylko dopalacze |
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-04-13, 19:20
|
|
|
kkkrzysiu7 napisał/a: | Witam, nie proponuję zakładać tzw "emulatorów" sond. Efekt finalny jest taki, że tylko i wyłącznie komputer ma przekłamaną informację, w niczym to nie poprawia stanu katalizatora. Owszem kontrolka zgaśnie, równie dobrze możesz zakleić taśmą lub wyjąć. Za jakiś czas, po prostu auto odmówi posłuszeństwa, a jak życie uczy stanie się to w najmniej oczekiwanym momencie . U mnie stało się to jak miałem do zrobienia około 600 km na trasie. Koszmar , samochód jechał do 80 km/h i to było wszystko - zapchany katalizator skutecznie zablokował wszystko , nawet biegi się nie chciały zmieniać.
Koszt wymiany na nowe katalizatory górne, to 850 zł ( za dwie sztuki , czyli jedna strona).
Jak dla mnie cena do przyjęcia.
Pozdrawiam Krzysiek |
To 1700 zł za 2 sztuki katalizatorów wstępnych z wymianą w A8 4.2? |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-04-13, 19:27
|
|
|
kwota 1700 zł jest za 4 sztuki czyli strona lewa i prawa. Jedna strona, to dwa katalizatory, są one niejako zespolone. Jeden przechodzi w drugi . Kiedyś nawet zamieściłem zdjęcie. Jak jesteś zainteresowany, to mogę je odszukać. Cena 850 zł dotyczy jeden strony. I tak jak piszesz komplet na obie strony wychodzi 1700 zł. Cena obejmuje katalizatory z wstawieniem .
We własnym zakresie należy je zdemontować z samochodu i po wstawieniu nowych zamontować z powrotem. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-13, 19:28
|
|
|
Do AUW trzeba 4 katy Sam u kolegi kkkrzysiu7 mam wymieniać jak tylko ogarnę finanse i zamknie się to w 1800zł. Miałem na poczcie rozpiskę kosztów katów ale mi usunęło się i wstępne to było coś koło 350-450/szt. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-04-13, 19:32
|
|
|
Tak zgadza się , tam są 4 sztuki , teraz jest na to promocja i strona wychodzi na gotowo 850 zł. ( 2 sztuki ), czyli razem 1700 zł całość obie strony. Obecnie daję z normą EURO 4 |
|
|
|
|
|