Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] szarpanie skrzyni na 1 biegu  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-20, 17:41   

Miś napisał/a:
Producent Audi wogole nie zalecal wymiany w asb oleju w tipach z przed 15-20 lat i nie wiem czy coś się zmieniło w serwisach z tymi wymiarami watpie


po pierwsze Audi nie jest producentem skrzyń tylko ZF. Audi do tej pory nie zaleca wymiany oleju w asb, producent ZF natomiast zaleca jak napisał wcześniej Prezes-Artek.

Pierwszy raz 80-120KKM, później (co też napisane jest w KS na str.11) co 60KKM.

Można robić dynamicznie i statycznie, nie ma przeciwwskazań do żadnych, a mówienie, że jedno czy drugi szkodzi skrzyni jest bzdurą.
Są to opinie ludzi, którzy kupili auto z zajechaną skrzynią lub w początkowym stadium agonii i wymianą oleju próbowali podleczyć tą skrzynię...

Co do szarpania na 1 biegu..
od zawsze wiadomo, ze na prace skrzyni ma wpływ silnik. Jeśli silnik kuleje, siłą rzeczy będzie kuleć skrzynia. Ale najpierw komp w łape i logi dynamiczne pracy silnika i konwertera. Przy okazji przepływomierz. Jeśli sondy źle pracują to też do ogarnięcia.
Jeśli olej był wymieniany to może przydało by się sprawdzić jaki jest jego stan poziomu. No i pytanie co tam zostało wlane ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-11-21, 16:49   

Miś, Na pierwsze zdanie to już masz wyjaśnienie od CINEK,

Miś napisał/a:
jeśli ręcznie bez maszyny robisz dynamiczna wymianę oleju w asb to niezły robocop musi z Ciebie być <faktycznie>


Nie żaden robocop tylko normalny użytkownik, a do wymiany wcale nie jest niezbędna maszyna tylko wystarczy jakaś wiedza i bez problemu można olej zmieniać samemu w garażu z kanałem chociaż by dlatego żeby omijać takie pseudo serwisy które nie znają dokumentacji i nie zalecają wymiany tylko naciągają ludzi na kilkukrotne topienie kasy na statyczne wymiany <onie>

Miś napisał/a:
ą wracając do tematu to lepiej chłopakowi napisz co z tym szarpaniem skrzyni od tego jest ten temat bo ja na dziecinne hejty nie mam czasu jak chcesz załóż osobny temat


Niestety ja mu nie napiszę co z tym szarpaniem bo nie naprawiam ASB ale jakąś tam wiedzę posiadam i jak widzę, że ktoś piszę/powiela bzdury na ogólne dostępnym forum sądzę że warto to sprostować żeby nie leciało to dalej.
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 61
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-23, 20:26   

U mnie przyczyną szarpania podczas przyspieszania na pierwszym biegu był naderwany kosz forward, który potem całkiem puścił. Z doświadczenia z zabawami w moich a8 i s8 wiem że forward padnie w granicy 250-310k [zależy od jazdy]. Sprzęgło dawało by bardziej objaw ślizgania moim zdaniem.
W obu skrzyniach robiłem płukanie statyczne. Pierwsza padła po 30k a druga po ok. 10k.

Jeśli wyeliminujesz wszystkie zewnętrzne czynniki to bym rozbierał skrzynie. Jeśli masz dryg do mechaniki to za pomocą poradników i instrukcji z internetu rozbierzesz i poskładasz skrzynie jak klocki lego. Forward na szczęście masz zaraz za pompą oleju na początku zabawy:)
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2018-11-23, 22:00   

bragi822 napisał/a:
a znasz kogoś w okolicach krakowa kto by na to rozsądnie spojrzał ?


Jakbyś nadal szukał w okolicach Krakowa to masz Quattro Service - Artek z Marcinem ogarniają choć znajdą się tacy co marudzą na ich robotę bo nie lubią bawić się w chinskie części.

U mnie opisywane problemy skończyły się wymianą sond a potem też i konwerterem - zużył się.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-11-25, 20:09   

Jeżeli szarpie tylko pierwszy bieg to duże prawdopodobieństwo, że to kosz forwardu. Jeżeli na innych biegach przy jeździe ze stałą prędkością obroty lubią sobie falować, co jest słyszalne po dźwięku silnika i widzisz jak wskazówka obrotomierza sobie "podskakuje" to zapewne czeka cię wymiana/regeneracja konwertera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.