Autor |
Wiadomość |
Yans
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-27, 12:28 [D2 01 3.3TDI
] Alternator - jak wymienić samodzielnie...
|
|
|
[... i czy warto???]
Witajcie,
Wszystkie znaki wskazują, że szlag go trafił - w końcu nie ładuje akumulatora i koniec.
Zastanawiam się czy go nie wymienić samodzielnie. Kupić wyregenrowany lub z allegro na gwarancji.
Zrobiłem kikla rzeczy przy swoim aucie ze skutkiem pozytywnym - chciałem i to. Jak się za to zabrać?
Pozdrawiam, Y
Yans poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-02-28, 15:06
|
|
|
Kolego moze nie trzeba wymieniac Alternatora tylko szczotki...Cena od 50 do 150zl. Według mnie regeneracja wyjdzie ci taniej niz kupno zregenerowanego. Najczesciej sa to szczotki.
Przesyłam Ci zdjecie z etki elementow połaczeniowych
i zdjecie samego alternatora w czesciach (do wymiany prawdopodobnie regulator napiecia (szczotki))
Wystarczy zdjac pasek wieloklinowy odkrecic alternator (dwie sruby) odkrecic osłone z tylu i wymienic regulator. Najlepiej udaj sie z calym alternatorem do jakiejs firmy eletrycznej lub elektronicznej (u mnie bosch service) sprawdza ci dokladnie jaki typ regulatora i jak bedziesz chcial to wymienia ci na miejscu i sprawdza napiecie. bedziesz juz wiedzial wszystko i mial pewnosc ze masz nowe czesci. A jak kupisz z alledrogo to nigdy nie wiadomo co tam wlozyli. W zaleznsci od marki alternatora sa rózne typy regulatorow wiec jesli na wlasna reke chcesz to kupic to podaj mi jaka masz marke alternatora a ja podam ci nr ASO i po tym kupisz orginal albo zamiennik.
Powodzenia |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
murano
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 14:13
|
|
|
Witam, mam ten sam problem tylko z 2,5 TDI. Czy tam operacja jest podobna, czy trzeba rozbierać cały przód auta? Sam nie będę tego robił gdyż nie mam po temu warunków, ale chcę wiedzieć żeby mechanik mi kitu nie sprzedał że trzeba było ściągać cały przód i dlatego robocizna kosztowała 600 PLN. Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-02-08, 15:21
|
|
|
murano, Najlepiej zdemontować przód , zrobić alternator , wymienić rolki i pasek wielorowkowy i sprawdzić napinacz (ewent. wymienić) . |
|
|
|
|
|
|
|
murano
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 18:38
|
|
|
Dzięki za sugestie Jacku, ale czy można wymontować alternator bez ściągania przodu? Bo gdybym się decydowal na ściągnięcie to przy okazji wymieniłbym rozrząd, ale wtedy musiałbym zaprowadzić samochód do innego mechanika bo temu nie ufam. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-02-08, 18:47
|
|
|
murano napisał/a: | Witam, mam ten sam problem tylko z 2,5 TDI. Czy tam operacja jest podobna, czy trzeba rozbierać cały przód auta? Sam nie będę tego robił gdyż nie mam po temu warunków, ale chcę wiedzieć żeby mechanik mi kitu nie sprzedał że trzeba było ściągać cały przód i dlatego robocizna kosztowała 600 PLN. Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
W benzynie 2.8 da radę wyciągnąć alternator bez demontażu przodu, może i 2,5 TDI też wyjdzie. |
|
|
|
|
|
|
|
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-02-08, 18:55
|
|
|
ja robiłem to sam co prawda 4.2 zdemontowałem przód, wyciagnąłem alternator, zawiozłem do regeneracji, po 3 godzinach był do odbioru koszt 150pln złożyłem przód i wszystko działa pięknie a jaka satysfakcja w sumie cała operacja trwała około 6-7 godzin pierwszy raz rozbierałem przód |
|
|
|
|
murano
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 19:38
|
|
|
W benzynie to wiem bo tez miałem 2.8 i nawet rozrząd można wymienić, ale co do 2.5 tego nie jestem pewien |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-08, 22:44
|
|
|
W 4,2 2,5tdi i w 3,3tdi da rade wymienic alternator bez demontazu przodu. Wszystko trzeba robic od spodu. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
murano
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 23:09
|
|
|
Dzięki serdeczne, teraz wiem na czym stoję |
|
|
|
|
|
|
|
mariosrs
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mario
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2015-04-01, 14:38
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | W 4,2 2,5tdi i w 3,3tdi da rade wymienic alternator bez demontazu przodu. Wszystko trzeba robic od spodu. |
Bez sciagniecia paska nie da rady wymienic regulator napiecia ? |
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2015-04-29, 07:59
|
|
|
Pytanie czy 4.2 benzyna trzeba zdejmować ryj czy mozna się dostać do alternatora od dołu ? |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-29, 09:00
|
|
|
Spokojnie od dołu i góry. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-29, 13:08
|
|
|
JanekS13 napisał/a: | Pytanie czy 4.2 benzyna trzeba zdejmować ryj czy mozna się dostać do alternatora od dołu ? |
Janek zdejmujesz osłone i jazda. Pierw zrzuć pasek. Odepchnij napinacz długim śrubokrentem. Na dole masz 13 a na górze dwie 16. Lub jedną przełotową. Jak masz jedną przełotową to będzie ciężko.
Zdemontuj filtr powietrza. Obudowę odsuń ją na bok.
PIerw poluzuj śruby.
Pierwszą wykreć dolną potem przednią i na końcu ktoś niech odkręci Ci tylną górną a ty łap alternator.
Zanim zaczniesz odkręcać to pozbaw auto prądu. Odkręć jedną kleme.
Zakładasz w odwrótnej kolejność.
Pasek w dwie osoby. Najpierw załóż na wszystkie koła prucz rolki prowadzącej.
Jedna osoba napiera śrubokrentem na napinacz a druga nasówa pasek na rolke.
Po 10 razach robie to już z zamkniętymi oczami. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2015-05-03, 12:35
|
|
|
Bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje. Pacjent dostał nowe łożyska, regulator i szczotki |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
|