Autor |
Wiadomość |
Lukasz23l
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d2
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2015-10-31, 08:42 [D2 02 4.2PB
] Prawdopodobnie padnięty sterownik
|
|
|
Witam wszystkich czytających . Otóż mam taki problem w swojej A8 ( 4.2PB AUW)(ASB Tiptronic + S) .
Skrzynia jest w trybie awaryjnym ( Na fisie podświetlone na czerwono biegi nie pulsują )
Podświetlony stale + i - od tipTronica .
Skrzynia nie ma najmniejszego szarpnięcia przy wrzucaniu R D czy też delikatnym przerzucaniu między D a R .
Skrzynia Prawidłowo pracuje także na S
BRAK TipTronica
KOD Z VAGA P1744 (F189). Czyli zwarcie do masy
Sprawdzone wszystkie piny od lewarka do sterownika
Po wstępnej diagnozie sterownik wykrywa że w pozycji TipT cały czas wciśnięty
jest Minus
Kolejną sprawą jest że gdy lewarek jest w pozycji d na wył zapłonie po włączeniu zapłonu skrzynia nie wychwytuje błędu pokazuje że auto stoi na 4 biegu na fisie .
Z podpiętym vagiem w czasie jazdy i skasowaniem błędu ze skrzyni ale tylko w pozycji tip . wszystko działa prawidłowo do momentu powrotu lewarka do
pozycji D . Podejrzewam padnięty sterownik dlatego zapytam się też :
w oryginale mam sterownik od ASB 4D0927156EA
Czy podejdzie mi ten sterownik 4D0927156DE
Też był montowany z motorem AUW
chyba napisałem wszystko to co istotne jakby coś to dopisze .
a i bym zapomniał . wybieraki mam już 3 wszystkie sprawne (na mikrostykach) |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-02, 14:07
|
|
|
Powinien działać, ja mam AUW ze skrzynią FBE i sterownikiem z końcówką DE. Tak na marginesie prawdopodobnie działać będzie każdy od silnika 4,2 po lifcie . Zakładałem do swojej sterownik od skrzyni z S8 też wszystko działało bez problemu, więc to bajka, że sterownik musi być dokładnie od tego silnika.... |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-11-02, 15:14
|
|
|
Miałem IDENTYCZNY problem jak kolega - autor tematu w mojej byłej D2 FL.
Padnięty był sterownik. Inny sterownik raczej nie podejdzie. w swojej byłej d2 4.2 zmieniałem kilka różnicych się literkamii tylko prawidłowy działał. W innych był błąd w sterowniku silnika że nieprawidłowa komunikacja CAN ze sterownikiem skrzyni. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Lukasz23l
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d2
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2015-11-02, 18:58
|
|
|
Teraz pozostaje mi tylko czekac na sterownik DE a bede mial go w srode max w czwartek. Napisze czy dalo to jakieś efekty |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-04, 08:04
|
|
|
Maro, Ty masz inną elektronikę, kolega ma ostatni wypust z trybem S, którego w pozostałych starszych 5HP24a nie ma. Według mnie będzie tak jak Marcin napisał. Akurat do tego wybieraka i tego sterownika nie podpasują zamiennie inne stery ze skrzyn 5hp. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-04, 11:00
|
|
|
Bugi mylisz się, ja też już mam nowszą elektronikę, nowsze elektrozawory itp. Sterownik musi być co najwyżej od silnika 4,2 bo może wyjść błąd (programing error). Resztę opowieści można w bajki wsadzić tym co je snują a w d...e byli i g...no widzieli
Zakładałem ster od 360 konnej s8, co więcej jeżdżę też na sterowaniu od takiej
Generalnie istotne jest żeby był to sterownik do aut po lifcie i warto też zwrócić uwagę na wersję oprogramowania czyli numer SXXXXX na sterowniku. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz23l
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d2
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2015-11-04, 20:40
|
|
|
Otóż kolega Maroonio ma rację . Po szybkiej rozmowie z kolegą który mi to ogarnia , sterownik trybi , pomimo że był problem z adaptacją , ale jakoś się udało i wszystko wróciło do normy . Myślę że temat okaże się pomocny bo nic konkretnie nie można się nigdzie doczytać . Dziękuję tym co mi chcieli pomóc . |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-05, 09:01
|
|
|
To miodzio - przydatne info |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
|