|
Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-20, 17:41
|
|
|
Miś napisał/a: | Producent Audi wogole nie zalecal wymiany w asb oleju w tipach z przed 15-20 lat i nie wiem czy coś się zmieniło w serwisach z tymi wymiarami watpie |
po pierwsze Audi nie jest producentem skrzyń tylko ZF. Audi do tej pory nie zaleca wymiany oleju w asb, producent ZF natomiast zaleca jak napisał wcześniej Prezes-Artek.
Pierwszy raz 80-120KKM, później (co też napisane jest w KS na str.11) co 60KKM.
Można robić dynamicznie i statycznie, nie ma przeciwwskazań do żadnych, a mówienie, że jedno czy drugi szkodzi skrzyni jest bzdurą.
Są to opinie ludzi, którzy kupili auto z zajechaną skrzynią lub w początkowym stadium agonii i wymianą oleju próbowali podleczyć tą skrzynię...
Co do szarpania na 1 biegu..
od zawsze wiadomo, ze na prace skrzyni ma wpływ silnik. Jeśli silnik kuleje, siłą rzeczy będzie kuleć skrzynia. Ale najpierw komp w łape i logi dynamiczne pracy silnika i konwertera. Przy okazji przepływomierz. Jeśli sondy źle pracują to też do ogarnięcia.
Jeśli olej był wymieniany to może przydało by się sprawdzić jaki jest jego stan poziomu. No i pytanie co tam zostało wlane ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-11-21, 16:49
|
|
|
Miś, Na pierwsze zdanie to już masz wyjaśnienie od CINEK,
Miś napisał/a: | jeśli ręcznie bez maszyny robisz dynamiczna wymianę oleju w asb to niezły robocop musi z Ciebie być |
Nie żaden robocop tylko normalny użytkownik, a do wymiany wcale nie jest niezbędna maszyna tylko wystarczy jakaś wiedza i bez problemu można olej zmieniać samemu w garażu z kanałem chociaż by dlatego żeby omijać takie pseudo serwisy które nie znają dokumentacji i nie zalecają wymiany tylko naciągają ludzi na kilkukrotne topienie kasy na statyczne wymiany
Miś napisał/a: | ą wracając do tematu to lepiej chłopakowi napisz co z tym szarpaniem skrzyni od tego jest ten temat bo ja na dziecinne hejty nie mam czasu jak chcesz załóż osobny temat |
Niestety ja mu nie napiszę co z tym szarpaniem bo nie naprawiam ASB ale jakąś tam wiedzę posiadam i jak widzę, że ktoś piszę/powiela bzdury na ogólne dostępnym forum sądzę że warto to sprostować żeby nie leciało to dalej. |
|
|
|
|
|
|
|
kozi135
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 63 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-11-23, 20:26
|
|
|
U mnie przyczyną szarpania podczas przyspieszania na pierwszym biegu był naderwany kosz forward, który potem całkiem puścił. Z doświadczenia z zabawami w moich a8 i s8 wiem że forward padnie w granicy 250-310k [zależy od jazdy]. Sprzęgło dawało by bardziej objaw ślizgania moim zdaniem.
W obu skrzyniach robiłem płukanie statyczne. Pierwsza padła po 30k a druga po ok. 10k.
Jeśli wyeliminujesz wszystkie zewnętrzne czynniki to bym rozbierał skrzynie. Jeśli masz dryg do mechaniki to za pomocą poradników i instrukcji z internetu rozbierzesz i poskładasz skrzynie jak klocki lego. Forward na szczęście masz zaraz za pompą oleju na początku zabawy:) |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2018-11-23, 22:00
|
|
|
bragi822 napisał/a: | a znasz kogoś w okolicach krakowa kto by na to rozsądnie spojrzał ? |
Jakbyś nadal szukał w okolicach Krakowa to masz Quattro Service - Artek z Marcinem ogarniają choć znajdą się tacy co marudzą na ich robotę bo nie lubią bawić się w chinskie części.
U mnie opisywane problemy skończyły się wymianą sond a potem też i konwerterem - zużył się. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-11-25, 20:09
|
|
|
Jeżeli szarpie tylko pierwszy bieg to duże prawdopodobieństwo, że to kosz forwardu. Jeżeli na innych biegach przy jeździe ze stałą prędkością obroty lubią sobie falować, co jest słyszalne po dźwięku silnika i widzisz jak wskazówka obrotomierza sobie "podskakuje" to zapewne czeka cię wymiana/regeneracja konwertera. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |