Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB ] Przestawienie rozrzadu (VAG grupa 093)  
Autor Wiadomość
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 13:35   [D2 02 4.2PB ] Przestawienie rozrzadu (VAG grupa 093)

Króle Złote powiedzcie mi jeszcze czy ten rozrząd jest przestawiony



grupa 093, 2 ostatnie pola: 1.0CH I -4.0CF

tylko nie wiem czy to to samo bo z tego co czytałem zamiast opisu Idle Stabilization powinno być Phase Camshaft Position

[ Dodano: 2013-07-16, 10:35 ]
Ktoś pomoże ?
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-07-16, 21:12   

Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-16, 21:42   

FOSS napisał/a:
Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-?
łojezu już myślałem że nikt nie widzi tego. Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.
Dzięki
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-07-16, 22:48   

Ara$ napisał/a:
Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.

Po prostu z tym kanałem 093 w VAG'u jest trochę mukka.... bo pokazuje on pozycję wałków ssących (tu są czujniki) a robiąc rozrząd blokujesz pozycje kół wałków wydechowych.
Pomiędzy wałkami masz napęd łańcuchami + nastawniki z napinaczami hydraulicznymi...
więc na blokadzie może być idealnie a w 093 0.0 niekoniecznie.


Robiłem kilka takich rozrządów, wszystkie na blokadach i zgodnie z instrukcjami producenta ale idealnego 0.0 niestety nie udało mi się osiągnąć w żadnym z nich... zawsze jakieś -1, +2 :-?
Już niedługo będę robił rozrząd w swoim D3 ale słysząc odgłosy przy rozruchu niestety nie liczę na te idealne 0.0 :evil:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-17, 07:15   

Foss zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. U mnie jest to podane w CF (Correction Factor chyba) a najczęściej z tego co widze np tu [ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości podawane są w KW. Czy te jednostki sa przeliczane tak samo, żeby się nie okazało że np. na 1CF przypada 3KW co u mnie wtedy zmieni postać rzeczy bo po przeliczeniu wyjdzie że mam różnice (zamiast 5 jednostek przy 1.00CF i -4.00CF) 15 jednostek przy 3.00KW i -12.00KW. Wiem że masz pełną wersje VCDS, pamiętasz czy u Ciebie jest tez w CF?
_________________

 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-07-17, 09:00   

To jest to samo. Dokładnie jest to przedstawiane w stopniach obrotu wału.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
PAlllUCH 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 97
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2017-12-30, 15:23   

Wracając do tematu u mnie wartości to

5CF i 16CF

Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM

[ Dodano: 2017-12-30, 15:24 ]
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-30, 19:09   

PAlllUCH napisał/a:
5CF i 16CF
5 jak najbardziej ok ale 16 to już nie bardzo, należałoby to poprawić !

U mnie jest -2 i -4
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
KwaHu_1 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 13
Skąd: Susz
Wysłany: 2018-04-23, 06:29   Ustawienie rozrzadu

Witam.
Panowie powiedzcie mi czy ustawienie na kanale 93
(Po zmianie rozrządu wynosi -9CF, -5CF) podlega poprawce?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo nie mogę dotrzeć do konkretnych jednoznacznych danych.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-04-23, 07:22   

U mnie jest +6 / -4 a ponoć, gdzieś przeczytałem tu, że widełki są do + / - 8 <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-23, 20:30   

PAlllUCH napisał/a:
Wracając do tematu u mnie wartości to

5CF i 16CF

Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM

zkiszone nastawniki mieszaja te odczyty panowie
ustawienia mialem -16 -8 wymienialem nastawiniki na nowe odczyt byl 0,-1 lub 0,0 ... tak wiec roznie moze byc

skoro ci mowia ze nie jedzie jedz na pomiar- hamownie i wyjdzie jak jest przy zjechanym nastawniki moment i moc beda zanizone

w S8 mam wartosc chyba -9 i auto idzie jak burza
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-04-24, 06:29   

Jeśli nie jedzie to zmierz najpierw ciśnienia sprężania na cylindrach.

Jeżeli rozrząd był składany na blokadzie wałków i blokadzie wału to jednoznacznie
wskazywałoby na nastawniki, które nie cofają się już do pozycji "0"
(tak dla uproszczenia to nazwijmy).

Mam do czynienia z wieloma V8, gdzie po wymianie na jednej stronie
nastawnika pokazuje koło 0 +/-1 stopień czyli wzorowo a na drugiej
, gdzie został stary nastawnik -9 a nawet -13.

Są osoby, które ręcznie korygują ustawienie wałka ssącego na 0 ale
mija się to z celem, ponieważ przestawiony jest wtedy wałek wydechowy.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-04-24, 06:38   

Nstawnik, może być dobry tylko już brakuje ślizgu, i też będzie korekta.
U mnie też było -14 bo złożeniu na blokady.
Po zdjęciu pokryw, ślizg w rękach się rozsypał. Wymiana ślizgów załątwiła sprawę, teraz mam -4 ze względu na to, że trochę dałem ciała, bo łauch trzeba było też wymienić <bezradny>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.