Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB ] Prawdopodobnie padnięty sterownik  
Autor Wiadomość
Lukasz23l 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 3
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2015-10-31, 08:42   [D2 02 4.2PB ] Prawdopodobnie padnięty sterownik

Witam wszystkich czytających . Otóż mam taki problem w swojej A8 ( 4.2PB AUW)(ASB Tiptronic + S) .
Skrzynia jest w trybie awaryjnym ( Na fisie podświetlone na czerwono biegi nie pulsują )
Podświetlony stale + i - od tipTronica .
Skrzynia nie ma najmniejszego szarpnięcia przy wrzucaniu R D czy też delikatnym przerzucaniu między D a R .
Skrzynia Prawidłowo pracuje także na S
BRAK TipTronica
KOD Z VAGA P1744 (F189). Czyli zwarcie do masy
Sprawdzone wszystkie piny od lewarka do sterownika
Po wstępnej diagnozie sterownik wykrywa że w pozycji TipT cały czas wciśnięty
jest Minus
Kolejną sprawą jest że gdy lewarek jest w pozycji d na wył zapłonie po włączeniu zapłonu skrzynia nie wychwytuje błędu pokazuje że auto stoi na 4 biegu na fisie .
Z podpiętym vagiem w czasie jazdy i skasowaniem błędu ze skrzyni ale tylko w pozycji tip . wszystko działa prawidłowo do momentu powrotu lewarka do
pozycji D . Podejrzewam padnięty sterownik dlatego zapytam się też :
w oryginale mam sterownik od ASB 4D0927156EA
Czy podejdzie mi ten sterownik 4D0927156DE
Też był montowany z motorem AUW
chyba napisałem wszystko to co istotne jakby coś to dopisze .
a i bym zapomniał . wybieraki mam już 3 wszystkie sprawne (na mikrostykach)
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 14:07   

Powinien działać, ja mam AUW ze skrzynią FBE i sterownikiem z końcówką DE. Tak na marginesie prawdopodobnie działać będzie każdy od silnika 4,2 po lifcie . Zakładałem do swojej sterownik od skrzyni z S8 też wszystko działało bez problemu, więc to bajka, że sterownik musi być dokładnie od tego silnika....
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-11-02, 15:14   

Miałem IDENTYCZNY problem jak kolega - autor tematu w mojej byłej D2 FL.
Padnięty był sterownik. Inny sterownik raczej nie podejdzie. w swojej byłej d2 4.2 zmieniałem kilka różnicych się literkamii tylko prawidłowy działał. W innych był błąd w sterowniku silnika że nieprawidłowa komunikacja CAN ze sterownikiem skrzyni.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Lukasz23l 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 3
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-02, 18:58   

Teraz pozostaje mi tylko czekac na sterownik DE a bede mial go w srode max w czwartek. Napisze czy dalo to jakieś efekty
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-11-04, 08:04   

Maro, Ty masz inną elektronikę, kolega ma ostatni wypust z trybem S, którego w pozostałych starszych 5HP24a nie ma. Według mnie będzie tak jak Marcin napisał. Akurat do tego wybieraka i tego sterownika nie podpasują zamiennie inne stery ze skrzyn 5hp.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-04, 11:00   

Bugi mylisz się, ja też już mam nowszą elektronikę, nowsze elektrozawory itp. Sterownik musi być co najwyżej od silnika 4,2 bo może wyjść błąd (programing error). Resztę opowieści można w bajki wsadzić tym co je snują a w d...e byli i g...no widzieli ;)
Zakładałem ster od 360 konnej s8, co więcej jeżdżę też na sterowaniu od takiej :)
Generalnie istotne jest żeby był to sterownik do aut po lifcie i warto też zwrócić uwagę na wersję oprogramowania czyli numer SXXXXX na sterowniku.
 
 
Lukasz23l 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 3
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-04, 20:40   

Otóż kolega Maroonio ma rację . Po szybkiej rozmowie z kolegą który mi to ogarnia , sterownik trybi , pomimo że był problem z adaptacją , ale jakoś się udało i wszystko wróciło do normy . Myślę że temat okaże się pomocny bo nic konkretnie nie można się nigdzie doczytać . Dziękuję tym co mi chcieli pomóc .
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-11-05, 09:01   

To miodzio - przydatne info :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.