Autor |
Wiadomość |
armenianpride
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A8
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2011-11-11, 10:42 [D2 02 4.2PB/LPG
] Zapach spalin w kokpicie !
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe. Zapach ten udrażnia gardło.
jakie czynności można wykonać żeby się pozbyć tego zapachu ?
proszę o pomoc.
pozdrawiam ! |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-11, 11:01
|
|
|
chyba podrażnia a nie udrażnia
sprawdź czy to na pewno spaliny - dobrze wywietrz, obieg zamknięty i odpal
a jak spaliny to obstawialbym jednak nieszczelności przy silniku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-11, 11:56
|
|
|
armenianpride napisał/a: | Mój problem wygląda w następujący sposób, iż do kabiny samochodu dostaje się zapach spalin. Odbywa się to zarówno przy postoju jak i przy jeździe. Uszczelniałem tłumiki, wymieniłem filtry kabinowe. |
Jak czuć w kabinie to obstawiam nieszczelności na kolektorze wydechowym i okolicach katalizatorów a nie tłumiki.
Poza tym uzupełnij swój profil o rocznik auta bo nie wiadomo o jakim dokładnie mówimy :!: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
armenianpride
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A8
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2011-11-11, 12:04
|
|
|
maciu masz rację - podrażnia.
FOSS byłem miesiąc temu w ASO i powiedziano mi że lewy katalizator jest poniżej normy.
może być od tego ? i co można zamontować zamiast katalizatora? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-11, 12:50
|
|
|
armenianpride napisał/a: | FOSS byłem miesiąc temu w ASO i powiedziano mi że lewy katalizator jest poniżej normy.
może być od tego ? |
Poniżej normy tzn. że co?... zapchany czy też wydmuchany??...
jeżeli byłby przytkany to ciśnienie w układzie wydechowym przed katem jest pewnie zwiększone i może dochodzić do przedmuchów spalin ale...
w takim przypadku smród spalin to najmniejszy problem a najwiekszy to ryzyko uszkodzenia silnika - z przytkanym katalizatorem nie należy zbyt dużo jeździć.
Dodatkowym objawem przytkanego katalizatora jest obniżenie mocy silnika.
Jeżeli natomiast kat jest wydmuchany to raczej nie przekłada się to wprost na smród spalin w kabinie.
armenianpride napisał/a: | ... i co można zamontować zamiast katalizatora? |
Zamiast ori katów można wstawić sportowe katy albo tłumiki przelotowe albo zwykłe rury czyli tzw. pełny przelot (tą przeróbkę powinien wykonać fachowiec aby ze strony sond lambda nie pojawiały się żadne błędy). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
armenianpride
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A8
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2011-11-11, 16:56
|
|
|
FOSS, dzięki wielkie.
Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.
pozdrawiam ! |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-11, 18:53
|
|
|
armenianpride napisał/a: |
Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.
|
Jeżeli masz sondy przed i za to raczej Ci się to nie uda.
Kolega FOSS, z tego co pamiętam to przerabiał u siebie i może Ci coś na ten temat powiedzieć. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-11, 19:56
|
|
|
Ara$ napisał/a: | armenianpride napisał/a: |
Zacznę od wymiany katalizatora na jakiś tłumik przelotowy.
|
Jeżeli masz sondy przed i za to raczej Ci się to nie uda.
Kolega FOSS, z tego co pamiętam to przerabiał u siebie i może Ci coś na ten temat powiedzieć. |
Uda się uda... ale - tak jak napisałem już wcześniej - nie samemu ;-)
Jeżeli sondy lambda są także za katami to z tematem usunięcia katów należy się skierować do fachowca który to ogarnie... i nie chodzi o dołożenie elektronicznego kasowacza błędów (nie daj sobie czegoś takiego podłączyć) tylko o odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami) tak aby po pierwsze nie uległy zniszczeniu, po drugie aby w dalszym ciągu pracowały właściwie i po trzecie aby nie generowały żadnych błędów ;-)
Poza tym kolego armenianpride zanim wywalisz katy to spróbuj jednak poszukać tej nieszczelności w układzie wydechowym. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-11, 20:30
|
|
|
Może trochę żle się wraziłem z tym nie uda, ale nie ważne. Chodziło mi o to co napisałeś.
FOSS napisał/a: | odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami) |
a możesz napisać trochę więcej o tej modyfikacji - pytałem Cie kiedys o to ale jakoś umarło. Niby nie mam na razie z tym problemów ale wiem że katalizatory nie są wieczne, raczej u mnie nie były wymieniane i pewnie kiedyś Mnie to dosięgnie.
Kolego armenianpride nie lubie wcinac sie w czyjes posty ale myśle że te informacje i Tobie sie przydadza. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-11, 21:06
|
|
|
Ara$ napisał/a: | FOSS napisał/a: | odpowiednie zmodyfikowanie położenia i sposobu mocowania sond lambda (tych za katami) |
a możesz napisać trochę więcej o tej modyfikacji - pytałem Cie kiedys o to ale jakoś umarło. |
Ale już kiedyś o tym pisaliśmy... ale nie ma sensu szukać :-P
Chodzi o to że drugie sondy są inne niż te pierwsze... pracują w pewnych określonych warunkach.
Po usunięciu katalizatorów sondy na swoim pierwotnym miejscu nie będą pracowały poprawnie... trzeba odsunąć je od głównego strumienia spalin - do tego stosuje się rurkę o średnicy zbliżonej do średnicy sondy zagiętą w literę "L" wspawaną w miejscu fabrycznego mocowania sondy i skierowaną w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin.
Dzieki takiej modyfikacji do sondy dociera tylko szczątkowa ilość spalin i to powinno wytarczyć aby sonda nie generowała żadnych błędów.
Niestety dokładnych wymiarów tych modyfikacji nie jestem w stanie podać ale ktoś kto zajmuje się modyfikacjami układów wydechowych powinien wiedzieć - jeśli kogoś takiego nie macie zapraszam do nas (Wa-Wa) a ja skieruję do odpowiedniego warsztatu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-11, 22:09
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale już kiedyś o tym pisaliśmy... ale nie ma sensu szukać |
cytuje:
FOSS napisał/a: |
Ja w swojej eSie dłubnąłem pełen przelot (w miejscu katów rury bez tłumików)...
drugie sondy pozostały teoretycznie w tym samym miejscu układu wydechowego ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło. |
a chodziło mi bardziej o takie dane:
FOSS napisał/a: | drugie sondy są inne niż te pierwsze... pracują w pewnych określonych warunkach.
Po usunięciu katalizatorów sondy na swoim pierwotnym miejscu nie będą pracowały poprawnie... trzeba odsunąć je od głównego strumienia spalin - do tego stosuje się rurkę o średnicy zbliżonej do średnicy sondy zagiętą w literę "L" wspawaną w miejscu fabrycznego mocowania sondy i skierowaną w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin. |
=== ale spoko, wdocznie sie nie zrozumieliśmy, ważne że już wiem o co chodzi, za co dzięki - tym bardziej że nie ma sensu poprawiać czegoś co się sprawdza. |
|
|
|
|
|